خبرگزاری کار ایران

رئیس دپارتمان حقوق ورزشی:

تربیت بیش از ۳۰۰ حقوقدان ورزشی در دانشگاه باشگاه پرسپولیس

کد خبر : ۹۹۹۲۷۳

هورمزد یعقوبی نژاد از تربیت حقوقدانان ورزشی در دانشگاه باشگاه پرسپولیس خبر داد و اظهار کرد: سال‌های سال است حقوق ورزشی به صورت رشته دانشگاهی در این دانشگاه در مقطع کارشناسی تدریس می‌شود و تاکنون بالغ بر 300 نفر فارغ التحصیل داشته‌ایم.

به گزارش ایلنا، هورمزد یعقوبی نژاد از تربیت حقوقدانان ورزشی در دانشگاه باشگاه پرسپولیس خبر داد و اظهار کرد: سال‌های سال است حقوق ورزشی به صورت رشته دانشگاهی در این دانشگاه در مقطع کارشناسی تدریس می‌شود و تاکنون بالغ بر 300 نفر فارغ التحصیل داشته‌ایم.

برنامه «آوای قانون» رادیو گفت‌وگو در خصوص حقوق و قوانین مربوط به ورزش با دکتر هورمزد یعقوبی نژاد رئیس دپارتمان حقوق ورزشی به صورت تلفنی گفتگو کرد.

هورمزد یعقوبی نژاد با تصریح بر اینکه در موضوع حقوق ورزشی، سالیان است که با مشکلات زیادی مواجه بوده‌ایم، گفت: البته نکات مثبتی نیز در این زمینه وجود داشته است که بزرگ ترین آن، علاقه اساتید رشته حقوق و ورزش کشور به حقوق ورزشی است که باعث شد در طول این سال‌ها حقوق ورزشی رشد هم داشته باشد.

*آموزش، معضل عظیم و اصلی در حقوق ورزشی

وی در عین حال از مشکلات عدیده در این زمینه گفت و بیان کرد: متاسفانه مشکلاتی که در حقوق ورزشی وجود دارد، همچنان بزرگ تر از نقاط قوت است و معضل عظیم و اصلی در حقوق ورزشی، مسئله آموزش است.

رئیس دپارتمان حقوق ورزشی با اشاره به دعاوی حقوقی زیادی که باشگاه‌ها و رشته‌های ورزشی در داخل و سطح بین الملل با آن مواجه می‌شوند، اظهار کرد: می‌توانستیم جلوی خیلی از این دعاوی حقوق را با یک آموزش ساده بگیریم اما متاسفانه این مهم مورد غفلت قرار گرفته است.

وی افزود: تربیت وکلای حوزه ورزش امری است که در طول سالیان مغفول مانده است و وکلایی که در حوزه ورزش تاکنون فعالیت کرده‌اند هم با آزمایش و خطا قوانین بین المللی این حوزه را فرا گرفتند و یا اینکه در کشورهای دیگر یاد گرفته‌اند.

این حقوقدان از تربیت حقوقدانان ورزشی در دانشگاه باشگاه پرسپولیس خبر داد و اظهار کرد: سال‌های سال است حقوق ورزشی به صورت رشته دانشگاهی در این دانشگاه در مقطع کارشناسی تدریس می‌شود و تاکنون بالغ بر 300 نفر فارغ التحصیل داشته‌ایم.

وی با ابراز بی اطلاعی از متولی حقوق ورزشی در کشور، گفت: در مرکز وکلا و کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه اتفاق خوبی رخ داد و یک دپارتمان حقوق ورزشی در این مرکز راه اندازی کردیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز