خبرگزاری کار ایران

اصولی: هر کسی که دل در گرو سرزمین‌مان دارد باید از تیم ملی حمایت کند/ از همه مردم و اهالی فوتبال را دعوت می‌کنیم که کنار هم و دوشادوش هم باشند

asdasd
کد خبر : ۹۹۳۳۵۵

سخنگوی فدراسیون فوتبال در مورد شرایط تیم ملی در جام جهانی صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، احسان اصولی در نشست خبری غروب امروزخود اظهار داشت: دیروز جلسه‌ای بسیار خوب و دیداری صمیمی و دوستانه با ریاست محترم جمهوری اسلامی داشتیم و بدرقه بسیار خوب و شایسته‌ای اتفاق افتاد. در این جلسه بازیکنان، کادر فنی و سرمربی تیم ملی و ریاست فدراسیون دیدگاه‌های‌شان را بیان کرد و وزیر ورزش هم گزارشی خدمت رئیس جمهور ارائه کرد. این اتفاق در فضایی دوستانه رخ داد و آن چیزی که ماحصل جلسه دیروز بود یک همدلی و هم‌افزایی و یک تقویت روحی بسیار دیدنی و خوب بود که در تیم ملی به وجود آمد.

وی در ادامه افزود: بازیکنان تیم ملی و مجموعه خادمین در فدراسیون فوتبال طی چند ماه گذشته شاهد حمایت دولت و مجلس بوده‌اند و با این حمایت‌ها، آماده‌سازی تیم ملی به خوبی پیش بردیم و دیروز با صحبت‌هایی که مطرح شد، تیم ملی شاهد یک بدرقه بسیار خوب بود و طی صحبتی که با بچه‌ها داشتیم واقعاً یک فضای دوستانه و صمیمی شکل گرفت. هر کسی که دل در گرو اعتلای سرزمین اسلامی‌مان دارد باید از تیم ملی حمایت کند. تمام ارکان حاکمیتی در فدراسیون و وزارت ورزش و ... یک فضای همدلانه وجود دارد و شعار ما هم تا پای جان برای ایران است. هر قدمی که برای تقویت روحیه همدلی در بین بازیکنان برداریم در جهت اعتلای پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران کمک کردیم.

 

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال خاطر نشان کرد: هر گام و اقدامی هم که بخواهد این فضا را تضعیف کند، مبین این موضوع خواهد بود که تیم ما را دچار اغتشاش ذهنی می‌کند و این به معنای آن خواهد بود که رقبای تیم ملی فوتبال ما تقویت می‌شوند. نمی‌شود کسی ادعا کند که «طرفدار ایران و سرزمینم هستم» و حرفی، نوشته‌ای یا رفتاری از او سر بزند که این رفتار نتیجه‌اش تقویت رقبای تیم ملی ایران باشد، این نکته‌ای است که در فدراسیون فوتبال به آن توجه داریم و لازم می‌دانم این نظر فدراسیون فوتبال و جامعه فعال در حوزه فوتبال را عرض کنم. این یک واقعیت است که همه ما تردید نداریم این تیم، تیم ایران است و یک رویداد مهم جهانی با حضور ایران اتفاق می‌افتد و هرچقدر ما در این حوزه تیم ملی‌مان را تقویت کنیم در جهت اعتلای نام سرزمین‌مان گام برداشتیم و برعکس آن به نوعی به ایران و نام ایران ضربه می‌زنیم و رقبای‌مان را تقویت می‌کنیم.

 

سخنگوی فدراسیون فوتبال همچنین تأکید کرد: تیم اول آسیا تیمی است که با این قدرت و با سرعت و برنامه‌ریزی‌های بسیار خوب و با کادر فنی بسیار قوی در بهترین شرایط ممکن به جهت مسائل فنی در این رویداد شرکت می‌کند، این تیم می‌تواند شگفتی‌ساز و تاریخ‌ساز باشد و در این حوزه از همه مردم و اهالی فوتبال را دعوت می‌کنیم که کنار هم و دوشادوش هم باشند. هر گام و صحبتی هم که از ما صادر می‌شود باید در جهت تقویت روحیه بازیکنان باشد و جز این قطعاً پذیرفتنی نیست.در این حوزه در آیین‌نامه کمیته اخلاق و کدهای اخلاقی فیفا یکسری پیش‌بینی‌هایی شده ولی واقعیت این است که جز با همکاری و همدلی حرکت کردن، هیچ چیز دیگری را مدنظر نداریم و ان‌شاءالله در کنار هم به گونه‌ای حرکت کنیم که تیم ملی در این آوردگاه مهم شگفتی‌ساز باشد.

 

اصولی در پاسخ به این سؤال که «چه اتفاقی رخ داده است که صحبت از کدهای اخلاقی می‌کنید؟»، گفت: به هر حال ما در حوزه فوتبال در همه دنیا، تقویت تیم ملی و اینکه در حوزه فعالیت‌هایی که انجام می‌دهیم و به دور از شائبه‌های غیرفوتبالی حرکت کردن یکی از مولفه‌های مهم فوتبال و ورزش است. اینکه نگاه حرفه‌ای‌ و میهنی‌مان را کنار بگذاریم و رفتاری از ما سر بزند، این رفتار فکر نمی‌کنم موردپسند هیچ یک از اهالی فوتبال و مردم سرزمین‌مان باشد و امیدوارم که همه عزیزان، همه کسانی که مؤثر هستند جز به این موضوع که تیم ملی فوتبال ما با قدرت در جام جهانی حضور پیدا کند و نتایج قابل قبول و درخشانی بگیرد و دل میلیون‌ها ایرانی را شاد کند، به چیزی دیگر فکر نکنند. خیلی از کشورها فراتر از ایران و منطقه چشم‌شان به نتایج «تیم ملی» است و تقویت تیم ملی مهمترین مؤلفه‌ای است که ما به این هدف که سربلندی تیم ملی و شگفتی‌سازی است، دست پیدا کنیم.

 

وی در واکنش به اینکه شنیده می‌شود برخی از افراد خاص با حضور در قطر دنبال حاشیه‌سازی برای تیم ملی هستند و آیا از سوی فدراسیون فوتبال با مسئولان قطری صحبتی شده است که آرامش تیم ایران حفظ شود، گفت: ببینید اساساً موضوع برگزاری رویدادهای ورزشی و جام جهانی که یکی از بزرگترین و بی‌نظیر‌ترین مسابقات است، اصول و چارچوب‌های خاص خودش را دارد و برمبنای آن است که همه کشورها در یک شرایط آرام و به دور از مسائل حاشیه‌ای بازی کنند. این یک حقی است که برای همه تیم‌ها در نظر گرفته شده است و ما هم برهمین مبنا بر حق تیم ملی تأکید داشتیم و مکاتباتی را با فیفا و مجموعه مرتبط با این موضوع داشتیم و خواستیم که اگر شرایطی پیش بیاید تا تیم ملی به حاشیه برود با استناد به همین موارد جلوی آنها گرفته شود و به نظر می‌رسد برگزارکنندگان مسابقات وظایف‌شان را دقیقاً در چارچوب آیین‌نامه‌ها انجام می‌دهند.

 

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به بازیکنان تیم ملی هم توصیه‌ای برای رعایت کدهای اخلاقی شده است یا خیر، خاطرنشان کرد: بازیکنان تیم ملی بسیار همراه و معتقد و از همه ما آگاه‌تر به این موضوع هستند و تک‌تک بازیکنان تیم ملی به مثابه سربازان سرزمین‌مان ایران در مصاف با رقبا هستند و جز نتیجه و برنده شدن و افتخارآفرینی چیزی در ذهن هیچ یک از بازیکنان ما نیست.

 

وی درباره این موضوع که یک هجمه‌ای علیه تیم ملی صورت گرفته که چرا اعضای تیم ملی به طور کامل در دیدار با رئیس جمهور شرکت نکردند، تصریح کرد: همه فوتبالی‌ها می‌دانند که تیمی که دیروز در جلسه با رئیس جمهور حاضر شد تمام تیمی بود که در ایران حضور داشت و بقیه بازیکنان لژیونر مستقیم به قطر آمدند و طی اخباری که دارم تیم ملی امروز کامل شد و این روال است و همه فوتبالی‌ها می‌دانند و کسانی که چنین مسائلی را مطرح می‌کنند خیلی از شرایط تیم ملی اطلاع ندارند و یا می‌دانند و می‌خواهند واقعیت‌ها را به گونه دیگری نمایش دهند.

 

«صحبت‌هایی که مطرح می‌شود مبنی بر اینکه رئیس جمهور پاداشی 10 سکه‌ای به ملی‌پوشان اهدا کرده است»، اصولی در واکنش به طرح این موضوع گفت: حمایت‌های مادی و معنوی دولت در ادوار گذشته مرسوم بوده و دولت جمهوری اسلامی در دوره‌های مختلف پاداش‌هایی را در نظر گرفته و حمایت کرده است که جای تقدیر و تشکر دارد. این اتفاق در زمانی که صعود کردیم رخ داده است و برای بعد از این هم کار مرسومی است و در همه دنیا مرسوم بوده است. بابت پرداخت این پاداش باید تشکر داشته باشیم از دولت، مجلس شورای اسلامی و وزارت ورزش داشته باشیم که نگاه حمایتی به ملی‌پوشان داشته‌اند.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در واکنش به این موضوع که مطرح شدن این مسائل شاید به دلیل تخریب جایگاه برخی بازیکنان بوده است، تصریح کرد: حضور بازیکنان براساس برنامه‌ریزی و روالی که در سنوات گذشته هم اتفاق افتاده است، بوده، واقعیتی که ما در تیم ملی و بین بازیکنان می‌بینیم و گفت‌وگوهایی که آنجا رد و بدل شد بسیار صمیمی و دوستانه و پرامید بود و جای توجه دارد. بالاخره بعضی‌ها اینگونه هستند و ماست سفید را می‌گویند سیاه است و روز را منکر می‌شوند و می‌گویند شب است. این دیگر مشکل ما نیست بلکه مشکل بینایی آنهاست.

 

وی در مورد اینکه تذکری که براساس کدهای اخلاقی فیفا دادید چقدر می‌تواند جدی باشد، گفت: ضوابط روشن و مشخصی داریم که تمام باشگاه‌ها آیین‌نامه انضباطی دارند. بابت این مسئله خود باشگاه‌ها ورود می‌کنند که باشگاهش بخواهد وارد حاشیه شود یا باعث به حاشیه بردن تیم ملی شود خود باشگاه اعتراض می‌‌کند و به این مسئله ورود خواهند کرد اینها همه آیین‌نامه شده است موادی است که از قبل وجود داشته است و حساسیت در خصوص این مسائل هم قبلاً وجود داشته است. آرایی که در این خصوص در قبل صادر شده هست و همه شما می‌دانید. البته فضای همدلانه‌ای در فوتبال داریم بنای ما بر این نیست آنچه در فضای فوتبال و فضای عمومی کشور وجود دارد فضای همدلانه‌ای داریم. در شهر و خیابان و هرجا که می‌رویم فضای حمایتی است و همه با هر رنگ و نگاه و سلیقه‌ای به فکر اعتلای نام ایران هستند و تیم ملی فوتبال برای‌شان مهم است و موفقیت تیم برای‌شان مهم است. البته آنهایی که صاحب‌نظر و فنی هستند بارها گفته‌اند این تیم ملی از نظر فنی مستعدترین تیم است که بتواند تاریخ‌سازی کند و ان‌شاءالله به لطف خدا و دعای خیر مردم این اتفاق بیفتد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره لغو نشست خبری کارلوس کی‌روش و اینکه بحث‌هایی درباره فشار به کی‌روش مطرح شده است گفت: ما هم نمی‌دانیم چرا نشست برگزار نشد. چیزی که اعلام شد، بحث مسائل فنی بود. ایشان می‌خواست لیست تیم ملی را اعلام کند. دیدید که چهار دروازه‌بان را دعوت کرد. از حداکثر زمان‌بندی برای انتخاب فهرست تیم ملی استفاده کردند و به نظرم چیز پیچیده و سخت و خاصی نیست و از آن جنس حرف‌های بی‌محل و بی‌جاست.

وی در مورد اینکه انتقاد به لیست تیم ملی کی‌روش گرفته می‌شود این است که چهار دروازه‌بان بردیم و یک بازیکن هم کمتر از تیم‌های دیگر داریم. شاید اگر بازیکنی از تیم امید در تیم بود بهتر بود، گفت: من در مورد مسائل فنی اظهارنظر نمی‌کنم. وی کاملاً مختار است. کی‌روش صاحب اختیار و تصمیم‌گیر است و قطعاً خودش هم پاسخگو است و در حوزه فنی ما در فدراسیون اظهارنظر نمی‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز