خبرگزاری کار ایران

۸ رشته جدید در ژاپن؛

کدام ورزش‌ها به المپیک توکیو اضافه شده‌اند؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۸۰۹۲

المپیک 2020 دسته ای از ورزش‌های جدید خواهد داشت که قبلاً هرگز در این بازی‌‎ها حضور نداشته اند؛ تکیه زیادی به ورزش‌های پرتحرک و مهیج.

به گزارش ایلنا، المپیک 2020 توکیو دسته‌ای از ورزش‌های جدید خواهد داشت که قبلاً هرگز در این بازی‌ها حضور نداشته اند؛ در این دوره از مسابقات تکیه زیادی به ورزش‌های پرتحرک و هیجان انگیز شده است.

کمیته بین المللی المپیک "دستور کار 2020" را که اصلاحاتی در سازماندهی بازی‌ها بود، به اجرا در آورد. یکی از جالب‌ترین تغییراتی که در این دستور کار وارد شده این است که شهر میزبان می‌تواند رویدادهای جدیدی را برای افزودن به برنامه المپیک معرفی یا دوباره معرفی کند.

بیسبال

ژاپنی‌ها فرهنگ بیس بال بالایی دارند‌، بنابراین تعجب آور نیست که این ورزش را در برنامه داشته باشید. بیس بال در سال 1992 آغاز به کار کرد و آخرین باری که در المپیک میزبان آن بود سال 2008 بود. شش کشور در این ورزش شرکت خواهند کرد.

سافت بال

اولین بار در سال 1996 در مسابقات حضور داشتند، اما مانند بیس بال، در سال 2008 از برنامه خارج شد. این حضور فقط یک بار است و در المپیک 2024 پاریس نمایش داده نمی‌شود. به همین ترتیب شش کشور در این رشته بازی می‌کنند.

اسکیت بورد

برخلاف سافت بال، این ورزش به نظر می‌رسد که برای ماندگاری در المپیک باشد و این بازی در بازی‌های پاریس 2024 خواهد بود. اسکیت بورد دارای دو رشته پارک و خیابان خواهد بود. یک دوره برای پارک ایجاد شده است که ورزشکاران باید فرم خوبی را برای کسب امتیاز حفظ کنند. در همان زمان ، سبک خیابان دارای ریل و پله خواهد بود که در آن شرکت کنندگان باید ترفندهایی را برای کسب امتیاز انجام دهند.

موج سواری

یک ورزش اکشن، روش هیجان انگیزه کمیته بین المللی المپیک. برای بازی‌های 2024 نیز این ورزش تأیید شده است، اما در تاهیتی برگزار می‌شود. بسته به موج، ممکن است بازی‌ها یک یا دو روز به تعویق بیفتند. 

سنگ نوردی

این اولین بار است که این ورزش در المپیک برگزار می‌شود. این شبیه به تمرین کوهنوردی سنتی است. 

کاراته

این ورزش در ژاپن بسیار محبوب است و قبلاً در المپیک نیز از آن استفاده شده بود اما همیشه در برنامه نیست. این ورزش در بازی‌های پاریس 2024 نخواهد بود. در المپیک امسال دو رشته حضور خواهند داشت: کاتا و کومیته.

بسکتبال 3 در 3

این بازی در نصف زمین استاندارد بازی بسکتبال برگزار می‌‌شود، این ورزش مانند بسکتبال 5 در مقابل 5 برپا می‌شود، با تفاوت شوت‌های یک امتیاز و دو امتیازی وجوددارد و بازی کوتاه‌تر خواهد بود.

دوچرخه سواری آزاد

هیچگونه مسابقه رقابتی بین ورزشکاران وجود ندارد و در عوض، شرکت کنندگان باید در مورد سناریوی تم پارک کلاهبرداری کنند تا برای مدال احتمالی امتیاز کسب کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز