خبرگزاری کار ایران

محمدی: باید با باشگاه‌ها به عنوان بنگاه اقتصادی رفتار شود/ فیفا نگران دخالت دولت در ورزش در آینده است

asdasd
کد خبر : ۹۹۲۷۵۱

کارشناس فوتبال در مورد اساسنامه فدراسیون فوتبال صحبت کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت و گو؛ برنامه " ورزش بدون ویرایش " در ارتباط تلفنی با محمدرضا غفاری، رئیس هیئت فوتبال استان مرکزی و اکبر محمدی، مدیرعامل باشگاه پیکان با موضوع اساسنامه جدید فوتبال روانه آنتن شد.

در ابتدا محمدرضا غفاری عنوان کرد: این اساسنامه بسیاری از گره‌های پیشین فوتبال کشور را حل کرده است که حاصل زحمات و تلاش اعضای فدراسیون است.

وی ادامه داد: آسان شدن حضور پیشکسوتان و بازیکنان پیشین فوتبال در انتخابات فدراسیون یکی از مهمترین ویژگی‌های اساسنامه جدید است.

رئیس هیئت فوتبال استان مرکزی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا امکان برگزاری انتخابات پیش از اتمام سال 2020 میلادی وجود دارد، توضیح داد: این موضوع خواسته فیفا و AFC است و مطمئنا می‌توان از طریق سازگار شدن با اساسنامه جدید، انتخابات را بین تاریخ 8آذر تا 11دی (آغاز سال 2021) به صورت مجمع فوق العاده برگزار کرد.

در ادامه برنامه " ورزش بدون ویرایش "، اکبر محمدی با بیان این که اطلاعات کلی از اساسنامه دارد، اظهار کرد: بیشتر اهالی فوتبال از موارد جزئی اساسنامه بی اطلاع هستند و منتظر جزییات و تغییرات اعمال شده در آن هستند.

وی با اشاره به سازوکار اساسنامه در کشورهای مختلف گفت: به طور کلی اساسنامه فوتبال کشورهای عضو فیفا، برگرفته از اساسنامه اصلی این سازمان است و پس از آن که در آن کشور بومی و با شرایط و مختصات آن سازگار شد، درصورت تصویب در فدراسیون جهانی فوتبال، قابلیت اجرا پیدا می‌کند.

مدیرعامل باشگاه پیکان، حضور پررنگ باشگاه‌های فوتبال در مجمع را یکی از ویژگی‌های مثبت اساسنامه جدید دانست و اظهار کرد: در این اساسنامه به حضور نخبگان ورزشی در مجمع توجه ویژه‌ای شده و سوابق ورزشی بر مدیریتی ارجحیت پیدا کرده است.

محمدی خاطر نشان کرد: این اساسنامه باید قابلیت به روز شدن در هر سال را داشته باشد و اگر موردی به فراخور زمان پیش آمد از طرف دست اندرکاران و سیاست گذاران فوتبال قابل حل شدن باشد.

وی به تاثیر این اساسنامه بر کاهش مشکلات مالی باشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: از آنجایی که در این اساسنامه، به غیر دولتی و عمومی بودن فدراسیون فوتبال تاکید شده است، می‌توان برای راه‌های درآمدزایی مانند حق پخش، کپی رایت و... مربوط به باشگاه‌ها، قوانین درست و استاندارد تدوین کرد.

محمدی تاکید کرد: اگر با باشگاه‌ها مانند یک بنگاه اقتصادی رفتار شود و مسائل مربوط به آن به صورت کامل در اساسنامه لحاظ شود بسیاری مشکلات در اداره آنها برطرف خواهد شد.

به گفته وی، با توجه به این که فدراسیون فوتبال یک نهاد مستقل تلقی می‌شود، تاثیر مسائل و اظهار نظرهای بیرون از فوتبال به حداقل می‌رسد. در واقع این واژه مسیر را مشخص می‌کند چرا که اگر فدراسیون فوتبال، یک نهاد عمومی دولتی بود به حاکمیت و وزارت ورزش وابسته بود و عزل و نصب‌ها فرمالیته و پیش بینی شده برگزار می‌شد.

محمدی خاطر نشان کرد: سیاستگذاری حاکمیت و میزان تطبیق سیاست‌ها با اساسنامه جدید برای فیفا بسیار مهم است و این که سیاستمداران و دولت با تصمیمات و انتصابات خود در فوتبال مخاطره ایجاد نکنند هم از مسائل بسیار مهم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز