خبرگزاری کار ایران

در اولین آزمون چه گذشت؟

گزارش: فکری در راه استراماچونی؛ نمره قبولی خریدهای جدید استقلال

asdasd
کد خبر : ۹۸۴۳۶۰

اولین بازی استقلال زیرنطر محمود فکری مقابل نفت مسجد سلیمان با برتری و چند نکته جالب همراه بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، عصر روز دوشنبه زمان برگزاری اولین بازی تدارکاتی تیم استقلال زیر نظر محمد فکری بود. سرمربی جدید آبی‌ها که تمرینات تیمش را هم دیر آغاز کرده از این بازی به فرصت مناسبی نگاه می‌کرد تا برنامه‌های مدنظرش را در زمین پیاده کند و به نوعی آزمون خطا داشته باشد.

فکری در تقابل با تیم سابقش، نفت مسجد سلیمان، که با هدایت مجتبی حسینی با تغییرات زیادی همراه بوده و تنها یکی دو بازیکن فصل گذشته را در اختیار دارد با ترکیبی به میدان رفت که مخلوطی از بازیکنان جدید و قدیم و همینطور کمتر دیده شده، بود. با وجود بازیکنانی که فکری در اختیار داشت او ترجیح داد تا سید حسین حسینی، سیاوش یزدانی، محمدحسین مرادمند، شاهین طاهرخانی، میلاد زکی‌پور، احمد موسوی، فرشید باقری، مسعود ریگی، آرش رضاوند، داریوش شجاعیان و سجاد آقایی یازده بازیکن شروع کننده این مسابقه باشند.

گزارش: فکری در راه استراماچونی؛ نمره قبولی خریدهای جدید استقلال

آرایش

فکری در راه استراماچونی. این کاملا مشخص و واضح بود؛ سرمربی استقلال در این بازی از سیستمی استفاده کرد که سرمربی ایتالیایی محبوب این تیم در سال پیش از آن رونمایی کرده بود. سیستم ۲-۵-۳ که برای چند فصل در لیگ برتر جذابیت خاصی نداشت فصل پیش توسط آندره آ استراماچونی در استقلال دوباره بکار گرفته شد و روز گذشته هم فکری مجددا آن را آزمود. 

خط دفاعی

فکری در حالیکه چشمی از تیم جدا شده و عارف غلامی هم در بازگشت از اردوی تیم ملی نرم دوی می‌کرد ترجیح داد از سیاوش یزدانی، محمد حسین مرادمند و شاهین طاهرخانی به عنوان سه مدافع استفاده کند. در این ترکیب طاهرخانی و یزدانی فصل پیش بازی کردند اما مرادمند که از شهرخودرو به تیم آمده اولین بار در آن مشارکت داشت.

خط میانی

با حضور سه مدافع در ترکیب احمد موسوی و میلاد زکی پور به عنوان دو پیستون چپ و راست هم به خط میانی و هم خط دفاعی کمک کردند. از بین این دو زکی پور سابقه تجربه در این سیستم را داشت اما موسوی تازه وارد اولین بار آن را تجربه کرد. با غیبت علی کریمی، آرش رضاوند در خط میانی جانشین او بود و فرشید باقری و مسعود ریگی در کنار او کمربند خط میانی را تکمیل می‌کردند.

خط حمله

در نوک خط حمله نه خبری از شیخ بود و نه قایدی و نه مطهری. مثلث زهرآلود آبی‌ها در لیگ نوزدهم هر یک به بهانه‌ای در این مسابقه حضور نداشتند؛ قایدی تازه از اردوی تیم ملی برگشته بود،. شیخ هنوز فرانسه است و با نظر کادرفنی هم ارسلان استراحت کرد.

گزارش: فکری در راه استراماچونی؛ نمره قبولی خریدهای جدید استقلال

جانشین کریمی

اول از همه شاید گلزنان استقلال در این مسابقه مورد توجه باشند. دو بازیکنی که در فصل گذشته در امر گلزنی دخالتی به آن شکل نداشته و حضور مثلث خط حمله فرصت درخششی به آنها نمی‌داد. رضاوندی که علی کریمی مدعی بود به خوبی جای خالی‌اش را پُر می‌کند بعداز مسعود ریگی دومین گل آبی‌ها در این مسابقه با وارد دروازه تیم نفت کرد. رضاوند جزو بازیکنان اصلی تیم بود تا آخر بازی در زمین حضور داشت. هر زمان که رضاوند در جریان بازی پا به توپ می‌شد مشخص بود که یک حمله درست و حسابی روی دروازه شکل می‌گیرد. رضاوند در این آزمون نمره قبولی گرفت و از جمله بازیکنانی بود که حضورش در ترکیب به خصوص با گلزنی که انجام داد به چشم می‌آمد

گزارش: فکری در راه استراماچونی؛ نمره قبولی خریدهای جدید استقلال

کاپیتان وریا

از نکات قابل توجه این بازی می‌توان به استفاده از وریا غفوری اشاره کرد. کاپیتان که برای نزدیک یک ساعت از زمان بازی را به تمرینات سبک با بازیکنان جوان مشغول بود در اواسط نیمه دوم به زمین مسابقه رفت و جانشین احمد موسوی شد. غفوری که به دلیل آسیب دیدگی دیدار حساس مقابل پاختاکور و همچنین اردوی تیم ملی را هم از دست داد حال به آمادگی لازم رسیده است و کادرفنی نگرانی‌ از بابت او ندارد.

گزارش: فکری در راه استراماچونی؛ نمره قبولی خریدهای جدید استقلال

داریوش شجاعیان

بازیکن خوش تکنیک استقلال که مصدومیت فرصتی جهت درخشش لازم در پیراهن آبی را به دست نیاورده به دوری طولانی مدتش پایان داد. شجاعیان که پس از بازگشت از دوران نقاهت جراحی زانو آماده بود تا استقلال را در لیگ قهرمانان آسیا همراهی کند اما مجوز بازی دریافت نکرد در مسابقه با نفت مسجد سلیمان در ترکیب اصلی حتی داشت و آمادگی لازمی را از خود نشان داد.

گزارش: فکری در راه استراماچونی؛ نمره قبولی خریدهای جدید استقلال

مرادمند

جانشین روزبه چشمی در کنار یزدانی. مدافع بلندقامت جدید آبی پوشان در مسابقه برابر نفت مسجد سلیمان شاید عملکرد ایده آلی نداشته که طبیعی است و نیاز به زمان دارد اما کم نقص و هماهنگ با یزدانی دیده شد. یزدانی سعی داشت بیشتر نکات را به او گوشزد کند تا در آرایش سیستم با سه مدافع دچار سردرگمی نباشد.

رشید مظاهری

در روزی که نفت حملات خطرناکی روی دروازه استقلال نداشت، مظاهری در آغاز نیمه دوم به جای سیدحسین حسینی وارد ترکیب شد. مظاهری که در اردوی تیم ملی حضور داشت برای این برای نیمه دوم درون دروازه استقلال قرار گرفت اما موفق به کلی شیت نشد. ضربه ایستگاهی به سمت دروازه استقلال که شاید تنها موقعیت جدی نفت در این بازی بود پس از برخورد با دیوار دفاعی تغییر جهت داده و برخلاف جهش مظاهری وارد دروازه آبی پوشان شد.

گزارش: فکری در راه استراماچونی؛ نمره قبولی خریدهای جدید استقلال

متین کریم زاده

بازیکن سرعتی، جوان و آینده دار از اواسط نیمه دوم به ترکیب ملحق شد و به جای زکی پور بازی کرد. زکی پور در غیاب میلیچ در ترکیب حاضر بود اما کریم زاده هم نشان داد که می‌تواند جانشین قایل اطمینانی در این پست شد. او گرچه در نیمه دوم شاید عملکرد خاصی از خود برجای نگذاشت اما مهره خوبی برای نفوذ از کناره‌ها روی دروازه حریف خواهد بود.

بابک مرادی

مهاجم فصل قبل ماشین سازی در این بازی جانشین سجاد آقایی شد که در کنار شجاعیان دو مهاجم استقلال شناخته می‌شدند. مرادی در مدت زمان حضور به عنوان مهاجم فرصت خاصی نداشت و تهدید جدی هم روی دروازه حریف ایجاد نکرد اما تشویق‌هایی که از سوی کادرفنی دریافت می‌کرد نشان می‌داد مهره قابل اطمینان آنها در این خواهد بود.

گزارش: فکری در راه استراماچونی؛ نمره قبولی خریدهای جدید استقلال

فردین رابط، امیرحسین خدامرادی و سجاد آقایی

آقایی که از ذوب آهن به تیم بازگشته به جای جدایی ترجیح داد در تیم بماند تا فرصتی برای اثبات خود به دست بیاورد. مهاجم جوان از ابتدا در بازی حضور داشت و با مرادی تعویض شده بود؛ به عنوان یک بازیکن جوان شاید او در طول فصل نتواند جایگاه ثابتی در ترکیب داشته باشد اما عملکرد قابل قبولی به خصوص در نیمه اول داشت. فردین دیگر بازیکن جوان تیم بود که مقابل نفت فرصت بازی به دست آورد. بازیکن متولد دهه هشتاد آبی‌ها در نیمه دوم به جریان بازی اضافه شد و دوندگی بالایی هم داشت اما تاثیر چندانی روی روند بازی ایجاد نکرد. همچنین خدامرادی جوان هم که به جای باقری در ترکیب جای گرفت یکی دیگر از بازیکنان جوان مورد نظر فکری است که مطمئنا در طول فصل می‌تواند جانشین خوبی روی نیمکت باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز