خبرگزاری کار ایران

شش پیشکسوت آبی روی نیمکت تیم‌های لیگ برتری

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۲۶۳

بیش از یک‌سوم نیمکت تیم‌های لیگ برتری در اختیار مربیان استقلالی است.

به گزارش ایلنا، نگاهی به لیست مربیان 16 تیم لیگ برتری نشان می‌دهد که بیش از یک‌سوم نیمکت تیم‌های لیگ برتری در اختیار مربیان استقلالی یا همان پیشکسوتان استقلال است. 6 تیم لیگ برتری که از میان آن‌ها 3 تیم نماینده ایران در لیگ قهرمانان 2021 آسیا هستند. در مقابل این 6 مربی استقلالی فقط 2 مربی پرسپولیسی در لیگ برتر هستند. یکی یحیی گل محمدی با پرسپولیس و دیگری هم رحمان رضایی با ذوب‌آهن که باید دید در کوران رقابت‌ها فاصله تعداد مربیان استقلالی و پرسپولیسی بیشتر می‌شود یا کمتر خواهد شد؟ 

محمود فکری- استقلال

محمود فکری کاپیتان اسبق استقلال که در اواخر لیگ نوزدهم پایش به لیگ برتر باز شد پس از کسب نتایج خوب با این تیم ریشه‌دار شمالی و رکورد شکست‌ناپذیری در 10 بازی که روی نیمکت این تیم بود با متوقف کردن تیم‌های مدعی استقلال و پرسپولیس وبرتری مقابل سپاهان نام خودش را بر سر زبان‌ها انداخت. البته فکری خیلی قبل‌تر از آن‌هم تجربه نشستن روی نیمکت یک تیم لیگ برتری را داشت و در چند بازی لیگ هفتم به‌عنوان بازیکن و مربی هدایت شیرین فراز کرمانشاه را بر عهده گرفت که البته در آن سال موفق نبود و به لیگ یک سقوط کردند. فکری امسال روی نیمکت استقلال می‌نشیند و یکی از 6 مربی استقلالی لیگ برتر است.

 جواد نکونام- فولاد خوزستان

جواد نکونام هم سرمربی فولاد خوزستان دومین سرمربی استقلالی لیگ برتر است. جواد هم مانند محمود فکری سرمربیگری در لیگ برتر را با نساجی قائم‌شهر تجربه کرد. البته جواد خودش نساجی را از لیگ یک به لیگ برتر آورده بود. هرچند فکری هم چند سال قبل مفت مسجدسلیمان را به لیگ برتر آورده بود اما با این تیم به لیگ برتر نیامد. فکری هم مانند فکری یکی از گزینه‌های مربیگری استقلال بود که درنهایت تصمیم گرفت مانند فصل گذشته در فولاد به کارش ادامه دهد. فولاد هم مانند استقلال یکی از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا است و نکونام هم مانند فکری برای اولین بار به‌عنوان سرمربی حضور در این رقابت‌ها را تجربه خواهد کرد.

علیرضا منصوریان- تراکتور تبریز

علیرضا منصوریان سرمربی ناکام ذوب‌آهن که  در نیمه‌راه از این تیم کنار گذاشته شد، در شرایطی که شایعه شده بود او هم یکی از گزینه‌های جانشینی فرهاد مجیدی است سرانجام هدایت تراکتور تبریز را  بر عهده گرفت. علی منصور و تیمش هم یکی از نماینده‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا هستند. البته علی منصور برخلاف 2 نفر دیگر در این عرصه مربی باتجربه‌ای است و با نفت تهران، استقلال و ذوب‌آهن حضور در لیگ برتر و لیگ قهرمانان را تجربه کرده است. منصوریان یکی از کارنامه دارترین مربیان استقلالی لیگ برتر است و از لیگ هفتم که هدایت پاس همدان را بر عهده داشت تا امروز در لیگ برتر حضور دارد و زمره مربیان جوان اما باتجربه لیگ برتری قرار می‌گیرد.

امیر قلعه‌نویی- گل گهر سیرجان

امیر قلعه‌نویی هم امسال دوباره به کرمان برگشته و این بار هدایت گل گهر سیرجان را بر عهده دارد. پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ برتر که حالا قدیمی‌ترین و باسابقه‌ترین مربی لیگ برتر بیستم هم محسوب می‌شود از لیگ دوم حرفه‌ای تا به امروز غیر از یک‌فصل که در تیم ملی حضور داشت هرسال در لیگ برتر تیم داشته است. البته در آن سال هم ژنرال به‌عنوان مدیرفنی بالای سر استقلال بود. استقلال اهواز، استقلال، مس کرمان، سپاهان، ملوان(یک مقطع بسیار کوتاه)، تراکتور، ذوب‌آهن و حالا گل گهر تیم‌های امیر در لیگ برتر بوده‌اند و سیرجان هشتمین تیم لیگ برتری است که قلعه‌نویی هدایت آن را بر عهده می‌گیرد.

رسول خطیبی- آلومینیوم اراک

رسول خطیبی که با آلومینیوم اراک به لیگ برتر صعود کرده نفر پنجم این لیست است. جالب اینکه مانند هر 4 نفر قبلی زمزمه و شایعه حضور او روی نیمکت استقلال هم مطرح بود. رسول هم مربی کم‌تجربه‌ای در لیگ برتر نیست هرچند بیشتر دوران مربیگری‌اش را در تبریز و تیم‌های تراکتور، گسترش فولاد و ماشین‌سازی تجربه کرده است و بعد از سیاه‌جامگان حالا آلومینیوم اراک دومین تجربه مربیگری رسول خارج از تبریز است. باید دید این مربی نسبتاً جوان که سابقه حضور در استقلال را دارد امسال می‌تواند خودش را برای تیم‌های غیر تبریزی هم مطرح کند یا بهتر است همچنان در استان آذربایجان به دنبال تیم باشد و در آنجا به کارش در لیگ برتر ادامه دهد؟

 مهدی رحمتی- شهر خودرو

نفر ششم این لیست یک استقلالی تازه‌وارد به عرصه مربیگری است که امسال قرار است برای اولیم بار سرمربیگری در لیگ برتر را تجربه کند. مهدی رحمتی که در4 بازی لیگ قهرمانان سرمربی شهر خودرو بود نتایج ناامیدکننده‌ای کسب کرد و حالا فرصت دارد با کسب نتیجه در لیگ بیستم پاسخ مناسبی به منتقدان خودش بدهد. جالب اینکه طبق ادعای مالک شهر خودرو رحمتی هم برای نیمکت استقلال گزینه بود اما این موضوع توسط استقلالی‌ها رد شد. البته اگر او بتواند در شهر خودرو نتیجه بگیرد دیر یا زود استقلالی‌ها سراغ او می‌روند. رحمتی که یک کادر فنی تمام استقلالی دارد از امسال رسماً نام خودش را به‌عنوان یک مربی لیگ برتری مطرح کرد و همان راهی را رفت که قبل از او منصوریان و فکری رفته بودند و البته در شروع کارشان هم ناموفق بودند!

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز