خبرگزاری کار ایران

انگلیس – بلژیک؛ جدال جذاب در دن دریف

asdasd
کد خبر : ۹۹۶۳۱۳

بلژیک امشب در «دن دریف» میزبان انگلیس است تا یکی از بازی‌های جذاب مرحله گروهی در دور پنجم بازی‌ها از گروه 2 لیگ A انجام شود.

به گزارش ایلنا، بلژیک، تیم اول رنکینگ فیفا، از چهار بازی 9 امتیاز گرفته و صدرنشین است و انگلیس با دو امتیاز کمتر در رده سوم قرار دارد. دانمارک هم 7 امتیاز دارد اما تفاضل گلش یکی بیشتر است. ایسلند تیم آخر این گروه بدون امتیاز است.

 پیش‌بازی

بلژیک با مربیگری روبرتو مارتینس تنها یک بازی را در مرحله گروهی لیگ ملت‌ها نبرده و آن شب پرحادثه در ویمبلی حالا برای تعیین تیم صعودکننده به مرحله نیمه‌نهایی لیگ ملت‌ها سرنوشت‌ساز شده. قبل از بازی در خانه فوتبال انگلیس، بلژیک از 13 بازی آخرش 12 برد به دست آورده بود تا جایگاهش را در صدر جدول بهترین‌های جهان تثبیت کند. اگرچه روملو لوکاکو گل اول شیاطین سرخ را در ویمبلی زد اما میزبان با گل‌های مارکوس رشفورد و میسون ماونت به پیروزی رسید و نگذاشت خیال بلژیک از صدرنشینی در گروه آسوده شود.

بلژیک آن باخت را با پیروزی 2 بر یک برابر تیم قعرنشین گروه، ایسلند تا حدی جبران کرد هرچند آن برد هم آسان به دست نیامد و باز هم دو گل از لوکاکو – یکی از روی نقطه پنالتی- نجاتشان داد. تیم مارتینس با یک برد 2 بر یک دیگر در بازی دوستانه مقابل سوئیس- این بار میشی باتشوایی دو گل زد- در هفته گذشته برای این مسابقه آماده شده است.

اگر بلژیک این بازی را ببرد، یک پایش را به مرحله پایانی لیگ ملت‌ها گذاشته و امیدهای انگلیس برای صدرنشینی را از بین می‌برد. اگر بلژک برنده شود و دانمارک نتواند ایسلند را شکست دهد، یک بازی مانده به پایان مرحله گروهی کار صعود از این گروه به پایان می‌رسد.

اما انگلیس قرار نیست به این راحتی‌ها تسلیم شود. تیم گرت ساوت‌گیت یک بار در مرحله گروهی، بلژیک را شکست داده و می‌داند دلیلی برای ناتوانی در تکرار آن وجود ندارد. تیم جوان و رو به پیشرفت انگلیس پنجشنبه شب در ویمبلی با یک بازی مسلط نخستین پیروزی انگلیس برابر جمهوری ایرلند بعد از 35 سال را رقم زد با گل‌های هری مگوایر، جیدون سانچو و دومینیک کالورت لوین.

در استعدادهای تیم ملی انگلیس شکی نیست اما کنار زدن دانمارک و بلژیک و صدرنشینی و دومین صعود متوالی به نیمه‌نهایی کار فوق‌العاده سختی است. هرچه درباره بازی آخر این تیم در لیگ ملت‌ها کمتر گفته شود، بهتر است. مگوایر و ریس جیمز اخراج شدند و کریستین اریکسن تنها گل بازی در ویمبلی را زد تا دانمارک به رده دوم صعود کند.

انتظار می‌رود این تیم در بازی آخرش ایسلند را ببرد اما آن نتیجه بی‌اهمیت می‌شود اگر انگلیس نتواند همه امتیازات را از تیمی که در جام جهانی 2018 دو بار مغلوبش شده، بگیرد.

اخبار تیمی

بلژیک با چند بازیکن کم‌تجربه با سوئیس بازی کرد اما قوی‌ترین تیمش را به مصاف انگلیس می‌فرستد از جمله تیبو کورتوآ که جای سیمون مینیوله را می‌گیرد. بعید است دبل باتشوایی او را در ترکیب اصلی قرار دهد، لوکاکو به دنبال شکار انگلیس است و ستاره تیم، کوین دبروین می‌خواهد بیستمین گل ملی‌اش را بزند. یوری تیلمانس به خط میانی برمی‌گردد اما هم‌تیمی‌اش در لسترسیتی، تیموتی کاستانیه همراه با کاپیتان ادن آزار غایب است. دریس مرتنز هم جای یانیک کاراسکوی مصدوم را می‌گیرد.

ساوت‌گیت نمی‌تواند قوی‌ترین تیمش را به این بازی بفرستد چون مگوایر و جیمز محروم هستند، مدافعان دیگر تیم، جو گومز و ترنت الکساندر آرنولد تحت درمانند و دست مربی در قلب دفاع بیشتر بسته شده با توجه به اینکه کانر کودی تست کرونای مثبت داشته.

در آغاز بازی‌های ملی درباره آمادگی جسمانی رشفورد تردیدهایی وجود داشت و او به این بازی نمی‌رسد اما ساوت‌گیت با وجود غایبان بسیار تیمی قابل احترام را انتخاب خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز