خبرگزاری کار ایران

محرومیت آل کثیر ارتباطی با دلارهای سعودی ندارد!

asdasd
کد خبر : ۹۸۰۷۳۶

کمیته انظباطی و اخلاق AFC با توجه به مستندات و بر اساس قانون، رای به محرومیت عیسی آل کثیر داده است که هیچ ارتباطی به دلارهای سعودی ندارد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت و گو؛ علی دهقانی با حضور در برنامه " ورزش بدون ویرایش " اظهار کرد: متاسفانه در بیشتر مواقع مشکلات فوتبال کشور به دست‌های پشت پرده، نا داوری، دلارهای عربی و... مرتبط است.

وی با بیان این که قوانین مورد تاکید کنفدراسیون آسیا (AFC) به طور کامل بر روی سایت این سازمان وجود دارد، عنوان کرد: درج این موارد به این دلیل است که مدیران فدراسیون‌ها و باشگاه‌ها آنها را مطالعه کنند تا بدانند وقتی که می‌خواهند وارد یک تورنومنت شوند چه اصولی را باید رعایت کنند.

معاون ورزشی اسبق نساجی مازندران تاکید کرد: اگر مطالعات و اشراف ما به قوانین بالا باشد هیچ کس نمی‌تواند بر ما خرده بگیرد همان طور که در پرونده " سیامک نعمتی " این موضوع را به روشنی دیدیم. اگر بازیکنی مانند آل کثیر در بازی‌های داخلی برای شادی برادرزاده خود چنین حرکتی را انجام می‌دهد باید به او گوشزد کنیم که در لیگ آسیا از این کار پرهیز کند.

دهقانی ساختار کمیته انضباطی AFC را تشریح کرد و گفت: این کمیته از دو زیر کمیته تحقیق و رای تشکیل شده است. اولی در مواقعی که شکایتی صورت می‌گیرد یا حرکتی بازخورد منفی دارد تنها وظیفه دارد شکایات و مستندات را جمع آوری ‌کند و بدون هیچ گونه داوری آن را به کمیته رای تحویل دهد. دومین زیرکمیته هم با توجه به مستندات و شواهد رای را صادر می‌کند.

وی ادامه داد: مثلا در مورد موضوع عیسی آل کثیر زیر کمیته تحقیق، مدارک را بر اساس کامنت‌ها و ایمیل‌های هواداران در AFC جمع آوری کرد و به کمیته رای تحویل داد و در نهایت این نهاد با توجه به مستندات و توجه به قانون، رای محرومیت را صادر کرده که هیچ ارتباطی با سعودی و دلارهای آن‌ها ندارد.

معاون ورزشی اسبق نساجی مازندران خاطر نشان کرد: از افرادی که همیشه به دنبال دست‌های پشت پرده و حاشیه هستند باید پرسید اگر موضوع دلارهای سعودی مطرح است چرا الهلال حذف شد یا چرا سیامک نعمتی بخشیده شد.

دهقانی با بیان این که باشگاه‌های فوتبال تنها عنوان " فرهنگی " را یدک می‌کشند، اظهار کرد: هیچ گونه آموزش برای هواداران وجود نداشته است. اگر جدال لفظی باشگاه‌های عربی را در فضای مجازی ببینید هیچ گونه عبارت زشت و رکیک نمی‌یابید در حالی که این موضوع در میان هواداران باشگاه‌های ایران موضوع عادی است.

وی گفت: تا کنون هیچ یک از دو باشگاه مطرح کشور از کارشناسان و جامعه شناسان برای تبیین رفتار هواداری بهره نبرده‌اند و هیچ گاه به این موضوع مهم توجه نکرده‌اند.

از نظر این کارشناس فوتبال موفقیت‌هایی که تا کنون فوتبال کشور به دست آورده است جرقه‌ای و شانسی بوده است. در واقع مدیریت فوتبال هیچ گونه برنامه ریزی و نقشه راه ندارد که مسیر حرکت آن را ترسیم کند.

دهقانی در خاتمه گفت: دیدگاه همه به فوتبال، از نگاه لذت و رقابت است که موجب شده است این ورزش به محل تخلیه احساسات ملت تبدیل شود، به همین دلیل آن را رها کرده‌ایم و حاصل آن وضعیتی است که در آن هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز