خبرگزاری کار ایران

ایتالیا – لهستان؛ لاجوردی‌های علیه یکه تازی لوا

asdasd
کد خبر : ۹۹۶۳۱۴

ایتالیای بدون شکست که از سال 2018 در هیچ مسابقه‌ای نباخته، در ورزشگاه ماپی ساسولو میزبان لهستان است.

به گزارش ایلنا، بازی رفت دو تیم بدون گل مساوی شد و این یکی از سه تساوی آتروزی در لیگ ملت‌های اروپای امسال در گروه یک لیگ A بوده. لهستان هم در پنج بازی آخر خود شکست نخورده است.

پیش‌بازی

ایتالیا بدون مربی خود، روبرتو مانچینی که در قرنطینه خانگی به سر می‌برد و همچنین نبود چند بازیکن که به دلیل شرایط فعلی و محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا نتوانسته‌اند به «رجیو امیلیا» سفر کنند، بازی سختی برابر لهستان دارد. مانچو در فهرست اولیه خود 41 بازیکن را دعوت کرده بود اما در اولین تمرین 19 نفر حاضر بودند چون بازیکنان اینتر، لاتزیو، رم، ساسولو و فیورنتینا از سوی مقامات بهداشتی منطقه خود اجازه سفر نداشتند.

تیم پر از انتخاب‌های دوم و بازیکنان تازه‌وارد مقابل استونی قرار گرفت، وینچنزو گریفو مهاجم فرایبورگ اولین گل‌های ملی خود را زد و بال هیجان‌انگیز بولونیا، ریکاردو اورسولینی دومین گل ملی‌اش را در دومین بازی به ثمر رساند و همه کمک کردند با پیروزی چهارشنبه شب، آتزوری به آمار 20 بازی بدون باخت برسد اما بازی با لهستان سخت‌ترین آزمون این تیم است. این تیم ایتالیا که در غیاب مانچینی توسط دستیارش، آلبریگو اوانی هدایت می‌شود، با وجود مشکلاتش به دنبال کسب حداکثر امتیازات است. ایتالیا در مقدماتی جام جهانی سرگروه می‌شود اگر از دو بازی‌اش با لهستان و بوسنی دو امتیاز بگیرد و اگر بتواند از این گروه سخت و پیچیده به مرحله بعد صعود کند، نیمه‌نهایی و فینال در سن‌سیرو و ورزشگاه آلیانتس تورین برگزار خواهد شد. یک مانع بزرگ برای صعود، کاپیتان و فوق‌ستاره تیم ملی لهستان، روبرت لواندوفسکی است. اگرچه آتزوری در بازی قبلی دو تیم مهاجم بایرن‌مونیخ را مهار کرد اما برنده کفش طلا این اواخر در بوندس‌لیگا غیرقابل کنترل بوده. لواندوفسکی که در 114 بازی ملی 63 گل زده (دو رکورد لهستان)، رهبر یک تیم در حال پیشرفت است تا جایی که رئیس فدراسیون فوتبال این کشور، زبیگنیف بونیاک-مهاجم سابق یوونتوس و رم- ابراز اطمینان کرده تیم با نتیجه مثبتی از این سفر برمی‌گردد. هر هفت امتیاز لهستان در این گروه در خانه به دست آمده اما با پیروزی 3 بر صفر ماه گذشته در لیگ ملت‌ها برابر بوسنی و برد 2 بر صفر هفته گذشته در بازی دوستانه برابر اوکراین همسایه، تیم یرزی برزچک با روحیه‌ای عالی به ایتالیا آمده و به دنبال جبران عملکرد ضعیفش در اولین دوره لیگ ملت‌ها است. در عین حال، این مربی که مدال نقره المپیک 1992 را به دست آورده، امشب با سخت‌ترین آزمون خود مواجه می‌شود هرچند ایتالیا در سه بازی آخرش با لهستان یک برد داشته و تنها دو گل زده. البته در مجموع لهستان تنها یک بار در مرحله گروهی جام جهانی 1974 موفق به شکست ایتالیا شده و 7 تساوی و 4 باخت داشته.

اخبار تیمی

مانچینی که از دور کنترل تیم را در دست دارد، جورجو کیلینی را به دلیل مصدومیت کنار گذاشته به همراه دو مدافع میانی دیگر، آلسیو رومانیولی و آنجلو اوگبونا. جای این دوتا آخری را الساندرو باستونی اینتر و جان مارکو فراری ساسولو گرفته‌اند. ژورژینیو، نیکولو بارلا، لورنزو اینسینیه و لئوناردو بونوچی که مقابل استونی استراحت کردند، در این بازی حاضرند اما گریفو به فرایبورگ برگشته و مویسه کین به خاطر مصدومیت عضلانی به مقر پاری‌سن‌ژرمن رفته. لهستان هم تقریباً تیم کاملی در اختیار دارد، لواندوفسکی 32 ساله که مقابل اوکراین استراحت کرد، برمی‌گردد و آرکادیوش میلیک ناپولی روی نیمکت می‌نشیند تا هم‌تیمی‌اش پیوتر زیلینسکی بخشی از مثلث حمایت از کاپیتان در خط حمله باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز