خبرگزاری کار ایران

آنهایی که به لبنان رفتند خائن بودند؛

میراسماعیلی: اگر حرف بزنم خیلی‌ها خانه‌نشین می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۰۲۴

کسانی که دنبال حاشیه‌سازی هستند و به دنبال بدنام کردن من هستند از همین جا اعلام می‌کنم تاکنون سکوت کرده‌ام و آنها هم اجازه بدهند من همین طور ساکت باشم

مسائل مالی و بی اهمیت جلوه دادن ورزشکاران حرفه‌ای و ملی، اصلی‌ترین دلیلی است که این ورزشکاران در توجیه خروج از کشور عنوان می‌کنند. قایقرانی، شمشیربازی، جودو، کشتی و کاراته از جمله رشته‌هایی بوده که طی این سال‌ها ملی‌پوشان خود را که گاها بنام بوده‌اند از دست دادند و به امید یافتن شرایط بهتر برای زندگی و ورزش، دست به مهاجرت زده‌اند.

به گزارش ایلنا، این بار نیز این قضیه در مورد جودوکاران تکرار شد. پس از محسن غفار، وحید سرلک و احسان رجبی اعضای سابق تیم ملی جودو بزرگسالان که در طول دو - سه سال گذشته تابعیت آلمان و آمریکا را گرفتند، متاسفانه شنیده می‌شود سبحان رسولی، ملی‌پوش وزن ۷۳ - کیلوگرم و کاپیتان تیم ملی نوجوانان که در مسابقه‌های ماه گذشته قهرمانی جهان در آمریکا به مقام هفتم رسید به همراه حسن خدامرادی، ملی‌پوش وزن ۸۱ - کیلوگرم تیم ملی جوانان، هم اکنون در لبنان حضور دارند و در تلاش هستند تا تابعیت این کشور را بگیرند.

جالب اینکه محمد منصوری از مربیان جودوی ایران و سرمربی اسبق تیم جودو ایران و استقلال نیز همراه این دو جودوکار است و کارهای مربوط به هماهنگی با فدراسیون جودوی لبنان و اقامت این جودوکاران را انجام می‌دهد. محمد منصوری نزدیک به ۲ ماه است هدایت تیم‌های نونهالان تا بزرگسالان لبنان را بر عهده گرفته است. مهاجرت این دو جودوکار به لبنان در حالی است که آذرماه مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا در چین برگزار می‌شود و رسولی و خدامرادی قصد دارند برای این رقابت‌ها در قالب تیم ملی جودوی لبنان روی تاتامی بروند. رئیس فدراسیون جودوی لبنان نیز با ارسال نامه‌ای به کمیته ملی المپیک این ادعا را تائید کرده است.

آرش میراسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درخصوص تابعیت دو جودکار نوجوان در لبنان گفت: این صحبت‌ها کاملاً جدی است. در این یکی - دو روز با این بچه‌ها در ارتباط هستیم و رایزنی کردیم آنها را به کشور برگردانیم. متأسفانه این مقوله‌ای است که در دنیا باب شده و ادامه آن به ورزش کشور لطمه سنگینی می‌زند چراکه برای پرورش این استعدادها، کشور سرمایه‌گذاری می‌کند، ولی سود آن را سایر کشورها می‌برند. باید جلوی افرادی که این قضیه را در کشور باب کرده‌اند، گرفت. متأسفانه دلال‌هایی در کشور ما حضور دارند که به دنبال معرفی ورزشکاران و گرفتن تابعیت سایر کشورها برای آنها هستند.

وی افزود: پیشنهاد دادیم کمیته‌ای تشکیل شود تا راهکارهای مناسبی را برای جلوگیری از این موضوع ارائه دهد. شاید در کشور ما نقص‌هایی وجود داشته باشد و تمام نیازهای ورزشکاران تأمین نشود، ولی باید با فرهنگ‌سازی، عرق ملی را در بین آنها افزایش دهیم و به آنها بیاموزیم زیر پرچم ایران ورزش کنند.

نایب رئیس فدراسیون جودو گفت: من این حرکت را اصلا نمی‌پسندم و این یک خیانت بزرگ به ایران است. زیر پرچم ایران در هر کمبودی و در هر مشکلی که باشی افتخاری است که برای هر ایرانی می‌تواند وجود داشته باشد. پوشیدن پیراهن تیم ملی برای هر کسی افتخار بزرگی است. من و خیلی دیگر از جودوکاران پیشنهادات خیلی بزرگ و خوبی از کشورهای دیگر داشتیم که می‌توانست از لحاظ مالی برای ما بسیار مناسب باشد اما با افتخار آن پیشنهادات را رد کردیم.

وی درخصوص اینکه چند وقتی است صحبت‌های منتقدان جودو به گوش می‌رسد پاسخ داد: کسانی که دنبال حاشیه‌سازی برای جودو هستند و به خصوص دنبال این هستند که من را بدنام کنند از همین جا اعلام می‌کنم تاکنون سکوت کرده‌ام و آنها هم اجازه بدهند من همین طور ساکت باشم اما اگر روزی شروع به حرف زدن کنم خیلی از این دوستان باید خانه نشین شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز