خبرگزاری کار ایران

با عبور از سد کره جنوبی در فینال؛

والیبال ایران دوباره بر قله آسیا ایستاد / قدرتنمایی شاگردان ولاسکو

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۹۴۹

تیم ملی والیبال ایران با عبور از سد کره جنوبی برای دومین بار پیاپی قهرمان آسیا شد.

تیم ملی والیبال ایران با عبور از سد کره جنوبی برای دومین بار پیاپی قهرمان آسیا شد.

به گزارش ایلنا، والیبالیست های ایران بعد از ظهر امروز با شکست سه بر صفر کره جنوبی برای دومین دوره پیاپی قهرمان قاره کهن شد.

ملی پوشان کشورمان سه ست این مسابقه را با امتیازات ۲۵ بر ۱۹،۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۱۹ از آن خود کرد.
خولیو ولاسکو در این مسابقه سعید معروف، محمد موسوی، فرهاد قائمی، امیر غفور، حمزه زرینی، عادل غلامی و فرهاد ظریف را به عنوان ترکیب اولیه تیم ملی به میدان فرستاد.

شهرام محمودی، مهدی مهدوی، رحمان داوودی، آرمین تشکری و علیرضا مباشری نیز بازیکنان ذخیره تیم ملی در این مسابقه بودند.
حدود شش هزار تماشاگر این مسابقه را از نزدیک تماشا کردند که کمتر از ۱۰۰ نفر آنان غیر ایرانی بودند.
این نخستین قهرمانی ایران در خارج از خانه و دومین قهرمانی در تاریخ برگزاری رقابت های قهرمانی آسیا محسوب می شود.
تیم های ایران و کره جنوبی پیش از این ۳۱ بار با هم روبرو شده بودند که سهم تیم ملی کشورمان هشت پیروزی بود. از بازی های آسیایی گوانگجو به بعد همواره کره ای ها مقابل والیبال ایران شکست خورده اند.

** ست اول(ایران ۲۵ – کره جنوبی ۱۹)
در آغاز این ست چند دفاع روی تور بازیکنان ایران به خارج از زمین رفت و همین موضوع کره ای ها را پیش انداخت اما در حالی که بازی با نتیجه چهار بر دو به سود کره جنوبی بود بازیکنان ایران خیلی زود کنترل بازی را در اختیار خود گرفتند و توانستند از حریف پیش بیفتند. سرویس های خوب حمزه زرینی و عملکرد دیدنی مدافعین روی تور ایران باعثشد وقت استراحت فنی اول در امتیاز ۸ بر ۶ به سود تیم ملی کشورمان اعلام شود. پس از ورود دو تیم به میدان بازهم ایران به روند امتیازگیری خود ادامه داد و پس از کسب یک امتیاز سرویس از محمد موسوی که بازی را ۱۲ بر ۷ به سود ایران کرد، پارک کی وون سرمربی کره جنوبی نخستین وقت استراحت خود را درخواست کرد. بازیکنان ایران در این ست در زدن سرویس و اسپک کم اشتباه ظاهر شدند و همین موضوع باعثشد وقت استراحت فنی دوم نیز در امتیاز ۱۶ بر ۱۰ به سود ایران اعلام شود. در ادامه ست نیز برتری ایران بر حریف چشمگیر بود تا پارک کی وون در امتیاز ۱۹ بر ۱۲ به سود ایران دومین وقت استراحت خود را درخواست کند. ولاسکو در امتیاز ۲۱ بر ۱۵ دست به تغییر در ترکیب تیم خود زد و آرمین تشکری و مهدی مهدوی را به جای محمد موسوی و سعید معروف به میدان فرستاد که پس از کسب چند امتیاز برای ایران دوباره معروف و موسوی به جای خود بازگشتند. در نهایت این ست با برتری ۲۵ بر ۱۹ ایران به پایان رسید.

** ست دوم(ایران ۲۵ – کره جنوبی ۲۲)
در ست دوم بازیکنان کره جنوبی شرایط بهتری پیدا کردند و توانستند به صورت پایاپای با ایران پیش بروند اما بازهم وقت استراحت فنی اول این ست در امتیاز ۸ بر ۷ به سود ایران اعلام شد. بازیکنان ایران در این ست اشتباهات فردی زیادی داشتند و همین موضوع این فرصت را به کره ای ها داد تا در امتیازگیری پیش بیفتند. در امتیاز ۱۹ بر ۱۸ به سود کره جنوبی، ولاسکو دو تعویض انجام داد و مهدی مهدوی و شهرام محمودی را به جای امیر غفور و سعید معروف روانه میدان کرد. رحمان داودی هم در امتیاز ۲۰ بر ۱۹ به سود کره ای ها به جای فرهاد قائمی وارد میدان شد. دو سرویس خوب از حمزه زرینی که یکی از آنها به صورت مستقیم تبدیل به امتیاز شد، سرانجام ایران را با نتیجه ۲۱ بر ۱۹ از حریف پیش انداخت تا پارک کی وون برای متوقف کردن ملی پوشان کشورمان درخواست وقت استراحت کند. پس از ورود بازیکنان دو تیم به میدان بازهم برتری برای تیم ملی کشورمان بود و با بازی درخشان شهرام محمودی فاصله امتیاز بیشتر شد تا اینکه در امتیاز ۲۴ بر ۲۲ به سود ایران، معروف و غفور به جای خود در زمین بازگشتند. در نهایت هم این ست با پیروزی ۲۵ بر ۲۲ به سود ایران به پایان رسید.

** ست سوم(ایران ۲۵ – کره جنوبی ۱۹)
اشتباهات فردی بازیکنان ایران در زدن اسپک و دفاع روی تور باعثشد در آغاز ست سوم کره ای ها پیش بیفتند و خولیو ولاسکو مجبور شود در امتیاز ۵ بر ۲ به سود این تیم درخواست وقت استراحت کند. پس از این وقت استراحت شرایط به نفع تیم ملی ایران تغییر کرد و وقت استراحت فنی نخست نیز در امتیاز ۸ بر ۷ به سود کشورمان اعلام شد. عملکرد خوب محمد موسوی در دفاع روی تور، حمزه زرینی در زدن اسپک و فرهاد قائمی در دریافت توپ برتری را برای ایران در این ست پیش برد و وقت استراحت فنی دوم در امتیاز ۱۶ بر ۱۴ به سود ایران اعلام شد. پس از ورود دو تیم به میدان، سرویس خوب حمزه زرینی زمینه کسب یک امتیاز دیگر برای ایران را فراهم کرد تا سرمربی کره جنوبی برای جلوگیری از افزایش اختلاف امتیاز میان دو تیم درخواست وقت استراحت کند. درخشش دفاع روی تور ایران اجازه خودنمایی به کره ای ها نمی داد تا سرمربی این تیم در امتیاز ۲۰ بر ۱۶ به سود ایران یک وقت استراحت دیگر درخواست کند. این وقت استراحت هم نتوانست خللی در امتیازگیری بازیکنان ایران وارد کند و در نهایت ست سوم هم با امتیاز ۲۵ بر ۱۹ به سود ایران به پایان رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز