خبرگزاری کار ایران

پاسخ به یک سوال: استقلال یا پرسپولیس؛ کی از همه شلوغ‌تره؟

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۳۳۶

شاید با حضور محمود فکری حواشی باید از استقلال دور می‌شد اما امروز بیشترین انتقاد به این سرمربی تعداد بالای دستیارانش است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، با انتخاب باشگاه استقلال از بین تمامی گزینه‌هایی که برای سرمربیگری این تیم مطرح شده بودند در نهایت این محمود فکری بود که به عنوان سرمربی جدید این تیم معرفی شد. کاپیتان سابق آبی‌ها که نساجی با جدایی‌اش مخالف بود علاوه بر جدایی از این باشگاه سه تن از اعضای کادرفنی فصل گذشته را هم به همراه خود به استقلال آورد.

سیروس دین محمدی، حنیف عمران زاده و صمد مرفاوی سه مربی هستند که سابقه حضور در استقلال را داشته‌اند و پس از ترک نساجی به همراه فکری به عنوان مربی جدید آبی‌ها معرفی شدند. با نظر فکری همینطور آرش برهانی، مهاجم گلزن پیشین این تیم به عنوان عضو جدید کادر انتخاب شد.

فکری برای انتخاب مربی دروازه‌بان‌ها به سراغ سعید عزیزیان رفت و همینطور علی بنی شیخ الاسلامی به عنوان مربی آنالیزور به تیم ملحق شد. در ابتدای تمرینات استقلال مسعود بهمنی به عنوان بدنساز به استقلال ملحق شد اما او پس از نزدیک به دو هفته فعالیت در تیم جایش را به امید علی دفتری داد؛ علی دفتری مدرک مربیگری A یوفا را در اختیار دارد و همینطور صاحب مدرک B مربیگری فدراسیون فوتبال آمریکا هم می‌باشد.

حضور این 7 نفر روی نیمکت استقلال سبب شده است تا تعدد مربیان در کادرفنی فکری به یک سوژه تبدیل شود و در فضای مجازی نقل قول‌ها و نظرات فراوانی درباره آن مطرح شود. سوال تکراری این بوده که فکری به این اندازه دستیار چه نیازی دارد؟ صمد مرفاوی به عنوان مدیرفنی استقلال به این سوال پاسخ داده: "اگر تعداد مربیان زیاد است به این دلیل است که برای هر کاری یک مربی داریم و شرح وظایف به درستی تقسیم شده تا تداخل کاری ایجاد نشود. این خواست فکری است و باید به آن احترام گذاشت."

همانطور که در بالا گفته شده هر یک از اعضایی که روی نیمکت استقلال حضور خواهند داشت یک وظیفه مشخص دارند که در کنار این هفت دستیار، پرویز مظلومی به عنوان سرپرست تیم، سه نفر به عنوان کادر پزشکی و همینطور سه نفر هم به عنوان عضو کادر تدارکات حاضر خواهند بود. یکی از رسوم رایج در فوتبال مقایسه هواداران با تیم رقیب است که این مورد درواقع برای تیم پرسپولیس هم صدق می‌کند.

یحیی گل محمدی به عنوان سرمربی روی نیمکت سرخپوشان در کنارش کریم باقری و حمید مطهری به عنوان کمک مربی، مظاهر رحیم پور به عنوان مربی بدنساز،‌ داوود فنایی به عنوان مربی دروازه بان و همینطور مهرداد خانبان و محمد عسگری را هم به عنوان آنالیزور در کنار خود دارد که به اضافه سرپرست، کادر پزشکی و کادر تدارکات هیچ تفاوتی با استقلال در این زمین نخواهد داشت.

پاسخ این سوال که نیمکت کدام تیم از سایر تیم‌ها شلوغ‌تر است هیچگاه تضمین کننده موفقیت یک تیم نیست. همانطور که مرفاوی اشاره کرده و مشخص است این باید بین تمامی اعضای باشگاه مشخص شود که هر یک از آنها چه وظیفه‌ای دارند. به طور مثال اگر به دنبال یک نمونه بین تیم‌های اروپایی باشیم می‌توان موفق‌ترین تیم حال حاضر جهان یعنی لیورپول را نام برد که به غیر از یورگن کلوپ 14 نفر به عنوان کادر فعالیت دارند و هر کدام از آنها یک مسئولیت خاص را برعهده گرفت و در آن حیطه فعالیت می‌کنند. بر حسب بودجه، میزان فعالیت و همینطور رقابت‌هایی که یک باشگاه در آن درگیر است میزان فعالیت یا تعداد اعضای کادرفنی می‌تواند مغیر باشد اما به طور معمول حضور 6 دستیار در کنار یک سرمربی معمولی و قابل قبول به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز