خبرگزاری کار ایران

هرجور حساب می‌کنم نباید این تورم در قیمت بازیکنان ایجاد می‌شد

علیپور: اهل بمب ترکاندن نیستم و آنهایی که بمب می‌ترکاندند فوتبال را به اینجا کشاندند/ هیچ صحبتی با قوچان نژاد نداشتیم/ تعویق سوپرجام هم به سود ما بود هم پرسپولیس

asdasd
کد خبر : ۹۸۲۱۱۶

مدیرعامل تراکتور در مورد وضعیت این تیم در نقل و انتقالات و شرایط باشگاه صحبت کرد.

محمد علیپور در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص برنامه‌های باشگاه تراکتور در نقل و انتقالات اظهار داشت: ما بر اساس استراتژی باشگاه و برنامه‌هایی که در نظر داریم در نقل و انتقالات جلو می‌رویم و تا کنون تعدادی از بازیکنان مورد نظر تیم و کادرفنی جذب شدند و احتمالاً چند بازیکن دیگر هم در فرصت باقی مانده به جمع نفرات ما اضافه می‌شوند. ما سعی داشتیم در راستای برطرف کردن نقاط ضعف تیم خرید کنیم و جوانگرایی هم برای ما مهم بود و از همین رو بازیکنان جوانی به خدمت گرفتیم که بتوانند برای تراکتور مفید باشند.

وی افزود: موردی که من را متعجب می‌کند افزایش بی‌رویه قیمت بازیکنان است. من چند سال قبل در نفت تهران بودم و اختلاف قیمت بازیکنان از آن زمان تا حال حاضر هر جوری حساب می‌کنم نمی‌بایست انقدر می‌شد و رقم‌های عجیب و غریبی درخواست می‌شود که با هیچ عقل و منطقی سازگار نیست و واقعاً نمی‌دانم چرا به این شکل شده است.

مدیرعامل تراکتور در مورد قانون منع بکارگیری بازیکنان و مربیان خارجی و تاثیرش روی قیمت بازیکنان داخلی هم گفت: همه بحث تورم در فوتبال را نمی‌توان به این قانون مربوط دانست. شاید بخشی از آن مربوط به این موضوع باشد که جلوی این مورد را هم می‌توانستیم بگیریم. مدیران باشگاه‌ها باید در قالب یک سندیکا و اتحادیه با هم در ارتباط باشند و برای موارد این چنینی به صورت هماهنگ و یکپارچه عمل کنند و اجازه چنین افزایش بی رویه‌ای را ندهند. در کل من قانونی که وضع شده را قانون بدی نمی‌دانم چرا که کشور ما در وضعیت خاصی قرار دارد و باید از پرداخت‌های بی رویه که سرمایه را از کشور خارج می‌کند پرهیز شود و این را هم در نظر داشته باشید که خارجی‌هایی که در این سال‌ها وارد ایران شدند به جز 3-4 مورد خاص سایرین کیفیت خاصی نداشتند که از نیروهای داخلی بالاتر باشد  و فقط سرمایه‌سوزی شده است.

علیپور در ادامه گفت: البته به شکل اجرای این قانون انتقاد دارم و به نظرم در آن عدالت رعایت نشده است. مثلا باشگاهی که فصل قبل هر 4 سمهیه خارجی خودش را استفاده کرده و روی نیمکتش هم 2-3 مربی خارجی دارد می‌تواند بدون محدودیت با تمام آنها قراردادش را تمدید کند ولی باشگاهی که فصل قبل بازیکن و مربی خارجی نداشته چنین امکانی ندارد و بهتر بود اگر قرار است قانونی وضع شود برای همه یکسان باشد.

وی در مورد اینکه آیا بمب نقل و انتقالاتی در تراکتور این فصل شاهد خواهیم بود یا نه، توضیح داد: من هیچوقت اهل بمب ترکاندن نبودم و اتفاقا مشکلات این فوتبال را 2-3 مدیرعاملی که دائما حرف از بمب می‌زدند زیاد کردند. خریدهایی که با جنجال انجام می‌شد و اسمش را بمب می‌گذاشتند ولی در اصل ترقه هم نبودند و دیدید که در نتیجه گیری موفق عمل نکردند و با آن هم سرو صدا نتایج ضعیفی کسب شد. در نقل و انتقالات همانطور که گفتم باید به فکر منافع تیم و رفع و رجوع نقاط ضعف آن باشیم نه به دنبال خریدهای پر سرو صدا ولی ناکارآمد.

مدیرعامل تراکتور در مورد شایعه جذب رضا قوچان نژاد توضیح داد: من ماجرای قوچان نژاد و آمدنش به تراکتور را فقط در رسانه‌ها دیدم و شنیدم و تا این لحظه هیچ صحبتی با این بازیکن نداشتیم و بحث آمدنش به تراکتور مطرح نبوده. شاید قبل از اینکه من به تراکتور بیایم بحثش مطرح بوده و من نمی‌دانم ولی در این لحظه هیچ صحبتی از آمدن قوچان نژاد به تراکتور و مذاکره با این بازیکن نیست.

علیپور در مورد وضعیت بدهی‌های باشگاه تراکتور هم گفت: مشغول رسیدگی و پیگیری امور هستیم و با تعدادی از این طلبکاران خارجی به توافق رسیدیم و برخی هم در انتظار صدور رأی نهایی هستند و هنوز تکلیف پرونده‌شان روشن نشده است. از این بابت اطمینان می‌دهم خطری تراکتور را تهدید نمی‌کند و در حال رسیدگی به موارد هستیم.

وی در مورد وضعیت رشید مظاهری هم توضیح داد: پرونده رشید مظاهری مربوط به قبل از آمدن من به تراکتور است و این پرونده در حال حاضر در اختیار کمیته انضباطی قرار دارد و تا زمانی که حکم آن صادر نشود نمی‌توان در موردش حرف زد ولی ابهاماتی در مورد پرونده او وجود داشت و لازم بود از زوایای مختلفی مورد بررسی قرار بگیرد و به همین خاطر نیاز است که دیداری حضوری با مسئولان کمیته انضباطی داشته باشم و توضیحاتی ارائه بدهم.

مدیرعامل تراکتور در رابطه با درخواست جدایی ساسان انصاری هم گفت: من ابتدا این را بگویم که ساسان یک بچه خیلی خوب و بازیکن زحمتکش و با غیرت و با تعصب است. او به ما گفته به دلیل مسائل شخصی مجبور است به اهواز برگردد و مذاکراتی هم با باشگاه فولاد در مورد او داشتیم ولی تا کنون به نتیجه نرسیدیم و باید ببینیم در ادامه چه خواهد شد.

وی در مورد صحبت از رفتن انصاری به سپاهان هم عنوان کرد: تا کنون هیچ صحبتی با باشگاه سپاهان در مورد ساسان انصاری نداشتیم و فقط با فولاد در مورد او مذاکره شده است.

علیپور در پایان در مورد تعویق دیدار سوپرجام هم گفت: این تصمیم از اول هم باید به همین شکل گرفته می‌شد و بازی را در نیم فصل برگزار می‌کردند چرا که هم ما و هم پرسپولیس در حال حاضر شرایط مناسب بازی نداشتیم و این تصمیم به سود هر دو تیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز