خبرگزاری کار ایران

یادداشت وارده؛

۲ آبان ماه، یک روز تاریخی برای باشگاه سپاهان و هواداران

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۳۹۶

سپاهانی ها از روز دوم آبان ماه خاطرات خوبی در ذهن دارند.

به گزارش ایلنا،  فردا دوم آبان ماه سالگرد تأسیس باشگاه سپاهان و البته سالروز حضور سپاهان در جام باشگاه‌های جهان است. اتفاقی که در دوران اول مدیریت محمد رضا ساکت در سپاهان رخ داد و هنوز برای هیچ باشگاهی از فوتبال ایران تکرار نشده است. به مناسبت این ۲ رویداد بزرگ، دوم آبان ماه سال‌ها پیش در تقویم ورزشی، به نام روز سپاهان شناخته می‌شود.

از باشگاه سپاهان در تاریخ ورزش ایران روزهای زیادی را می‌توان برشمرد؛ تیمی که با کاپیتانی محرم نویدکیا پنج عنوان قهرمانی لیگ برتر و در جام حذفی فوتبال ایران هم چهار قهرمانی کسب کرده اما شاید مهمترین عنوان سپاهان که آن‌ها را تبدیل به باشگاهی ویژه در فوتبال ایران می‌کند، حضور در جام باشگاه‌های جهان است.

دوم آبان سالروز رویدادیست که همزمان با ایام تولد و تاسیس باشگاه توسط زنده یاد مرحوم حریری، نام سپاهان در کنار تیم‌های بزرگی همچون آث میلان، بوکاجونیورز آرژانتین، پاچوکای مکزیک، وایتاکرزیونایتد نیوزلند، ساحل تونس و اوراواردز ژاپن قرار گرفت تا پس از کسب اولین نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا با روش جدید برگزاری، سپاهان تا به امروز اولین و تنها نماینده فوتبال ایران باشد که پرچم ایران را در جام باشگاه‌های جهان به اهتزاز درآورده است.

حضور در معتبرترین تورنمنت بین المللی فوتبال و مطرح شدن نام پرافتخار ایران و سپاهان در سطوح بین‌المللی کاری بسیار بزرگ و تاریخی بود. سپاهان در آن مسابقات دو مرتبه به میدان رفت؛ دیدار اول که مقابل وایتاکر یونایتد نماینده کشور اقیانوسیه برگزار شد، با نتیجه 3 بر یک به سود سپاهان خاتمه یافت؛ گل‌های این مسابقه برای طلایی پوشان فوتبال ایران را دو بار عماد رضا و یک بار عبدالوهاب و تک گل نماینده اقیانوسیه هم با گل به خودی هادی عقیلی ثبت شد.

در دیدار دوم اما شاگردان بوناچیچ (سرمربی وقت سپاهان) با نتیجه 3 بر یک مقابل اوراواردز شکست خوردند و تنها گل سپاهان را محمود کریمی ثبت کرد. در پایان هم میلان تیم قدرتمند آن سال‌های اروپا موفق به شکست بوکاجونیورز و قهرمانی شد. به امید تکرار دوباره همه خاطرات طلایی و سلام مجدد به افتخارات جدید.

 

مرتضی رمضانی راد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز