خبرگزاری کار ایران

نظر سنجی بزرگ AFC بین باشگاه های ایرانی؛

محبوب‌ترین تیم ایرانی را شما انتخاب کنید: استقلال، پرسپولیس، سپاهان، تراکتور یا ذوب آهن؟

asdasd
کد خبر : ۹۹۱۳۳۶

سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا نظرسنجی محبوب‌ترین تیم ایرانی را میان 5 تیم برگزار کرده است.

به گزارش ایلنا سایت AFC نوشت: همانطور که فصل آخر لیگ قهرمانان ایران 2020-2021 از آخر هفته آغاز می شود ، سایت- AFC.com در آخرین قسمت از این مجموعه به دنبال انتخاب محبوب‌ترین باشگاه فوتبال جمهوری اسلامی ایران است.

ایران با بیش از 80 میلیون نفر جمعیت ، پرجمعیت ترین کشور غرب آسیا است و مسلماً دارای پرشورترین هواداران فوتبال منطقه است. ورزشگاه آزادی تهران دارای رکورد بیشترین حضور در تاریخ جام ملت های آسیا است ، زیرا در حضور 100،000 هوادار در فینال 1976 تیم ملی کویت را با نتیجه 1-0 شکست دادند.

با بررسی شرایط باشگاه‌ها در این کشور و با در نظر گرفتن عواملی مانند موفقیت تاریخی و هواداران، ما پنج تیم را به عنوان محبوب ترین ایران انتخاب کرده‌ایم. این شما هستید که باید نامزدها را بررسی کنید و به باشگاه ایرانی مورد علاقه خود رأی دهید.

پرسپولیس

محبوب‌ترین تیم ایرانی را شما انتخاب کنید: استقلال، پرسپولیس، سپاهان، تراکتور یا ذوب آهن؟

هنگامی که به فوتبال باشگاهی در ایران اشاره می شود ، اولین چیزی که به ذهن خطور می کند ، رقابت نمادین تیم های قدرتمند تهران ، پرسپولیس و استقلال است که در ورزشگاه آزادی برگزار می شود. پرسپولیس ، نیمه سرخ پایتخت ، که اغلب به عنوان "ارتش سرخ" نامیده می شود یکی از پرطرفدارترین باشگاه های آسیا است.

پرسپولیس با 13 عنوان قهرمانی در لیگ موفق ترین تیم باشگاهی ایران است. و در حالی که قهرمانی قاره در اختیار آنها قرار نگرفته است ، پرسپولیس به تازگی در سال 2018 در فینال لیگ قهرمانان آسیا شرکت کرد و قرار است در فینال 2020 در دسامبر بازی کند.

پرسپولیس موفق ترین دوران خود را در دهه 1990 تجربه کرد. دهه ای که افسانه های فوتبال ایران مانند علی دایی ، کریم باقری ، خداداد عزیزی و مهدی مهدویکیا پیراهن قرمز معروف این باشگاه را به تن کرده اند. پرسپولیس در دوره های 1996-97 و 1997-98 به نیمه نهایی قهرمانی باشگاه های آسیا رسید و بدشانس بود که در هر دو تلاش جلوتر نرفت.

در پنج سال گذشته قدرت این باشگاه مجدداً زنده شد و مانند 20 سال قبل. پرسپولیس به چهار عنوان قهرمانی پیاپی در لیگ دست یافت و در چهار سال گذشته سه بار در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا حضور داشت و در سال های 2018 و 2020 با نام هایی از جمله سید جلال حسینی و وحید امیری، بازیکنان جدایی ناپذیر اخیر خود به فینال رسید.

 

استقلال

محبوب‌ترین تیم ایرانی را شما انتخاب کنید: استقلال، پرسپولیس، سپاهان، تراکتور یا ذوب آهن؟

در حالی که نیمه آبی تهران از نظر عناوین لیگ داخلی نیمه قرمز خود را دنبال می کند ، هواداران استقلال می توانند افتخار کنند که باشگاه آنها تنها باشگاه ایرانی است که از بیش از یک قهرمانی قاره در اختیارش باقی مانده است.

در حقیقت ، استقلال در بزرگترین رقابت باشگاهی آسیا نه یک ، بلکه دو عنوان افتخارآمیز دارد. اولین موفقیت آنها در مسابقات قهرمانی باشگاه های آسیا در سومین دوره آن در سال 1970 بود. در آن زمان ، باشگاه تاج تهران اولین تیم ایرانی بود که در یک رقابت قاره ای پیروز شد و در فینال 2-1 هاپوئل تل آویو را شکست داد.

دو دهه بعد ، آبی ها در یک فینال قاره ای نمره یکسانی را ثبت کردند و Liaoning FC چین را شکست دادند تا دومین عنوان قهرمانی باشگاه های آسیا را در سال 1990-91 کسب کنند. تلاشهای بیشتر در سالهای 1991 و 1998-99 باعث شد که آنها کوتاه بیایند و در دو بار فینال را از دست بدهند.

در طول سال ها ، بسیاری از ستاره های تیم ملی نمایندگی باشگاه تاسیس شده در سال 1945 را دارند ، از جمله افرادی مانند فرهاد مجیدی ، آندرانیک تیموریان ، مجید حسینی و کاپیتان فعلی باشگاه ووریا غفوری.

 

سپاهان

محبوب‌ترین تیم ایرانی را شما انتخاب کنید: استقلال، پرسپولیس، سپاهان، تراکتور یا ذوب آهن؟

در 400 کیلومتری جنوب پایتخت تهران ، اصفهان ، سومین شهر بزرگ کشور قرار دارد. این شهر میزبان یکی از باشگاه های موفق و محبوب ایران یعنی سپاهان است.

سپاهان در سال 1953 تاسیس شد و در اواخر قرن به شهرت رسید و به اولین باشگاه مستقر در خارج از تهران تبدیل شد که عنوان قهرمانی لیگ حرفه ای ایران را در 03-2002 به دست آورد و به عنوان اولین حضور قاره ای خود در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا 2004 شرکت کرد.

این موفقیت در طول قرن بیست و یکم ادامه یافت و این باشگاه چهار قهرمانی لیگ دیگر را تا سال 2015 اضافه کرد و به سومین تیم موفق در تاریخ مسابقات تبدیل شد و چهار بار قهرمان جام حذفی شد ، رکوردی که فقط پرسپولیس و استقلال بهتر از این به خود اختصاص دادند.

شاید درخشان ترین لحظه در تاریخ باشگاه در سال 2007 باشد که طوفان زرد آسیا راهی فینال لیگ قهرمانان آسیا شدند و اولین باشگاه ایرانی بودند که به رقابت های جام باشگاه های جهان رسیدند. اما متأسفانه تیم سیاه و زرد، توسط Urawa Red Diamonds ژاپن شکست خورد.

 

ذوب آهن

محبوب‌ترین تیم ایرانی را شما انتخاب کنید: استقلال، پرسپولیس، سپاهان، تراکتور یا ذوب آهن؟

رقیب و همشهری تیم فوتبال سپاهان یعنی ذوب آهن 16 سال جوان تر است، آنها در سال 1969 تاسیس شده اند، اما تیم سبزپوشان از اصفهان به عنوان یکی از موفق ترین باشگاه های فوتبال کشور تاسیس شده اند.

در حالی که عنوان قهرمانی لیگ حرفه ای ایران هنوز برای ذوب آهن نرسیده است ، اما درست مانند همشهری خود، ذوب آهن چهار عنوان جام حذفی به نام خود دارد که اولین عنوان در سال 2002-03 به دست آمد ، به این معنی که ذوب آهن نیز اولین تیم خارج از تهران برای نمایندگی از ایران در لیگ قهرمانان آسیا است که در دومین دوره رقابت ها در کنار رقبای خود ظاهر شد.

شباهت های دو طرف اصفهان در همین جا متوقف نمی شود. سه سال پس از آنکه سپاهان به یک مسابقه به یادماندنی در فینال لیگ قهرمانان آسیا دست یافت ، زمان ذوب آهن بود که همان کار را در سال 2010 انجام دهد ، تیم‌هایی مانند الاتحاد ، الهلال و پوهانگ استیلرز در راه صعود آنها به فینال تاریخی شکست دادند ولی در مسابقه نهایی مقابل سئونگنام با نتیجه 3-1 شکست خوردند.

از اسطوره های این باشگه شامل رسول کربکندی دروازه بان است که تمام دوران حرفه ای خود را در ذوب آهن سپری کرد، گلر ایران در جام جهانی فیفا 1978 و همچنین علی اکبر استادی که به مدت 8 سال رنگ ذوب آهن را بر تن داشت و در جام جهانی فیفا 1998 بازی کرد.

 

تراکتور

محبوب‌ترین تیم ایرانی را شما انتخاب کنید: استقلال، پرسپولیس، سپاهان، تراکتور یا ذوب آهن؟

با جمع بندی در بین پنج تیم محبوب باشگاهی ایران ، تراکتور مستقر در تبریز که قبلاً با نام تراکتورسازی شناخته می شد هم قرار دارد

این باشگاه که در سال 1950 تاسیس شد بهترین دوران موفقیت خود را در دهه گذشته تجربه کرد و به لطف 5 حضور در لیگ قهرمانان آسیا در هفت سال گذشته به یک نام شناخته شده برای هواداران فوتبال آسیا تبدیل شد ، که این تعداد به لطف سه نایب قهرمانی در لیگ ایران و​​دو قهرمانی در جام حذفی به دست آمده است.

بهترین عملکرد تراکتورسازی در لیگ قهرمانان آسیا در سال 2016 بود که آنها در گروهی از تیم های باتجربه تر مانند النصر و بنیادکار قرار گرفتند ، بعد از اینکه با النصر امارات روبرو شدند توانستند با یک نتیجه 5-4 آنها را از مرحله یک هشتم نهایی حذف کنند.

هواداران تراکتور به این واقعیت افتخار می کنند که آکادمی جوانان باشگاه یکی از بهترین بازیکنان ایران را یعنی کریم باقری را کشف کرد. از دیگر بازیکنان مشهور تیم تراکتورسازی می توان به کریم انصاری فرد و مهاجم سابق این تیم جواد کاظمیان اشاره کرد.

 

 

برای شرکت در این نظر سنجی به اینجا مراجعه کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز