خبرگزاری کار ایران

درخواسن یک متخصص ورزشی از رییس جمهور آینده:

وزیر ورزش را از بین خاک خورده های این عرصه انتخاب کنید

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۷۴۶

کارشناس ورزشی از رییس جمهور آینده درخواست‌هایی در حوزه ورزش دارد.

آرش صادقی ، از مدیران ارشد ورزش شهروندی در گفتگو با ایلنا خطاب به رییس جمهور آینده گفت: آقای رییس جمهور! با توجه به کارکرد ورزش در جامعه، ناهنجاری ها و بحران های اجتماعی را به حداقل برسانید.

ایندانش آموخته دکترای فیزیولوژی ورزشی با ارائه آماری مستند در خصوص هزینه های مربوط به بخش درمان و مقایسه آن با درآمد های نفتی گفت: متأسفانه مجموع هزینه های مستقیم و غیر مستقیمی که هر سال بابت بیماری دیابت بر کشور تحمیل می شود، عدد 100 هزار میلیارد تومانی را نشان می دهد، این عدد همچنین در بخش بیماری سرطان به 10 هزار میلیارد تومان در سال می رسد؛ حال آن که درآمدهای نفتی دولت در سال 99، حدود 50 هزار میلیارد تومان برآورد شده بود. با این همه آیا می توان به راحتی از کنار این هزینه ها گذشت؟ در حالی که با انجام ورزش – نه در ابعاد قهرمانی – بلکه در بعد همگانی، تمام این بیماری ها قابل پیشگیری و هزینه ها قابل کنترل است.

وی با بیان این که" باید از نگاه های جزیره ای دوری جست" تصریح کرد: رسالت وزارت بهداشت و درمان، درمان و کنترل بیماری هاست در حالی که وزارت ورزش می تواند با برنامه ریزی در راستای گسترش ورزش همگانی، ابزاری مطمئن و کارامد در راستای توسعه سلامت در کشور باشد. این همه، مشروط به انتصاب مدیرانی است که از تفکرات و نگاه های جزیره ای رها باشند.

صادقی خاطر نشان ساخت: ما تنها از هزینه های مستقیم ناشی از بیماری ها سخن نمی گوییم بلکه در مواجهه با موجی از پیامدهای ناشی از بروز آن ها هستیم که از آن جمله می توان به بیکاری، افزایش ناهنجاری های اجتماعی ناشی از عدم سلامت و ... اشاره کرد. بنابراین جای آن دارد که رییس جمهور آینده با دیدگاهی موسع و برنامه ای راهبردی به مقوله ورزش به عنوان راهکاری موثر برای توسعه پایدار کشور نظر کند.

این مدیر ارشد ورزش شهروندی پایتخت، همچنین خاطر نشان ساخت: باید واقعیت ها را به خوبی دید، نقاط ضعف و قوت را احصا کرد و برای آن برنامه داشت. واقعیت این است که کشوری همچون آلمان با نرخ جمعیتی مشابه کشور ما 90 هزار باشگاه ورزشی فعال دارد حال آن که این عدد در کشور ما به 25 هزار باشگاه می رسد. بدون تردید، این تفاوت معنادار، اثر خود را در شئون مختلف اقتصادی، اجتماعی و ... بر جای می گذارد .

صادقی در پایان از رییس جمهور آینده درخواست کرد فردی را به وزارت ورزش و امور جوانان منصوب کند که خاک خورده ورزش باشد تا علاوه بر ارتقای سطح سلامت عمومی ، مسیر توسعه کشور را نیز از این طریق هموار کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز