خبرگزاری کار ایران

آیا رونالدو به پاریسن ژرمن می‌رود؟ (گزارش روز)

asdasd
کد خبر : ۹۹۵۷۵۳

ستاره پرتغالی در دومین فصل حضور در فوتبال اروپا بار دیگر در سیبل اخبار نقل و انتقالاتی قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا، لئوناردو گفته است: «امروز در فوتبال نمی‌دانیم چه اتفاقی خواهد افتاد. شاید فردا کریستیانو رونالدو از خواب بیدار شود و بگوید که می‌خواهد در باشگاه دیگری بازی کند. چه باشگاهی می‌تواند او را بخرد؟ تنها چند باشگاه معدود. پی‌اس‌جی هم داخل آنهاست. معمولاً بحث بر سر فرصت‌ها و موقعیت‌ها است. ما باید آماده پنجره نقل و انتقالات باشیم و این کاری است که انجام می‌دهیم. ما اولویت‌های خود و لیست‌های خرید خود را داریم اما ممکن است اتفاقی پیش‌بینی‌نشده رقم بخورد.»

این حرف‌ها را در حالت معمول می‌توان گمانه‌زنی دانست اما صحبت‌های لئوناردو اهمیت بیشتری دارد؛ اینطور نبوده که یک رسانه مستقل از او درباره انتقال احتمالی رونالدو سؤال پرسیده باشد، بلکه او در مصاحبه‌ای در شبکه تلویزیونی پاری‌سن‌ژرمن این صحبت‌ها را به زبان آورده است. باشگاه بی‌تردید پرسش‌ها را پیش از پخش مصاحبه تأیید کرده است.

اما یوونتوس حاضر نخواهد شد تسلیم این حرف‌ها شود، نه؟ رونالدو به عنوان یکی از ارزشمندترین بازیکنان دنیا، بازیکن محوری خط حمله بیانکونری است، فوق ستاره‌ای است که چندین رکورد را به نام خود ثبت کرده و افتخارات بسیاری کسب کرده است و می‌تواند قطعه گمشده باشگاه در راه فتح لیگ قهرمانان باشد. با توجه به اینکه باشگاه یوونتوس بسیار بزرگ است، او احتمالاً تا پایان قراردادش در این تیم می‌ماند، به‌ویژه که یووه توانست او را به شکلی غیرمنتظره از رئال مادرید بخرد.

در نگاه اول این افکار درست به نظر می‌رسد اما با نگاهی دقیق‌تر، می‌توان دریافت که چنین انتقالی ممکن است به سود همه طرف‌های درگیر باشد.

پروژه پی‌اس‌جی سال‌هاست که در جریان است و آنها که مرتباً قهرمان لیگ یک فرانسه می‌شوند مدت‌هاست که می‌خواهند جامی را فتح کنند که در کسبش ناکام بوده‌اند: لیگ قهرمانان اروپا. این تیم پس از سه بار حذف در مرحله یک‌هشتم نهایی، سرانجام در آستانه قهرمانی قرار گرفت اما کینگزلی کومان، بازیکن بایرن مونیخ با گلی که به تیم سابقش زد، مانع قهرمانی آنها شد.

فصل گذشته لیگ قهرمانان باعث شد این باشگاه پاریسی به مانع ذهنی بزرگی که داشت غلبه کند. آنها پیش‌تر نتوانسته بودند به جمع چهار تیم برتر لیگ قهرمانان راه یابند اما حالا دیدند که می‌توانند تا فینال هم برسند. پس چرا یک بازیکن را نخرند که پنج بار فاتح لیگ قهرمانان شده و ماشین گلزنی بی‌توقفی است؟

لئوناردو درست می‌گوید. تنها چند باشگاه هستند که می‌توانند از عهده دستمزد بالا و مبلغ انتقال سنگین رونالدو برآیند اما پی‌اس‌جی بی‌تردید یکی از آنها است. این باشگاه ممکن است در تابستان آینده پول کافی برای خرید این بازیکن برنده پنج توپ طلا را داشته باشد.

همه می‌دانند که رئال مادرید مدت‌هاست که به دنبال خرید کیلیان امباپه، ستاره فعلی پی‌اس‌جی است. آنها در تابستان گذشته، برای اولین بار از سال 1980 تاکنون، خرید خاصی نداشتند و به این ترتیب این احتمال بالا می‌رود که یک خرید کهکشانی در تابستان سال بعد داشته باشند. امباپه کاملاً در این قاب می‌گنجد. پی‌اس‌جی به این ترتیب می‌تواند درآمد بسیار بالایی از فروش او کسب کند و آن را خرج آمدن رونالدو سازد.

رونالدو هم در 35 سالگی همچنان دارد در بالاترین سطح بازی می‌کند. او کابوس مدافعان حریف است و دوست دارد بازیکنان هم‌تیمی را به کمال برساند. او می‌خواهد سطح همبازیانش را بالا ببرد اما تیم فعلی یوونتوس بسیار با فوق ستارگانی که در رئال مادرید اطراف رونالدو حضور داشتند فاصله دارد. 

صحبت‌های زیادی درباره ذهنیت این تیم یوونتوس و هم‌تیمی‌های رونالدو مطرح است و دفعات بسیاری پیش آمده که رونالدو به‌ تنهایی مجبور شده تیمش را پیروز میدان کند.

برای اولین بار در چندین سال اخیر، قهرمانی یوونتوس در سری آ تضمین‌شده نیست. این باشگاه زیر نظر آندره‌آ پیرلو، بازیکن سابقش تحت بازسازی است. 

هرچند یوونتوس رونالدو را جذب کرده تا به قهرمانی اروپا برسد اما در این رقابت‌ها خوب کار نکرده و در دو سالی که رونالدو آمده، در مراحل یک‌چهارم و یک‌هشتم نهایی حذف شده است. بعید به نظر می‌رسد آنها در این فصل هم مدعی جدی فتح اروپا باشند، چرا که مسیر و فلسفه باشگاه زیر نظر مربی جدیدش عوض شده است.

رونالدو در این مرحله از دوران بازی‌اش دوست ندارد در تیمی بازی کند که در فاز بازسازی است. او به اواخر دوران فوتبالش رسیده است و احتمال اینکه بتواند به قهرمانی‌هایش اضافه کند دارد به ‌سرعت کاهش می‌یابد.

یک آواز قوی اروپایی در پاریس کاملاً مناسب او خواهد بود. او در این تیم می‌تواند مطمئن باشد که فاتح لیگ فرانسه می‌شود و به افتخاراتش می‌افزاید، دستمزد بسیار بالایی پیش از بازنشستگی دریافت خواهد کرد و این بخت را دارد که برای بار آخر به دنبال فتح لیگ قهرمانان با باشگاهی باشد که ثابت کرده می‌تواند به این دستاورد برسد.

در نهایت، جدایی رونالدو تقریباً از هر جهت به سود بیانکونری خواهد بود. درست است، آنها ستاره‌شان را از دست خواهند داد، بازیکنی که هم در داخل و هم در خارج میدان از نظر بازاریابی به تیم بسیار کمک کرده است. با این حال دستمزد او اصلاً کم نیست و او سالانه 31 میلیون یورو می‌گیرد که چهار برابر دومین بازیکن پردرآمد یووه، یعنی ماتیس دی‌لیخت است که 8 میلیون یورو در سال به خانه می‌برد.

بحران ویروس کرونا در همه باشگاه‌ها تأثیر خود را گذاشته و یوونتوس در سال مالی منتهی به تیر امسال، 7/89 میلیون یورو ضرر کرده است. قرارداد رونالدو در سال 2022 به پایان می‌رسد و اگر یوونتوس بتواند بخشی از 100 میلیون یورویی که برای رونالدو خرج کرد را برگرداند، می‌تواند اوضاع حساب‌هایش را خوب کند. این پول باعث می‌شود پیرلو بتواند بازیکنانی که می‌خواهد را بخرد.

رونالدو هر چقدر هم که عالی باشد اما رساندن این تیم جدید یوونتوس به افتخارات اروپایی در کوتاه‌مدت تقریباً غیرممکن است و یوونتوس می‌تواند به دنبال این باشد که دست به تصمیمی بزند که در سال‌های پیش رو به سود آنها شود.

در روزها و هفته‌های پیش رو شایعات تکذیب خواهند شد و رونالدو خواهد گفت که از زندگی در تورین راضی است و باشگاه به مدت قرارداد او اشاره خواهد کرد اما چیزی که نمی‌توان تکذیبش کرد این است که پی‌اس‌جی با صحبت‌های لئوناردو، بذری را کاشته که شاید به ثمر بنشیند.

منبع: فوتبال ایتالیا

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز