خبرگزاری کار ایران

بررسی دلایل اولین شکست فکری روی نیمکت آبی‌ها؛

چرا استقلال مقابل فولاد شکست خورد؟

asdasd
کد خبر : ۹۹۸۷۹۶

صالح مصطفوی، مربی سابق تیم استقلال تهران درخصوص شکست آبی پوشان مقابل فولاد خوزستان و بررسی نقطه ضعف‌های این تیم صحبت کرد.

صالح مصطفوی در گفتگو با ایلنا درخصوص شکست استقلال تهران مقابل فولاد خوزستان اظهار داشت: در ابتدا به نظرم هنوز هفته‌های زیادی از لیگ باقی است و هواداران باید یک مقدار صبوری کنند تا تیم به شرایط ایده‌آلی که استحقاق نام استقلال و طرفدارانش است، برسد. اگر بخواهیم از نظر فنی به بازی نگاه کنیم، در بخش‌های مختلف بازی شرایط متفاوتی داشت. استقلال در بازیسازی از خط دفاع به هافبک و از هافبک به مهاجمان به دلیل پس مناسبی که فولادی‌ها انجام می‌دادند از این حیث ناموفق بود. 

او ادامه داد: همین موجب می‌شد که شاهد پاس‌های کوتاه از خط دفاعی به هافبک‌ها و سپس از هافبک‌ها به فورواردها نباشیم. در سیستم 2-4-4 که استقلال بازی می‌کرد در مقابل سیستم 1-3-2-4 فولاد با جمع شدن وینگرهای کناری فولاد در مرکز زمین، برتری عددی برای حریف بود و آن زمان 1-5-4 می‌شدند که مهاجم آنها هم کار را برای مدافعان سخت می‌کرد. جابجایی‌هایی که باید شکست این سد دفاعی صورت می‌گرفت انجام نشد و به همین خاطر در بازیسازی موفق نبودیم.

مصطفوی درخصوص ارسال‌های بلند استقلالی‌ها گفت: به همین دلیل که گفتم تیم سعی داشت با ارسال‌های بلند و سانترهایی به پشت مدافعان فولاد برای ارسلان مطهری و مهدی قایدی موقعیت گلزنی ایجاد کند که اکثر توپ‌ها را هم کولیبالی و آغاسی قطع کردند. در بخش انتقال‌ها از دفاع به حمله و از حمله به دفاع از نظرم استقلال خوب عمل کرد. موقعیت‌هایی که استقلال به دروازه حریف نزدیک شد روی ضدحملات بود و مخصوصا در گلی که پیش از آن پنالتی صورت گرفت، توپ در حالی به محوطه جریمه رسید که انتقال از حمله به دفاع به خوبی انجام شد.

او ادامه داد: استقلال از میانه زمین پرس خوبی انجام می‌داد و در زمین خودی استقلال تا قبل از گل اول، روزنه‌های نفوذ فولاد را بسته بود اما اتفاقی که در بازی افتاد این بود که بعد از گل می‌شد به جای اینکه یک هافبک کم کنیم و مدافع اضافه کنیم، می‌شد حتی اگر تفکرات دفاعی داشتیم به تیم یک هافبک اضافه کنیم چون مشکل تیم در بازی مرکز میدان بود و توپ‌گیری در این ناحیه کم انجام می‌شد.

مصطفوی همچنین درباره مصدومیت دانشگر گفت: بدشانسی استقلال البته این هم بود که محمد دانشگر مصدوم شد و تیم 10 نفره بود که ما گل را دریافت کردیم. در مجموع استقلال در این بازی کیفیت لازمه به ویژه در بخش بازیسازی ضعیف بود که همین موجب شد تا مهاجمان به خوبی تغذیه نشوند. از نظرم روند تیم باید طوری باشد که در همه بخش‌ها قوی باشیم. مسلما استقلال باید حمایت شود تا نتایج دلخواه هواداران را کسب کند.

او درخصوص انتقادات به عملکرد فرشید باقری گفت: باقری یک هافبک دفاعی است و خودم هم فکر می‌کردم اگر قرار است تغییری انجام شود، یک هافبک به تیم اضافه می‌شود. وقتی شما می‌خواهید یک مقداری تیم را دفاعی کنید هم به نظرم می‌شد یک هافبک اضافه کرد چون مرکز زمین را از دست داده بودیم. به هر شکل ما از شرایط داخل تیم و آمادگی بازیکنان بی‌خبر هستیم. فعلا دو بازی انجام شده و نباید زود قضاوت کرد.

مربی سابق استقلال درخصوص اعتراض به انتخاب زاهدی فر به عنوان داور این مسابقه گفت: داور مسابقه نمی‌تواند کادرفنی و بازیکنان دو تیم را کنترل کند و باید به نقاط قوت و ضعف خودمان نگاه کنیم و سعی کنیم برای بازی‌های آینده این مسائل را برطرف کنیم تا اینکه بخواهیم روی مسائل اینچنینی صحبت کنیم هر چند از نظر من هم ضربه پنالتی فولاد درست نبود. در طول 90 دقیقه واضح بود که روی خلق موقعیت مشکل داشتیم و ذهنیتی نسبت به داوری وجود داشت که مقداری هم روی بازی اثرگذار بود.

صالح مصطفوی درباره بازی پیش رو هم گفت: استقلال می‌تواند ماشین سازی را شکست بدهد و با برد آنها تیم می‌تواند این نتیجه را فراموش کند. از تیم و کادرفنی باید حمایت شود تا روند خوب را به دست بیاورند و در پایان فصل با کسب یک جام دل هواداران را شاد کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز