خبرگزاری کار ایران

مصلایی‌پور: داوران جام تختی ارزیابی شده بودند!

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۱۲۱۹

رئیس کمیسیون داوران فدراسیون کشتی گفت: داوران حاضر در جام تختی در طول سال ارزیابی شده بودند.

به گزارش ایلنا، محمد مصلایی‌پور درباره اینکه چرا برخی از کشتی‌گیران دیر روی تشک حاضر می‌شدند و چندین بار نام آنها اعلام شد اما برخوردی صورت نگرفت، تصریح کرد: قانونی وجود دارد مبنی براینکه کشتی‌گیر از زمانی که نامش از میکروفن خوانده می‌شود ۳ سی ثانیه زمان دارد که روی تشک حاضر شود اما اینجا انتخابی تیم ملی بود. اگر مسابقات قهرمانی کشور باشد یا اینکه قرار باشد تیمی روی سکو برود به هیچ عنوان این کار را نمی‌کردیم. 

رئیس کمیسیون داوران فدراسیون کشتی، افزود: اینجا مسابقات انتخابی تیم ملی است و تلاش می‌کنیم بهترین نفرات انتخاب شوند. یک مورد بیشتر نبود که در مبارزه اول رخ داد که دیر آمد. من هم در این مورد از اختیارات خودم استفاده کردم و گفتم مشکلی وجود ندارد و او می‌تواند مبارزه کند. 

وی درباره اینکه در ۲ مبارزه چند بار اسم کشتی‌گیران خوانده شد اما داور روی تشک نیامد مانند مبارزه طاهری با علیزاده و قاسمی با نظری، گفت: از زمانی که یک کشتی تمام می‌شود تا کشتی‌گیر مبارزه بعدی را آغاز کند، از نظر قانونی به مدت ۲۰ دقیقه می‌تواند استراحت کند و این زمان نگذشته بود و جدول را به ما نداده بودند. مشکل از گوینده سالن بود که اسم آنها را زود اعلام کرد و ما برگه داوری نداشتیم. 

وی درباره اعتراضات زیاد مجید رمضانی مربی بوشهری و اینکه آیا مشکل داوری وجود داشت، خاطرنشان کرد: خیلی از زمان‌ها هست که مربیان به حق اعتراض می‌کنند. ما نمی‌گوییم همیشه داوری بدون اشتباه است و در سطح جهانی و المپیک هم این اشتباهات را دیده‌ایم. اشتباهات هم جزو داوری است اما مربی هم حق اعتراض را از طریق چلنج دارد. مبازره ایمن‌طلب و رضایی هم یکی دو صحنه پیش آمد که آن را در کلینیک داوری توضیح دادیم و گفتیم داور باید در این صحنه‌ها چه کارهایی انجام دهد. رفتار آقای رمضانی شایسته یک مربی نیست که با کارت قرمز هم جریمه شد. 

مصلایی‌پور در ادامه صحبت‌هایش درباره داوری در جام تختی، اظهار داشت: داورانی که برای مسابقات جام تختی انتخاب شدند در طول سال ارزیابی شده بودند و ابتدای سال ۱۴۰۰ از آنها امتحان گرفته بودیم. داوران این مسابقات بالاترین نمره ارزیابی را داشتند. تیم داوری بسیار خوب و قوی در مسابقات اهواز داشتیم و همانطور که گفتم ما این ادعا را نداریم که هیچ مشکلی در داوری وجود ندارد اما در یک صحنه چالشی به وجود آمد که مربوط به مسابقه کشتی‌گیر قم و خوزستان بود.

وی افزود: این مشکل به خاطر فیلمبرداری بود. کیفیت دوربین‌های فیلمبرداری نه در اینجا بلکه در هیچ کجای کشور که مسابقات برگزار می‌شود، خوب نیست. این دوربین‌ها، دوربین چلنج نیست و نمی‌تواند روی اسکوربرد زوم کند. در اتحادیه جهانی حتی اگر یک چسب روی دست ورزشکار باشد آنقدر دوربین‌ها قدرتمند است که می‌تواند به خوبی روی آن زوم کند چون دوربین‌ها حرفه‌ای هستند اما اینجا دوربین‌ها حرفه‌ای نیست و برای امنیت ساختمان استفاده می‌شود به همین دلیل نتوانستیم زمان را ببینیم اما ۲۰ ثانیه را نگه داشتیم و با کورنومتر گرفتیم. دوباره فیلم را با هیات ژوری بررسی کردیم و دیدیم رای که داده درست است چون زمان تمام شده بود که فن زده شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز