خبرگزاری کار ایران

واکنش انتقادآمیز مربیان و اعضاء تیم ملی موی تای بانوان به تصمیمات شورای برون مرزی وزارت ورزش

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۲۶۴

سختگیری های مسئولان وزارت ورزش در خصوص صدور مجوز اعزام جهانی تیم ملی موی تای کشورمان واکنش هایی را به همراه داشت.

به گزارش ایلنا، سختگیری های مسئولان  وزارت ورزش در خصوص صدور مجوز اعزام جهانی تیم ملی موی تای کشورمان، آن هم به فاصله چند روز تا شروع مسابقات، سبب بروز موجی از نارضایتی و انتقاد در میان ملی پوشان و اعضاء کادر فنی این تیم شده است.

در این رابطه، سرمربیان و برخی بازیکنان تیم ملی موی تای بانوان صحبتهای قابل تاملی را مطرح کرده اند که مرور آنها خالی از لطف نیست:

سمیه خزایی: در صورت عدم اعزام، لطمه جبران ناپذیری به روحیه بانوان ملی پوش وارد می شود

سرمربی تیم ملی موی بانوان در رده بزرگسالان گفت: صرفنظر از  جذابیتهای فنی، با توجه به رسمیت دائمی IFMA در کمیته بین المللی المپیک، امروزه موی تای به محبوبیت زیادی  در میان کشورهای مختلف جهان از جمله ایران دست یافته و بررسی آمارها نشان می دهد که جمعیت ورزشکاران این رشته در هر دو بخش آقایان و بانوان سیر صعودی داشته است.

وی افزود: در مسابقات اخیر انتخابی تیم ملی، استقبال بانوان موی تای کار به حدی چشمگیر و دور از انتظار بود که مبارزات در اوج حساسیت و سنگینی پیگیری شد. وقتی می دیدیم که شرکت کنندگان  برای رسیدن به پیراهن تیم ملی چگونه خود را به آب و آتش می زنند، انگیزه و امیدواری مان به موفقیت این تیم در رقابتهای جهانی پیش رو دو چندان شد.

خزایی سپس اظهار داشت: با وجود این امیدواری ها، در کمال ناباوری شاهد هستیم که مسئولان ورزش کشور در  اعزام تیم ملی موی تای رویکرد سختگیرانه ای را در پیش گرفته و موجی از یاس و نگرانی را در میان ملی پوشان و حتی خانواده های آنها بوجود آورده اند. جالب است که هنوز هم هیچ دلیل قانع کننده ای برای این اقدام خود بیان نکرده و پاسخ روشنی هم به درخواستهای مسئولان انجمن نمی دهند‌.

این کارشناس تربیت بدنی و مدال آور اسبق تیم ملی موی تای بانوان در پایان یادآور شد: بدون شک، عدم اعزام تیم ملی به این رویداد مهم، جدای از متزلزل ساختن جایگاه مستحکم موی تای ایران در فدراسیون جهانی، مطمئنا لطمه جبران ناپذیری به روحیه ورزشکاران این رشته به ویژه در بخش بانوان وارد خواهد کرد که امیدواریم مسئولان در فرصت کوتاه باقی مانده، در تصمیم خود تجدید نظر کرده و راه برای اعزام این تیم هموار سازند.

مستانه سیف آبادی: بانوان موی تای کار همیشه مظلوم واقع شده اند

مستانه سیف آبادی سرمربی تیم ملی موی تای بانوان در رده جوانان نیز در واکنش به سختگیری ها نسبت به صدور مجوز شورای برون مرزی گفت: متاسفانه طی این سالها با وجود افتخارات بسیاری که تیم ملی موی تای در رقابتهای مهم بدست آورده است، اما هیچ گاه آن طور که باید و شاید مورد حمایت قرار نگرفته و همواره قهرمانان این ورزش به خصوص در قسمت بانوان، مظلوم واقع شده اند.

وی ادامه اداد: بانوان موی تای کار در مسابقات آسیایی ابوظبی دست به کار بزرگی زدند و برای نخستین بار در حضور کشورهای مطرح، از سکوی اول قهرمانی بالا رفتند. اگر هر جای دنیا این اتفاق رخ می داد، همه گونه امکانات در اختیار آن رشته قرار می گرفت تا موفقیتهای خود را تداوم بخشند. اما در اینجا می بینیم که حتی یک تقدیر خشک و خالی نیز از ورزشکار دریغ می شود.

سیف آبادی که خود از مدال آوران اسبق این رشته محسوب می شود، در پایان خاطرنشان کرد: حضور در این مسابقات برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است و نباید از کنار فرصت بدست آمده به سادگی گذر کنیم. مسابقات جهانی تایلند از یک سو حکم کسب سهمیه برای بازیهای ورلد گیمز را دارد و از طرف دیگر یک میدان معتبر برای تجربه اندوزی در رده جوانان  محسوب می شود. برخی بازیکنان ما آخرین سال حضور خود را در رده جوانان پشت سر می گذارند و موقعیت پیش آمده دیگر برایشان تکرار نمی شود. امیدوارم مسئولان وزارت ورزش و جوانان به این موضوعات توجه جدی داشته باشند‌.

فرشته حسن زاده:  هیچ گاه در اعزام های برون مرزی، خلاف مصالح ملی عمل نکرده ایم

بانوی تاریخ ساز تیم ملی موی تای جوانان ایران گفت: مشخص نیست چرا مسئولان شورای برون مرزی وزارت ورزش در این رابطه، همکاری لازم را با انجمن موی تای به عمل نمی آورند. ما اگر موفق به اعزام نشویم، قطعا سهمیه حضور در ورلد گیمز و کامبت گیمز را از دست خواهیم داد. بعد از این چند مسابقه مهم، حداقل تا دو سال آینده هیچ رویداد قابل ذکری در موی تای انجام نمی شود. با این حساب تکلیف آینده ما چیست و با چه امیدی باید به ورزش قهرمانی ادامه دهیم؟!

حسن زاده سپس عنوان کرد: شاید  مسئولان به جهت پیشگیری از  تکرار اتفاقات مشابهی که اخیرا در برخی اعزام ها صورت گرفته است، دست به چنین اقدامات سخت گیرانه ای زده اند. اولا اینکه تایلند کشوری نیست که ورزشکار فکر پناهندگی به آنجا به سرش بزند و دوم اینکه ملی پوشان موی تای در اعزام های برون مرزی هیچ گاه خلاف مصالح ملی رفتار نکرده و هدفی جز افتخارآفرینی برای این مملکت نداشته اند.

دارنده دو مدال طلای جهانی و آسیایی در پایان تاکید کرد: با توجه به اینکه اسامی ورزشکاران ایرانی در فهرست شرکت کنندگان مسابقات جهانی به ثبت رسیده است، مطمئنا غیبت ایران با جریمه های سنگینی از سوی IFMA همراه خواهد بود که این به صلاح ورزش کشور نیست.

فاطمه حسینی: در صورت غیبت، موی تای ایران با خطر تعلیق روبرو خواهد شد

دارنده سه مدال برنز مسابقات جهانی، آسیایی و مجازی موی تای در رده جوانان عنوان کرد: این رشته طی دو سال گذشته در هر رویدادی که حاضر شده، هزینه های آن همواره از محل اسپانسرهای شخصی ورزشکاران و حامیان مالی انجمن تامین شده و تاکنون ریالی هزینه به دستگاه ورزش کشور تحمیل نکرده است. در حال حاضر نیز حداقل انتظاری که داریم این است که  مسیر افتخارآفرینی را برای ما در مسابقات مهم پیش رو هموار ساخته و دست از مانع تراشی بردارند.

حسینی ادامه داد: سایر تیم ها از یک ماه قبل در تایلند اردوی آماده سازی برپا کرده و از هرنظر خود را برای شرکت در این رویداد مهم آماده ساخته اند. آن وقت حتی به موی تای، مجوز تشکیل اردوی آماده سازی را هم ندادند. واقعا مشخص نیست که چه مشکلی با انجمن دارند که ورزشکارانش باید تا این حد مورد بی مهری قرار گیرند؟

ملی پوش موی تای بانوان در پایان تاکید کرد: دنیا روی قدرت موی تای ایران حساب ویژه ای باز کرده است و مطمئنا غیبت ما، این فرصت را در اختیار دیگر کشورها قرار می دهد که برای تصاحب سکوهای قهرمانی، کار به مراتب راحت تری را در پیش داشته باشند. از طرف دیگر چون اسامی ورزشکاران ایرانی در سایت IFMA  رجیستر شده است، این غیبت می تواند منجر به جریمه و حتی تعلیق برای کل ورزش موی تای ایران گردد که در آن صورت متحمل هزینه های سنگینی خواهیم شد. امیدوارم در فرصت کوتاه باقی مانده با مساعدت مسئولان جلوی این اتفاق تلخ گرفته شود و باز هم شاهد قدرتنمایی قهرمانان شایسته کشورمان در مواجه با حریفان جهانی باشیم.

ثمین یحیوی: در صورت عدم اعزام، دیگر انگیزه ای برای ادامه ورزش قهرمانی ندارم

عضو تیم ملی موی تای بانوان گفت: یکسال است که با وجود محدودیتهای کرونایی و موانعی که پیش روی ورزش بانوان است، سختی ها را به جان خریدم و تمرین کردم تا در مسابقات انتخابی تیم ملی حضور موفقی داشته باشم. به شخصه آرزویی جز پوشیدن پیراهن تیم ملی و اهتزاز پرچم کشورمان در مسابقات جهانی ندارم. اگر این اعزام انجام نشود، واقعا آرزوهای خود را بر باد رفته می بینم و دیگر انگیزه ای برای ادامه ورزش قهرمانی ندارم‌.

وی سپس تصریح کرد: با توجه به آمادگی که بانوان موی تای کار در مسابقات انتخابی تیم ملی از خود نشان دادند، این اطمینان را دارم که در صورت حضور در مسابقات جهانی، دست پر به کشور بازگشته و به شایستگی از اعتبار موی تای ایران دفاع خواهند کرد.

دارنده مدال برنز رقابتهای جهانی ترکیه در پایان یادآور شد: از مدیران وزارت ورزش و جوانان می خواهم به درد و دلهای قهرمانان گوش داده و خواسته برحق آنها را برآورده سازند. تنها انتظار ما این است که مسئولان به ورزشکاران بهاء دهند و فرصت افتخارآفرینی و اثبات توانمندی شان را با این گونه اقدامات سختگیرانه از آنان سلب نکنند.

فاطمه خزایی: روزهای پراسترسی را پشت سر می گذاریم

دارنده مدال طلای مسابقات آسیایی ابوظبی در وزن ۵۷- کیلوگرم به خبرنگار ما گفت: متاسفانه از وقتی متوجه شده ام که بدلیل عدم صدور مجوز شورای برون مرزی، احتمال لغو اعزام تیم ملی به رقابتهای جهانی تایلند وجود دارد، استرس زیادی به من و دیگر نفرات تیم وارد شده است.

خزایی افزود: در حال حاضر بسیاری از تیم ها در محل رقابتها حضور داشته و دغدغه ای از بابت شرکت در مسابقات ندارند. از سوی دیگر اسامی ما به عنوان شرکت کننده به فدراسیون بین المللی اعلام شده و زیبنده ورزش ایران نیست که بی دلیل از شرکت در این رویداد بزرگ و مهم انصراف دهیم. آن وقت کشورهای دیگر پشت سر ما چه می گویند؟! چرا باید به همین راحتی با تصمیمات نسنجیده، موقعیت موی تای ایران را در مجامع بین المللی تضعیف کنیم؟

این ملی پوش در پایان تاکید کرد: حضور تیم ایران در این مسابقات آن قدر مهم است که حتی دبیر کل فدراسیون بین المللی موی تای IFMA، کتبا نارضایتی خود را از عدم شرکت ورزشکاران ایرانی در آن ابراز داشته و درخواست همکاری و مساعدت با تیم کشورمان را مطرح کرده است. امیدوارم مسئولان ذیربط نیز سرانجام رضایت داده و با اعتماد به مسئولان و ورزشکاران انجمن موی تای، بار دیگر این فرصت را در اختیارمان قرار دهند تا با اهتزاز پرچم مقدس کشورمان، پیام آور شادی و نشاط برای ملت ایران باشیم.

ملیکا پرویزی: شورای برون مرزی تکلیفمان را مشخص کند

نایب قهرمان کاپ آزاد اروپا در مورد حواشی پیش آمده بر سر صدور مجوز سفر تیم ملی موی تای کشورمان به تایلند برای شرکت در مسابقات جهانی اظهار داشت: متاسفانه مسائل پیش آمده در خصوص این اعزام، تحصیل و حتی زندگی روزمره ما را تحت الشعاع خود قرار داده است. یکبار تکلیف همه را مشخص کنند. اگر می خواهند مجوز صادر کنند که نیاز به این همه مانع تراشی و دست انداز نیست.

پرویزی سپس گفت: ما در این شرایط از نظر روحی و روانی نیاز به ریکاوری داریم. بگذریم که حتی در این مدت حتی اجازه برگزاری یک اردوی آماده سازی را هم به انجمن ندادند و مجبور بودیم به صورت انفرادی تمرینات خود را برای رسیدن به مرز آمادگی ایده آل دنبال کنیم.

این ملی پوش در پایان خاطرنشان کزد: از انتخابی سال گذشته تا مسابقات امسال مدام تمریناتم را پیگیری می کردم و سعی کردم در اوج آمادگی به سر برم. اما حالا که وقت به بار نشستن زحمات من و دیگر هم تیمی هایم رسیده است، باید اینگونه شاهد سنگ اندازی ها باشیم. با این شرایط همه ما ورزش زده شده و عطای کار را به لقایش می بخشیم‌. امیدوارم شرایط به گونه ای رقم نخورد که مجبور شوم قید موی تای را بزنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز