خبرگزاری کار ایران

به مناسبت پانزدهمین انتقال محمد قاضی در فوتبال ایران؛

معرفی همه ماکوپولو‌های لیگ برتر (گزارش ویژه)

asdasd
کد خبر : ۹۹۰۵۶۱

محمد قاضی با پیوستن به مس رفسنجان به جمع مارکوپولوهای فوتبال ایران اضافه شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، بحث وفاداری به پیراهن یک تیم فوتبال برای بازیکنان همیشه یک چالش و رویکرد ویژه بوده که بعضاً از سوی علاقه مندان به فوتبال با آن سنجیده می‌شوند و معمولاً تیفوسی‌های تیم

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، بحث وفاداری به پیراهن یک تیم فوتبال برای بازیکنان همیشه یک چالش و رویکرد ویژه بوده که بعضاً از سوی علاقه مندان به فوتبال با آن سنجیده می‌شوند و معمولاً تیفوسی‌های تیم‌های مختلف فوتبال دنیا بازیکنان وفادار تیم محبوبشان را مقابل آنهایی که پیشرفت مالی و فنی را ترجیح داده و جدا شدند قرار می‌دهند و آنها را زیر سوال می‌برند.

از یک طرف بازیکنانی مثل توتی، بوفون، دل پیرو، جرارد، لمپارد و مالدینی هستند که یا فوتبالشان را در تیم محبوب خود پایان داده یا زمانی جدا شدند که باشگاه نسبت به آنها اعلام بی نیازی کرد و در سمت مقابل بازیکنانی مثل روبرتو باجو، زلاتان ایبراهیموویچ، رونالدوی برزیلی و... قرار دارند که به بی‌تعصبی به پیراهن تیم‌هایشان متهم می‌شوند. در همین سال‌های اخیر رونالدوی پرتغالی و نیمار برزیلی به خاطر ترک رئال و بارسا مورد انتقاد قرار گرفتند.

در فوتبال ایران هم چنین رویکردی همیشه وجود داشته است. در یک سو محرم نویدکیا، قاسم حدادی‌فر، ابراهیم صادقی و محمدرضا طهماسبی بودند که نقطه مقابل آنها بازیکنانی مثل سید صالحی و فرزادحاتمی بودند که لقب مارکوپولو به آنها داده شد و شاید کمتر کسی این میزان جابجایی و حضور فعال در فوتبال را به توانایی فنی آنها ربط داده است.

روز گذشته محمد قاضی با قراردادی که با مس رفسنجان بست دهمین تیم لیگ برتری خودش را تجربه کرد و پانزدهمین جابجایی در فوتبال را ثبت کرد تا از این نظر به جمع رکورد داران اضافه شود. به این بهانه به معرفی مارکوپولوهای فوتبال ایران پرداختیم:

 

* سید مهدی سیدصالحی

معرفی همه ماکوپولو‌های لیگ برتر (گزارش ویژه)

شاید اولین کسی بود که لقب مارکوپولو در فوتبال ایران را به خود اختصاص داد و هنوز هم با این نام شناخته می‌شود. سید صالحی فوتبالش را از بانک تجارت تهران شروع کرد و سپس به راه آهن رفت. تیم بعدی او سپاهان بود که 7 سال در آن به صورت مداوم حضور داشت و این طولانی ترین دوران حضورش در یک تیم محسوب می‌شود. او در پیکان، سایپا، گسترش فولاد، تراکتور، استقلال، پرسپولیس و استقلال خوزستان هم توپ زد. سید صالحی مجموعا در 10 تیم بازی کرده و 15 جابجایی داشته است.

 

* فرزاد حاتمی

معرفی همه ماکوپولو‌های لیگ برتر (گزارش ویژه)

حاتمی در مجموع 14 تیم مختلف را تجربه کرده و 15 بار جابجا شده است. کارش را از راه آهن تهران شروع کرد و در تیم‌های سپاهان، استقلال، پرسپولیس، تراکتور، صبای قم، فولاد، مس کرمان، بادران، نفت مسجد سلیمان، قبله آذربایجان، صبای قم، پارس جم، اکسین و ملوان توپ زده است. حاتمی یک رکورد بی نظیر دارد و این است که هیچگاه دو فصل کامل به صورت پیاپی در هیچ تیمی توپ نزده است.

 

* قاسم دهنوی

معرفی همه ماکوپولو‌های لیگ برتر (گزارش ویژه)

دهنوی در 10 تیم مختلف توپ زده و 10 بار جابجایی را تجربه کرده است. او کارش را از برق شیراز شروع کرد و 3 سال در این تیم بود بعد به هما رفت. او در مس رفسنجان، مس کرمان، تراکتور، پرسپولیس، ذوب آهن، صبای قم و خونه به خونه توپ زده است. حضور 3 ساله در مس کرمان طولانی ترین حضور دهنوی در یک تیم در لیگ برتر است.

 

* میلاد زنیدپور

معرفی همه ماکوپولو‌های لیگ برتر (گزارش ویژه)

با 18 تیم مختلف در دوران فوتبالش به نوعی رکورددار است که البته تعدادی از آنها تیم‌های غیر ایرانی بودند. زنیدپور برخلاف سایر نفرات این فهرست با وجود سابقه بازی در تیم‌های زیاد هرگز رنگ پیراهن سرخابی‌های پایتخت را ندیده است. او در فولاد، سایپا، پیکان، راه آهن، استیل آذین، داماش، سپاهان، پیکان، ملوان، ذوب آهن، نفت مسجد سلیمان، راه آهن و گسترش فولاد توپ زده است. زنیدپور همچنین در اربیل عراق، ارمی یونایتد، مادورا یونایتد اندونزی، یوکی‌ام و ساراواک یونایتد توپ زده است.

 

* محمد غلامی

معرفی همه ماکوپولو‌های لیگ برتر (گزارش ویژه)

او هم با بازی در 14 تیم در بین مارکوپولو‌های فوتبال ایران قرار می‌گیرد. غلامی از چوکای تالش شروع کرد و پس از آن به ملوان رفت. پاس، استیل آذین، داماش، سپاهان، راه آهن، پدیده، استقلال اهواز، خونه به خونه، گل گهر، سپیدرود و آلومینیوم اراک سایر تیم‌هایی بودند که غلامی در آن در خط حمله بازی کرده است. حضور 3 ساله در چوکا و 5 ساله در ملوان بیشترین تداوم حضور غلامی در یک تیم بوده است.

 

* محمد قاضی

معرفی همه ماکوپولو‌های لیگ برتر (گزارش ویژه)

مارکوپولوی جدید فوتبال ایران که روز گذشته به مس رفسنجان پیوست تا در بین رکوردداران تغییر تیم در فوتبال ایران شناخته شود. مس رفسنجان دوازدهمین تیم محمد قاضی است و 15 جابجایی از سوی او یک عددی است که کمتر کسی می‌تواند به آن دست یابد. او از فجر سپاسی شروع کرد، به عقاب رفت و هما، فولاد، ذوب آهن، پرسپولیس، استقلال، فولاد، صبا،  نفت تهران، شهر خودرو، نفت تهران، پیکان، نساجی و بالاخره مس رفسنجان از تیم های قاضی تا به امروز بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز