خبرگزاری کار ایران

نصیری: مطابق اساسنامه و منشور المپیک عمل می‌کنیم / مرگ یکبار، شیون یکبار!

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۹۴۱۵

رئیس فدراسیون موی تای گفت: طبق قوانین بین المللی و با مصوبه مجمع، موی تای از امروز یک فدراسیون غیر دولتی است.

به گزارش ایلنا، نشست خبری جواد نصیری که خود را مسئول فدراسیون غیردولتی موی تای ایران می‌داند، امروز برگزار شد.

نصیری در این نشست خبری اظهار کرد: در دو سال گذشته ۵ یا ۶ نامه از فدراسیون بین‌المللی موی تای به وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک ارسال شد مبنی بر اینکه موی تای طبق منشور المپیک نمی‌تواند زیر مجموعه هیچ فدراسیونی باشد. باید این انجمن مستقل باشد. در دو سال گذشته مجمع فوق‌العاده برگزار و رای‌گیری شد. این مجامع با حضور اعضای هیات رئیسه، دبیر و نواب رئیس با حضور اعضای کمیته های وقت انجمن و به درخواست دبیر کل بین‌المللی برگزار شد.

وی افزود: طبق نامه‌ای که از فدراسیون بین‌المللی داشتیم، ۱۰ دی به وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک نامه زدم و رونوشت آن را به فدراسیون انجمن های ورزشی ارسال کردم مبنی بر این که موی تای یک رشته مستقل است. دو روز قبل هم مجمع عمومی انجام و تصویب شد و به همگان اعلام شد. ما فدراسیون غیر دولتی هستیم و باید با سازوکار غیر دولتی کار را پیش ببریم.

نصیری در پاسخ به این‌ سوال که آیا در این مدت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک واکنشی نشان داده اند، گفت: بعد از اعلام رسمی ما برای مستقل شدن، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هیچ واکنشی نشان ندادند. البته یک نامه ای هم به کمیته ملی المپیک دادیم تا نماینده ای برای مجمع فوق‌العاده به ما معرفی شود اما پاسخی ندادند. منتظر واکنش وزارت و کمیته هستیم.

وی در خصوص اینکه آیا با این اعلام به مشکل نخواهید خورد و آیا این کار شبیه یک حرکت انتحاری نیست، گفت: بارها با وزیر صحبت کردم و او قول مساعد داد. تمام فاکتورهای لازم را داریم. سایرین در قالب انجمن رشته های مختلفی فعالیت می‌کنند اما بومی اند و در صحنه بین‌المللی حضور ندارند. ما عضو رسمی IOC هستیم. این رشته در همه بازی‌ها حضور دارد. وقتی مدال این رشته جایگاه کشور را چند رده جا به جا می‌کند چرا هیچ جایگاهی ندارد. بیایند در مقام پاسخگو پاسخ دهند. طبق قانون که تاکید شده بر اساس مصوبه ها و اساسنامه های بین‌المللی کار شود، ما اساسنامه بین المللی داریم. آیا هندبال و والیبال یکی است؟ آیا تمام ورزش‌های رزمی تکواندو زیر مجموعه یک فدراسیون هستند که ما یکی باشیم.

نصیری ادامه داد: همه رشته ها اجرائیات و سازوکارهای متفاوتی دارند. ما نمی‌توانیم در مجموعه‌ای کار کنیم که هیچ سنخیتی با سایر رشته‌ها نداریم. هیچ رشته ای مثل موی تای نیست اما متاسفانه ما را در ظرفی قرار دادند که از ما کوچکتر است. در این دو سال گذشته  مدال‌های زیادی داشتیم اما چه حمایتی از ما داشتند. به من می‌گویند کمتر کار کنم. چرا یک تنه ۱۰۴ نفر را به مسابقات جهانی می‌بری. ما یک جامعه بزرگ هستیم و باید از همه آنها دفاع کنیم. من برابری جنسیت را انجام دادم. اگر ۲۰ مرد  به مسابقه فرستادم ۲۰ زن هم اعزام کردیم. کجای دنیا با یک تیم ۲۲ نفره یک مربی اعزام می‌کند.

نصیری گفت: باید مدل مدیریتی در ورزش عوض شود. ما طبق اساسنامه موی تای و طبق منشور المپیک عمل می‌کنیم، چیزی هم نمی‌خواهیم. وزارت ورزش هیچ وقت تسهیلات و کمک هزینه‌ای به این رشته اختصاص نداده است. نمی‌شود وجه موی تای را برای رشته های دیگر هزینه کرد.

وی گفت: مرگ یک‌بار شیون یک‌بار. من باید پاسخگوی جامعه موی تای باشم. وزیر هم باید پاسخگوی ورزش کشور باشد. حرف ما این است اگر ۱۰۰ نفر به مسابقات می رفتیم چه فرقی داشت حالا که با ۲۲ نفر رفتیم چه فرقی دارد. ما با ۲۲ نفر ۱۵ مدال و چند سهمیه ورلد گیمز گرفتیم. این افتخار برای کل کشور بود. پس چرا با همه نفرات اعزام نشویم. مشکل این رشته باید اساسی حل شود پس باید به هم احترام بگذاریم. ما باید خواسته ها و ضوابط خود را اعلام کنیم و یکی هم پاسخ ما را بدهد.

نصیری گفت: ما هیچ گاه بودجه ای نداشتیم. در اعزام‌ها ریالی کمک نکردند. ورزشکاران ما اسپانسر دارند و از هیچ کجا هیچ بودجه ای برای اعزام به ما داده نشده است. همه هم و غم ما دیده شدن به حق است. من می‌خواهم ورزشکارانم که زحمت می‌کشند دیده شوند. ما رنک داریم، رسمی هستیم، عضو IOC هستیم و باید مستقل فعالیت کنیم.

وی گفت: بعد از اینکه شورای برون مرزی با اعزام ورزشکاران مخالفت کرد خیلی از خانواده ها من را نفرین کردند. ما که در این رشته پناهنده نداشتیم، چرا نباید ورزشکاران اعزام شوند. تایلند که مشکلی برای اعزام نباید داشته باشد. من اکنون هم خواسته دارم. می‌خواهم که به‌ ما پاسخ دهند و نیاز به حمایت دارم.

نصیری گفت: اگر برای من سند و مدرک بیاورند که برای یک مسابقه ریالی به من داده‌اند چه در فدراسیون قبل و چه در فدراسیون انجمن‌های ورزشی من کلا ورزش را برای همیشه کنار می‌گذارم. ما رسمیت داریم و باید به رسمیت شناخته شویم‌. پای حق ورزشکارانم هستم و من پیش می‌روم.

وی در پاسخ به این‌ سوال که آیا احتمال دارد کار به IOC بکشد، گفت: بله اگر کار پیش نرود و تعامل بوجود نیاید کار به کمیته بین‌المللی المپیک خواهد کشید. ما فدراسیون غیر دولتی هستیم. اگر این اتفاق نیفتد به انجمن هم برنمی‌گردیم. من به نمایندگی از جامعه موی تای اعلام می‌کنم که تا آخر این اتفاق می‌ایستیم. یک اتاق برای فدراسیون می‌خواستیم به ما ندادند.

وی در پاسخ به این‌ سوال که شاید این همه فشار برای استعفای شما است گفت: استعفا نمی‌دهم تا آخر این‌موضوع ایستاده‌ام.

نصیری در ادامه گفت: از اعضای مجمع رای و اجازه گرفتم که اعضای هیأت رئیسه را انتصاب کنم. این اولین کار ما است. بعد تاسیس افتتاح حساب فدراسیون را طبق قانون و مقررات پیش می‌بریم. اعزام‌ها و مسابقات را پیش می‌بریم. مسابقات جهانی و آسیایی و ورلد گیمز را پیش رو داریم. با قوت هر دو بخش زنان و مردان را اعزام خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این‌ سوال که آیا اختلاف نظرات دامن ورزشکاران را نمی‌گیرد، گفت: مگر در این سالها که قهرمان شدند کسی از آنها تجلیل کرده است که بعد از این بشود. فریاد ما هم همین است. اگر مدال این رشته اهمیت دارد باید از ورزشکاران ما حمایت شود. آنها از یک نامه برای این رشته دریغ می‌کنند. بعد از این هم طبق روال قدیم خواهد بود چه بسا که بهتر خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز