خبرگزاری کار ایران

افاضلی:رقابت در ترکیب تیم ملی بیشتر شده/ بوسنی هماهنگ تر بود

asdasd
کد خبر : ۹۹۵۷۸۴

سرمربی سابق ماشین سازی در خصوص بازی دوستانه بوسنی و ایران گفت: «بوسنی از نظر هماهنگی و هارمونی شرایط بهتری نسبت به ایران داشت و بیشتر از ما بازی را کنترل کرد.»

به گزارش ایلنا،تیم ملی ایران در سارایوو توانست با نتیجه 2 بر صفر بوسنی را شکست دهد تا به این ترتیب دومین پیروزی اسکوچیچ در بازیهای دوستانه ثبت شود.

هومن افاضلی سرمربی سابق ماشین سازی تبریز و نفت تهران در خصوص این بازی گفت: 

«در بازی تیم ملی فوتبال ایران مقابل بوسنی چند نکته مثبت نهفته بود. اولین مسأله مهم این بود که ما پس از مدت‌ها مقابل یک تیم اروپایی بازی دوستانه انجام دادیم و اتفاق خوبی از این جهت برای تیم ملی رخ داد. مسأله دوم نمایش تیم ملی با یک سیستم متفاوت نسبت به گذشته بود که ما با سه مدافع مرکزی بازی کردیم. »

وی افزود: «هرچند عادت به چنین آرایشی، زمان خواهد برد تا بازیکنان با این سیستم آشنا شوند، چون در لیگ هم تیمی با این سیستم بازی نمی‌کند و بازیکنان تیم ملی باید رفته رفته به این سیستم عادت کنند.»

او درباره نقاط ضعف و قوت سیستم جدید تیم ملی ادامه داد: «هر آرایشی که در زمین استفاده کنید، یکسری مزایا و یکسری معایب دارد. آرایش بازی فعلی تیم ملی با سه مدافع میانی و البته با دو مهاجم، یکسری پوئن‌ها برای ما ایجاد می‌کند و یکسری هم نقاط ضعف دارد، اما مهم‌ترین مسأله در یک آرایش، بازیکنانی هستند که باید وظایف خود را به درستی انجام دهند. اینکه چگونه حریف را تحت فشار قرار بدهیم و بتوانیم توپ را بگیریم و اینکه چگونه توپ بازپس‌گیری شده را تبدیل به موقعیت کنیم.»

سرمربی سابق ماشین سازی با یادآوری اهمیت انجام وظایف بازیکنان تاکید کرد:«آرایش تیمی مسأله دوم است، چون مسأله اول، انجام وظایف بازیکنان است که باید به درستی انجام شود. انجام وظایف بازیکنان اهمیت بیشتری نسبت به انتخاب سیستم دارد.»

وی افزود: «آنچه در این بازی مشهود بود، بوسنی از نظر هماهنگی و هارمونی شرایط بهتری نسبت به ایران داشت و بیشتر از ما بازی را کنترل کرد. البته تلاش ما این بود که پشت محوطه جریمه به تیم حریف فضا ندهیم و در حملات بتوانیم به گل برسیم که در این امر موفق عمل کردیم.»

او درباره نقش گلزنی در دقایق اولیه نیمه دوم  اظهار داشت: «گل زودهنگام در نیمه دوم به ما کمک کرد و تیم حریف هم غافلگیر شد. با این حال حدود 25 دقیقه هم در اوایل نیمه دوم بهتر از حریف بودیم و بازیکنان توانستند به خوبی بوسنی را کنترل کنند. در ادامه وقتی شرایط تغییر کرد، این وضعیت نیز دچار تغییر شد و دوباره بازی در کنترل بوسنی بود.»

سرمربی سابق نفت تهران درباره نقاط افزایش رقابت در تیم ملی تصریح کرد:«یک نکته مثبت دیگر که در این بازی نهفته بود، افزایش رقابت برای حضور در ترکیب اصلی تیم ملی بود. از طرفی بازگشت تیم ملی به روال برد، یعنی بازگشت و افزایش اعتمادبه‌نفس و تیم ملی با دو پیروزی پشت سر هم مقابل ازبکستان و بوسنی، شرایط ذهنی بهتری پیدا کرد که این مسأله به ما در بازی‌های رسمی نیز کمک خواهد کرد.»

 افاضلی درباره مثبت بودن حفظ نتیجه توسط شاگردان اسکوچیچ ادامه داد: «نکته مثبت دیگر در بازی با بوسنی، حفظ گل بود که ما بسیار خوب این کار را انجام دادیم و حفظ گل باعث شد بتوانیم در دقایق پایانی بازی، گل دوم را هم به ثمر برسانیم. حفظ گل امروزه در فوتبال دنیا نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. تیم ملی ما با حفظ نتیجه در این بازی به نکته مثبتی رسید و فقط ای کاش می‌توانستیم در این پنجره، یک بازی دوستانه دیگر داشته باشیم تا تیم ملی به ثبات و هماهنگی بهتری دست یابد. به نظر می‌آید در شرایط فعلی با توجه به نفراتی که داریم، باید منتظر باشیم تا ترکیب اصلی تیم ملی مشخص شود.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز