خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته اخلاقی فدراسیون بدن سازی:

قوانین موجود برای حفظ سلامت ورزشکاران کافی نیست

asdasd
کد خبر : ۹۹۹۲۷۱

محرم عبدی پور با تصریح بر اینکه قوانین موجود برای حفظ سلامت ورزشکاران کافی نیست، بیان کرد: در حوزه حقوق ورزشی نیاز به انجام کارهای زیادی هستیم و چون حقوق ورزشی یک رشته جوان است، نیاز به پرداخت بیشتر دارد.

به گزارش ایلنا، برنامه «آوای قانون» رادیو گفت‌وگو در خصوص حقوق و قوانین مربوط به ورزش با دکتر محرم عبدی پور حقوقدان، مدرس دانشگاه و رئیس کمیته اخلاقی فدراسیون بدن‌سازی به صورت تلفنی گفتگو کرد.

محرم عبدی پور درباره حقوق ورزشی توضیح داد و گفت: قانونگذار برای اینکه بخواهد یک حق و حقوقی را در جامعه ورزش برای ورزشکاران، مربیان و حتی تماشاگران ایجاد کند، مقرراتی را در این زمینه ایجاد کرده است که در ایران از حدود پنج سال پیش به صورت جدی، همه جانبه و تخصصی پایه گذاری شده است هر چند سابقه آن به دهه پنجاه باز می‌گردد.

این حقوقدان با تصریح بر اینکه قوانین موجود در حوزه ورزش کامل و جامع نیستند، اظهار کرد: به قوانین جامعی در زمینه ورزش نیاز داریم. ورزش کشور، روز به روز پیشرفت می‌کند و قوانین حوزه ورزش نیز به روز شود.

این مدرس دانشگاه از ضرورت بررسی و تصویب قوانین جدید برای ورزش گفت و بیان کرد: تصویب قوانین جدید با توجه به تغییراتی که در حوزه ورزش رخ می‌دهد، ضروری و لازم است.

وی در پاسخ به این سوال که اگر در حین انجام یک رقابت ورزشی، مصدومیتی ایجاد شود و فرد مصدوم آسیب جدی و دائمی مانند قطع نخاع ببیند، قانون چگونه برخورد خواهد کرد، عنوان کرد: اگر در عین انجام مسابقه ورزشی چنین اتفاق رخ دهد، هیچ گاه جنبه کیفری برای آن وجود نخواهد داشت.

رئیس کمیته اخلاقی فدراسیون بدن‌سازی در عین حال خاطرنشان کرد: البته باید استانداردهای برگزاری یک رقابت ورزشی به درستی رعایت شود و در صورتی که این استانداردها رعایت نشود، می‌توان جنبه کیفری نیز برای برگزار کنندگان متصور شد.

وی افزود: اینکه یک انتخاب توسط مربی صورت بگیرد و ورزشکار دچار آسیب شود، جنبه کیفری وجود نخواهد داشت هر چند آثار حقوقی ممکن است در پی داشته باشد.

این حقوقدان با تصریح بر اینکه قوانین موجود برای حفظ سلامت ورزشکاران کافی نیست، عنوان کرد: در حوزه حقوق ورزشی نیاز به انجام کارهای زیادی هستیم و چون حقوق ورزشی یک رشته جوان است، نیاز به پرداخت بیشتر دارد. حقوق ورزشی باید در جزئیاتی مانند حق شاگرد به مربی و حق مربی به شاگرد نیز ورود کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز