خبرگزاری کار ایران

مصطفوی: فدراسیون از هفتاد خان رستم رد شد/مجمع فوتبال از سیاسی بازی دور است

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۵۰۸

رییس اسبق فدراسیون فوتبال گفت: مدتی است که در فوتبال آرامش حاکم شده و امیدوارم اجازه بدهند این ورزش محبوب به همین شکل مسیرش را طی کند.

داریوش مصطفوی رییس سابق فدراسیون فوتبال، در گفت و گو با ایلنا،درباره موافقت کلی فیفا با اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال عنوان کرد: در اوضاع و احوالی که در آن قرار داریم، اخذ موافقت فیفا یک معجزه بود که جا دارد در این باره به رییس و دبیرکل فدراسیون و اعضای هیات رییسه و مجمع و کمیته تدوین مقررات و بین الملل آن تبریک بگویم. من می دانم دوستان برای اینکه موافقت فدراسیون جهانی را بگیرند از هفتاد خان رستم رد شدند و چقدر تلاش کردند. در این مدت شاهد تلاش های فدراسیون به صورت کامل بودم.این زحمات کشیده شد که فوتبال حرکت کند. الان دیگر اندک اختلافی با فیفا داریم و فکر می کنم کار تصویب اساسنامه و رساندن آن به دست مجمع  دیگر تمام است.باز هم به بهاروند با ۴۰ سال سابقه حضور در فوتبال و نبی با ۴۰ سال سابقه حضور در فوتبال و هیات رییسه فدراسیون خدا قوت می گویم‌.   

وی ادامه داد: امیدوارم در نهایت با تلاشی که صورت می گیرد شاهد این باشیم که با همراهی آحاد جامعه فوتبال برنامه ریزی خوبی برای فردای فوتبال کشور محقق شود. مهم این است بستر مشارکت فراهم شود و اطمینان دارم دل کسانی که امروز بر مسند فوتبال کشور هستند دل شان به حال مملکت و فوتبال کشور می سوزد و اینکه برخی بخواهند به زحمات آنان انگ بزنند جای تاسف دارد.از مدیران فدراسیون باید تشکر شود که به رغم محدودیت ها توانستند در همین مدت که کل دنیا درگیر ویروس و بحران است کار مهمی انجام شد.مدتی است که در فوتبال آرامش حاکم شده و امیدوارم اجازه بدهند این ورزش محبوب به همین شکل مسیرش را طی کند.           

 پیشکسوت مدیریتی فوتبال خاطرنشان کرد: زبانم در این سالها مو در آورد بس که گفتم دوستان اگر نقدی به فوتبال دارند به دفتر رییس فدراسیون بروند و حرف شان را درون اتاق بزنند تا خدای ناکرده موجب سو استفاده نشود.این چه وضعی است علیه فوتبال راه انداخته شده؟من متاسفم در این وضعیت هر شبکه ای را در رادیو و تلویزیون باز می کنم شاهد حضور صرفا یک نماینده مجلس هستم که به جای رفع مشکلاتی که وظیفه مستقیمش هست فقط دارد درباره فوتبال حرف می زند.یک روز پیشکسوتان پرسپولیس را به مجلس می برد،یک روز پیشکسوتان استقلال را.یک روز هم برای کل فوتبال تعیین تکیلف می کند. اگر بحث پیشکسوت است چرا نامی از داریوش مصطفوی نیست؟چرا با من صحبت نکردید؟ چرا با حسن حبیبی صحبت نکردید؟چرا با جاسمیان حرف نزدید؟اگر قرار است همه آنهایی که به جلسه شما می آیند به این دلیل باشد که شما را تایید کنند که این دیگر چه جلسه ای است؟مردم فرق بین کمک و انتقادهایی که عصاره مشخصی ندارد را می دانند.چطور ممکن است یک فرد به نامه فیفا دسترسی پیدا می کند و آن را از تلویزیون عمومی می کند.به عنوان یک عضو کوچک از خانواده فوتبال از آقای قالبیاف می خواهم به این موضوع ورود کنند تا مشخص شود حرف های این نماینده حرف های کل مجلس است یا نه فقط اظهارات شخصی او.

مصطفوی افزود: ایشان که به نظر من فرد زحمتکشی هم هست، عضو هیات نظارت صدا و سیما محسوب می شود و می تواند بدون آفیش به هر شبکه ای می خواهد برود و درباره هر موضوعی می خواهد حرف بزند.اما سوال اصلی من این است چرا مشکل حق پخش را حل نمی کند؟مشکلی که 70 درصد بودجه باشگاهها را در برمی گیرد.گاهی هم می آید و یک حرف می زند و می گوید در حال رفع مشکل هستیم اما هیچ.چرا قانون جامع باشگاهداری را حل نمی کند؟من حاضرم یک جلسه 5 ساعته با ایشان داشته باشم و درباره فوتبال حرف بزنیم تا کمک حال فوتبال باشد.فوتبال مجمع دارد.مجمعی که از سیاست و سیاسی بازی به دور است.بگذارید فوتبال مسیر خودش را برود.الان وقت این است که ما همه جمع شویم و به عنوان یار دوازدهم کنار فوتبال باشیم.هیچ کسی به اندازه این هایی که الان هستند نمی تواند از فوتبال دفاع کند و دیدیم در بحث اساسنامه مباحث را به فیفا و کنفدراسیون قبولاندند.پس مسیرشان در جهت حفظ منافع ملی بود و این موضوع جای تقدیر است.خودمان بی جهت به فیفا بهانه ندهیم.اگر مملکت را دوست داریم اجازه بدهیم فوتبال نفش بکشد.وقتی آنها اساسنامه را می پذیرند من و شما چه کاره هستیم.امیدوارم این مباحث تمام شود و فوتبال را کمک کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز