خبرگزاری کار ایران

ایران با تیمی منسجم و با اراده آهنین به مقام قهرمانی آسیا دست یافت

داورزنی: خوشحالم که با عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری، دل مردم را شاد کردیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۳۶۱۳

رئیس فدراسیون والیبال با اشاره به قهرمانی تیم ملی ایران با کادر کاملا ایرانی در آسیا، گفت: خوشحالم که با عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری، دل مردم را شاد کردیم.

به گزارش ایلنا و به نقل از فدراسیون والیبال، دکتر محمدرضا داورزنی درباره قهرمانی تیم ملی ایران در آسیا، افزود: ابتدا این قهرمانی را تبریک می‌گویم. این عنوان چهارمین قهرمانی تیم ملی والیبال ایران بود که از سال ۲۰۱۱ تا کنون به دست آمده است، اما تفاوت بسیار زیادی بین این قهرمانی و قهرمانی سه دوره ۲۰۱۱، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۹ وجود دارد.

وی با بیان اینکه این قهرمانی با تیمی به دست آمد که میانگین قدی آن دو متر و میانگین سنی آن بیست‌وچهار سال بود، تصریج کرد: از همه مهمتر اینکه این مقام با کادر کاملا ایرانی به دست آمد و فرصتی مناسب برای پوست اندازی بهتر برای آینده والیبال کشور بوجود آورد.

رئیس فدراسیون والیبال با مقایسه دو تیم ایران در رقابت‌های سال 2011 و 2021 گفت: اگر قیاسی بین دو تیم انجام دهیم، هیچ بازیکنی از تیم ۲۰۱۱ در تیمی که روز گذشته در ژاپن قهرمان آسیا شد، عضویت ندارد. نسل جوانی که با این تیم همراه بود، ثابت کرد که آینده خوبی پیش‌روی والیبال ایران است. بنابر این برای حضور شایسته در مسابقات قهرمانی مردان جهان 2022، لیگ ملت های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲4 و بازی‌های المپیک پارسی می‌توانیم روی این جوانان حساب باز کنیم.

دکتر داورزنی به دیدار با مقام معظم رهبری در سال 1398 و پس از قهرمانی تیم ملی والیبال جوانان ایران در جهان اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار بر توجه و استفاده از مربی‌های وطنی تاکید کردند. ما هم در اولین فرصت سعی کردیم به این رهنمود عمل کنیم. حال این مهم اتفاق افتاده و تیم ملی والیبال ایران با کادر کاملا ایرانی قهرمان آسیا شد. خیلی خوشحالم که فدراسیون والیبال به توصیه مقام معظم رهبری جامعه عمل پوشاند و انشاالله این برنامه در آینده نیز پیگیری خواهد شد.

وی در ادامه به مسابقات قهرمانی جوانان جهان که از یکم مهرماه آغاز می‌شود اشاره کرد و گفت: تیم ایران در این مسابقات نیز با کادر کاملا ایرانی شرکت خواهد کرد و امیدواریم که این تیم نیز عملکرد قابل قبولی در رقابت‌های پیش رو داشته باشد.

وی تصریح کرد: بهروز عطایی سرمربی تیم ملی والیبال ایران تجربه قهرمانی جوانان جهان را داشت و اکثریت بازیکنان تیم ایران که روز گذشته قهرمان آسیا شدند نیز بازیکنان تیم ملی جوانان سال ۲۰۱۹ ایران بودند.

رئیس فدراسیون والیبال تاکید کرد: عملکرد تیم ایران در مسابقات چیبا نشان داد که تیمی منسجم با اراده آهنین به مقام قهرمانی آسیا آن‌هم در کشور ژاپن دست یافت، ژاپنی که در بازی‌های المپیک نتوانست به چهار تیم برتر راه یابد و تلاش داشت با قهرمانی در این دوره از مسابقات آن ناکامی را جبران کند.

وی ادامه داد: خوشبختاته جوانان این مرز و بوم ثابت کردند که والیبال ایران در مدار موفقیت و توسعه خود قرار دارد و تیم ملی ایران توانست مجددا جایگاه خود را در آسیا تثبیت کند و به آینده خود امیدوار باشد‌.

داورزنی با تبریک مجدد این موفقیت بزرگ به جامعه والیبال ایران و همه افرادی که برای توسعه این رشته ورزشی تلاش می‌کنند، گفت: از کادر فنی زحمت‌کش تیم ایران نیز تشکر می‌کنم که با برنامه‌ریزی خوب شرایطی را فراهم کرد تا تیم ایران بتواند با آمادگی بهتری در این مسابقات شرکت کند.

وی تصریح کرد: این مسابقات به‌رغم محدودیت‌های شدید حباب و شرایط نامناسب غذایی و شرایطی که معمولا از ژاپن انتظار نیست، برگزار شد. تیم ایران بر همه مشکلات غلبه کرد و انصافا بازیکنان ایران تلاش بسیار زیادی انجام دادند. تیم ایران به‌رغم مصدومیت دو بازیکن، مردانه ایستاد و توانایی والیبال ایران را در آسیا اثبات کرد که حرف اول را در این قاره میزند و می‌تواند جز قدرت‌های برتر جهان نیز باشد.

رئیس فدراسیون والیبال در پایان با تبریک این قهرمانی به بازیکنان، کادر فنی، خانواده اعضای کاروان، جامعه بزرگ والیبال ایران و مردم، تاکید کرد: آینده بهتری پیش‌روی والیبال ایران به ویژه در مسابقات قهرمانی جهان و المپیک پاریس است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز