خبرگزاری کار ایران

۱۰ چالش جنجالی رئیس جمهور آمریکا با ورزشکاران

جامعه ورزش آمریکا مقابل ترامپ: تو ارزش دفاع نداری!

asdasd
کد خبر : ۹۹۳۶۲۵

دونالد ترامپ با برخی از بزرگترین ورزشکاران، مربیان و تیم‌های ایالات متحده آمریکا بیشر از هر رئیس جمهوری دیگر در تاریخ این کشور دچار درگیری‌ شده است.

به گزارش ایلنا، در طرف دیگر، جک نیکلاس و برت فاور از جمله ورزشکاران مطرحی هستند که طی روزهای اخیر حمایت خود را از ترامپ ابراز داشته‌اند. تجزیه و تحلیل توسط رسانه‌های آمریکایی نشان می‌دهد که صاحبان تیم‌های ورزشی بیش از 3.7 میلیون دلار به کمیته‌های سیاسی که مستقیماً با ترامپ همسو هستند، هدایت کرده‌اند. در مقابل، مالکان در این چرخه انتخابات به طور مشترک 1.35 میلیون دلار به نامزدها و علل دموکرات داده‌اند.

در اینجا 10 اتفاقی مشاهده می شود که چهره‌های ورزشی در طول چهار سال گذشته ترامپ را به چالش کشیده اند - مجموعه ای از برجسته ترین افراد معترض در دوران ریاست جمهوری او.

1. لبرون جیمز: مردم ترامپ را به دلیل پاسخ شارلوتزویل (15 اوت 2017) منفجر می‌کنند.

ترامپ در اظهارات عمومی خود درباره اعتراضات در شارلوتزویل، ویرجینیا، "هر دو طرف" را مقصر دانست. جیمز و سایر ورزشکاران مهم در توییتر به دنبال پاسخی بودند که به خشونت آغاز شده توسط برتری طلبان سفیدپوست پاسخ بدهند. در توییتی در آگوست 2018 توسط ترامپ او هوش جیمز را هدف گرفت.

2. استفان کری دعوت غیر رسمی به کاخ سفید (23 سپتامبر 2017) را رد می‌کند.

در حالی که بسیاری از تیم‌های قهرمان در دوران ریاست جمهوری ترامپ از کاخ سفید بازدید کردند، همینطور بیش از نیمی از آنها هم بازدید نکرده‌اند. ترامپ به رسم عادت هر تیم قهرمانی را برای بازدید از کاخ سفید دعوت کرده است. این روند پس از قهرمانی گلدن استیت واریورز در سال 2017 که در آن استفان کری اعلام کرد که از کاخ سفید دیدار نخواهد کرد، شروع شد - دعوت نامه‌ای که چندین دهه است به تیم‌های قهرمان در ورزش‌های حرفه ای و دانشگاهی اعطا می‌شود. 

3. صدها بازیکن NFL کالین کاپرنیک را حمایت می‌کنند و در پاسخ به سخنان ترامپ زانو می‌زنند (24 سپتامبر 2017).

در حالی که زانو زدن کاپرنیک هنگام سرود ملی در سال 2016 قبل از انتخاب ترامپ آغاز شده بود، رئیس جمهور، بازیکنان حاضر در NFL را به خاطر زانو زدن در تمام دوران ریاست جمهوری خود محکوم کرد. در سخنرانی 22 سپتامبر در آلاباما، ترامپ گفت: "آیا شما دوست ندارید که یکی از این دارندگان NFL را ببینید، وقتی کسی به پرچم ما احترام نمی‌گذارد ، بگوید ،" هم اکنون آن پسر را از زمین خارج کنید. او اخراج شده است! " بر اساس برآورد آسوشیتدپرس، در پاسخ به اظهارات ترامپ، 204 بازیکن که در هنگام سرود زانو زدند یا نشستند، انتخاب شدند. ترامپ در سال 17 در فاکس نیوز گفت: "من کالین کاپرنیک را تماشا کردم و فکر کردم این خیلی وحشتناک است و سپس آن بزرگتر و بزرگتر شد و شروع به قارچ زدن کرد. صادقانه بگویم NFL باید او را برای یک بازی تعلیق می‌کرد و دیگر هرگز این کار را نمی‌کرد."

4. گرگ پاپاویچ ترامپ را یک "ترسو بی روح" می‌نامد (17 اکتبر 2017).

پاپاویچ، مربی 5 بار قهرمان NBA اسپرز، پس از انتقاد رئیس جمهور از باراک اوباما، رئیس جمهور سابق، در مورد ترامپ هم این موضوع را تکرار کرد. او به خبرنگاران گفت که ترامپ "ترسوی بی روح" بود و رئیس جمهور یک دروغگو بیمار در کاخ سفید است که از نظر عقلی، عاطفی و روانی برای این سمت مناسب نیست و همه دنیا این را می‌دانند.

5. موضع "ترامپ در برابر همه" مارشاون لینچ (20 نوامبر 2017).

لینچ که در تیم Oakland Raiders بازی می‌کرد، هنگام سرود ملی مکزیک ایستاد اما هنگام بازی تیم میهن پرستان در مکزیکو سیتی، در هنگام سرود آمریکا زانو زد. این یک پیام توئیت شده از ترامپ بود که نوشت: "مارشاون لینچ از NFL's Oakland Raiders برای مکزیک ایستاد و برای سرود ملی ما نشسته است. بی احترامی بزرگ! دفعه بعد NFL باید او را برای باقی مانده فصل محروم کند." سپس لینچ در یک بازی NFL با پیراهنی که روی آن نوشته شده بود: "همه در مقابل ترامپ" دیده شد. 

6. عقاب‌های فیلادلفیا یک دعوت دیگر از کاخ سفید (4 ژوئن 2018) را رد کردند.

ترامپ پس از آنکه مشخص شد اکثر اعضای تیم در آن حضور نخواهند داشت ، ناگهان دیدار عقاب‌های قهرمان Super Bowl را از کاخ سفید متوقف کرد. بیشتر بازیکنان سیاه پوست در لیست گفتند که قبل از صدور بیانیه ترامپ با دعوت از ترامپ، در این مراسم حضور نخواهند داشت. 

7. دنیای ورزش پس از انتقاد ترامپ (4 آگوست 2018) از لبرون دفاع می‌کند.

ترامپ پس از مصاحبه‌ای که جیمز با مجری CNN برای افتتاح مدرسه "من به تو قول می‌دهم" با هوشمند سازی جیمز را هدف گرفت. سایر ورزشکاران - فعلی و بازنشسته - از تمام رشته‌های ورزشی به دفاع از جیمز آمدند و ترامپ را به دلیل سخنان خود مورد انتقاد قرار دادند.

8. مگان راپینو کار را به پایان می‌رساند (26 ژوئن 2019).

راپینو پس از قهرمانی آمریکا به احتمال رفتن به کاخ سفید برای ملاقات با ترامپ واکنش نشان داده و گفته بود: " پیام شما کنار گذاشتن (محروم کردن) افراد است. شما من را و تمام کسانی که مانند من هستند را به کناری می‌گذارید، شما رنگین پوستان را حذف می‌کنید، شما آمریکایی‌هایی را که حتی ممکن است از شما حمایت کرده باشند را محروم می‌کنید."

9. بازیکنان NBA برای حمایت از جنبش جان سیاه‌پوستان مهم است به زانو در می‌آیند (30 ژوئیه 2020).

به جز دو بازیکن NBA در هنگام شروع مجدد لیگ در هنگام سرود ملی همگی زانو زدند. این اتحادیه اعلام کرد که یک قانون دیرینه در مورد منع اعتراضات سرود برای سازگاری با فضای سیاسی پس از مرگ جورج فلوید را اجرا نخواهد کرد. در حالی که این اعتراض به بی عدالتی نژادی و بی رحمی پلیس بود ، ترامپ سریعاً زانو زدن لیگ را محکوم کرد و آن را "ننگ آور" خواند و بازیکنان را "بسیار ناپسند" خواند. جیمز در پاسخ به اینکه ترامپ گفت در نتیجه NBA را تماشا نخواهد کرد ، به خبرنگاران گفت: "من واقعاً فکر نمی‌کنم که جامعه بسکتبال از باخت بیننده (ترامپ) ناراحت باشد."

10. استیو کر و داک ریورز بایدن را تأیید می‌کنند و ترامپ را محکوم (27 اکتبر ، 2020).

هر دو مربی قهرمان NBA ، با حضور در تبلیغات جدید "پروژه لینکلن" ، از آمریکایی‌ها خواستند در انتخابات به جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق رأی دهند. در این ویدئو کلیپ ، آنها می‌گویند: "رای به دونالد ترامپ رأی مخالف ایده آل‌هایی است که کشور ما بر اساس آن بنا نهاده شده است. دموکراسی خود ما در معرض خطر است. پس مرد باش به آینه خوب نگاه کنید و تصمیم بگیرید، آیا او ارزش دفاع را دارد؟"

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز