خبرگزاری کار ایران

نگاه ویژه‌ای به ورزش پهلوانی داریم؛

خوش‌جان: خراسان رضوی محور کشتی پهلوانی کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۶۲۴

باید برای شناساندن ورزش باستانی و زورخانه ای به دنیا تلاش کنیم.

نایب رییس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای گفت: باید برای شناساندن ورزش باستانی و زورخانه‌ای به دنیا تلاش کنیم.

به گزارش ایلنا، محمد خوش‌جان در حاشیه افتتاح گود باستانی فاتح خیبر مشهد اظهار داشت: خراسان رضوی همواره به عنوان یکی از قطب‌های اصلی این ورزش در کشور مطرح بوده و ما این استان را به عنوان محور کشتی پهلوانی کشور می‌شناسیم.

وی افزود: متأسفانه چند سالی است این استان در بحثورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای چندان موفق عمل نکرده به طوری که حضور نداشتن نماینده خراسان رضوی در رقابت‌های قهرمانی نونهالان کشور همه مسوولان فدراسیون را متعجب کرد.

نایب رییس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای ادامه داد: امیدواریم با نگاه ویژه‌ای که مسوولان ورزش خراسان و اعضای هیأت پهلوانی این استان به بهبود شرایط این ورزش خواهند داشت شاهد حضور موفق دوباره خراسانی‌ها در عرصه‌های مختلف این ورزش در کشور باشیم.

خوش‌جان تصریح کرد: خراسان رضوی ۱۷ بازوبند پهلوانی را بر دستان پهلوانان نامدار خود دیده و با افتتاح این گود زورخانه بسیار خوب و مجهز شرایط برای بهبود وضعیت ورزشکاران این رشته در استان مهیا شده است.

وی گفت: در تقویم مسابقات امسال فدراسیون دو مسابقه سنگین وزن‌های جهان و قهرمانی جهان در رشته کشتی باستانی را قرار داده‌ایم که امیدواریم نقطه عطفی در معرفی این ورزش که ریشه در فرهنگ و تاریخ ایران دارد، به جهانیان باشد.

نایب رییس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای خاطرنشان کرد: در هیچ میدان ورزشی همچون گود زورخانه نمی‌توان اخلاق و فرهنگ ورزشی را به علاقه‌مندان نشان داد و ما تلاش می‌کنیم با نگاه ویژه به این موضوع، این رشته ارزشمند را به دنیا معرفی کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز