خبرگزاری کار ایران

مددی: جذب فکری حرفه‌ای و اخلاق‌مدارانه بود/ آمده ام کارهای بزرگ انجام بدهم

asdasd
کد خبر : ۹۷۹۸۶۷

سرپرست باشگاه استقلال گفت: امیدوارم با کمک همه عزیزانی که دل در گرو استقلال بزرگ دارند در این مهلت کم بتوانیم کارهای بزرگ انجام دهیم.

احمد مددی سرپرست باشگاه استقلال گفت: خدمت به هواداران استقلال باعث افتخار است، چه یک هفته باشد  چه یک ماه یا یک سال. من عاشق هواداران هستم و تمام ظرفیتم را آوردم تا به هواداران خدمت کنم که در این چند وقت اذیت شدند. این موضوع باعث خوشحالی است که به صحنه خدمت آمدم و امیدوارم با کمک همه عزیزانی که دل در گرو استقلال بزرگ دارند در این مهلت کم بتوانیم کارهای بزرگ انجام دهیم.

وی در مورد انتخاب سرمربی و تنش موجود بین دو باشگاه استقلال و نساجی عنوان کرد: فکری به خانه خودش بازگشت. او 13 سال در تیم استقلال حضوری تأثیرگذار داشت. کارشناسان می‌توانند شهادت دهند که ما در خصوص جذب فکری حرفه‌ای و اخلاق‌مدارانه عمل کردیم. به هیچ عنوان قبل از اینکه فکری با نساجی فسخ کند وارد مذاکره نشدیم و بعد از اینکه استعفا کرد وارد مذاکره شدیم.

مددی افزود: فکری بعد از استعفا، برگه فسخ خود را از سازمان لیگ گرفته بود. با او تماس گرفتم و فکری به باشگاه آمد و در دو جلسه به توافق کلی رسیدیم ولی به این نتیجه نرسیدیم. بعدازظهر همان روز به توافق نهایی رسیدیم و اعلام رسمی کردیم. ما در مورد جذب فکری حرفه‌ای عمل کردیم و فکر می‌کنم در کمتر باشگاهی شاهد نمونه‌ای اینچنینی باشیم. در باشگاه استقلال از راه قانونی جلو رفتیم و حرفه‌ای بودیم.

سرپرست باشگاه استقلال در مورد اینکه محمود فکری هم برای حضور در استقلال اشتیاق داشته، تصریح کرد: قبل از فکری گزینه‌های مختلفی داشتیم و اینطور نبود که بخواهیم به نساجی ضربه وارد کنیم. بعد از طی مسیر، روی اسم فکری اجماع و از راه قانونی نسبت به جذب او عمل کردیم. برای نساجی آرزوی موفقیت می‌کنم. می‌دانم مدیران نساجی که استقلالی هستند،‌ موفقیت استقلال برای‌شان اهمیت دارد. امیدوارم روندی طی شود که اخلاق را در همه زمینه‌ها رعایت کنیم.

مددی در مورد بدهی‌های اشگاه استقلال و ضرب‌العجل تعیین شده برای ارسال مدارک صدور مجوز حرفه‌‌ای گفت: فردا تا ظهرمهلت است. خدمت هواداران استقلال عرض می‌کنم با فعالیت‌های شبانه‌روزی که در شش روز گذشته انجام شده همه امور مربوط به صدور مجوز حرفه‌ای انجام شده و هیچ نگرانی در این خصوص وجود ندارد. می‌خواهم توضیح کوتاهی در مورد این کار بدهم تا هواداران بدانند چه کاری بزرگی انجام شده است. متأسفانه در مدیریت گذشته مقداری تعلل در این زمینه انجام شده است و حالا هم باید به آینده فکر کنیم.

 وی در واکنش به طرح این سوال که آیا با تمام طلبکاران به توافق رسیده‌اید؟گفت: تمام موارد به نتیجه رسیده و نگرانی وجود ندارد. توقع ما از برخی عزیزیان بیشتر بود ولی برخی‌ها ما را اذیت کردند. در این شرایط سخت، انتظار داشتم برخی دوستان کمک بیشتری انجام دهند. البته برخی دوستان شرایط استقلال را درک کردند و همکاری خوبی کردند.

سرپرست باشگاه استقلال درباره بحث صدور مجوز حرفه‌ای این باشگاه گفت: از روز شنبه 12 مهر،‌ کمیته صدور مجوز حرفه‌‌ای در باشگاه تشکیل شد و از صبح تا شب در معاونت‌های مختلفی زحمت کشیدند و در باشگاه مشغول آماده‌سازی مستندات بودند. شاید حدود بیش از 100 فرم و مستند آماده‌سازی شد. خدا را شکر در مهلتی که به ما داده شده بود مدارک در سامانه بارگذاری شد. از همه و به ویژه سهیل مهدی تشکر ویژه می‌کنم که کمک کردند مستندات را در سریع‌ترین زمان ممکن بارگذاری کنیم و کارها را انجام دهیم.

مددی در ادامه گفت‌و‌گو با برنامه ورزش و مردم در مورد وضعیت برخی بازیکنان اظهار داشت: دیاباته تاریخ 5 اکتبر،‌ 10 روز به ما فرصت داده که مطالبات او را تعیین تکلیف کنیم. در این خصوص تا 14 اکتبر (چهارشنبه 23 مهر) فرصت داریم مطالباتش را بدهیم. تمام تلاش من و هیئت مدیره این است که برنامه‌ریزی کنیم و تأمین منابعی انجام شده است. فکر می‌کنم اگر دوستان به تعهدات خودشان عمل کنند بتوانیم در فرصت باقی‌مانده بدهی‌ دیاباته پرداخت کنیم و مشکلی نداشته باشیم. در خصوص انتقال پول هم راه‌های پیش‌بینی کرده‌ایم و فکر نمی‌کنم به مشکل بخوریم. صرافی‌های مجاز در این خصوص آمادگی خود را اعلام کرده‌اند.

وی در مورد وضعیت هرویه میلیچ عنوان کرد: این بازیکن اولین بار در تاریخ 8 مهر به ما نامه زد و 15 روز به ما زمان داد اما در نامه دوم قراردادش را فسخ کرد اما اعلام کرد که اگر مطالباتش را پرداخت کنیم، برمی‌گردد. در خصوص میلیچ هم همان برنامه دیاباته است و اگر دوستان به تعهدات خود عمل کنند مشکلی نیست.

وی ادامه داد: او یکی از بازیکنان خوب تیم است و باید به آینده هم نگاه کنیم تا مهره های خوب از تیم نروند. کریمی در اردوی ازبکستان است، اما با مدیر برنامه وی صحبت کردم و به شخص کریمی هم پیام دادم که خواهان وی هستیم. هر زمانی که به ایران بازگشت، به باشگاه خواهد آمد تا مذاکرات جدی برای جذب وی را آغاز کنیم. وی اعلام کرده که اگر خارج نروم، اولویتم استقلال است. دغدغه های وی را درک می‌کنیم و امیدوارم اتفاق خوبی رخ دهد.

سرپرست باشگاه استقلال درخصوص شرایط سعید واسعی، خاطرنشان کرد: طبق پیگیری‌های من از طریق مدیران باشگاه پیکان، فسخ واسعی مشکلاتی دارد. من تا در این خصوص اطمینان حاصل نکنم، مذاکرات شفاهی را هم آغاز نمی‌کنم چون تبعاتی دارد. حاضر بودیم مبلغی برای رضایتنامه پرداخت کنیم، اما پیشنهاد مالی بالا از سوی چند باشگاه متمول کار را سخت کرد. واسعی یک استقلالی دوآتشه است و تلاش می‌کند تا به تیم خودش بیاید اما باید راهکارهای قانونی طی شود. اگر پیکان با ما راه بیاید و کمک حال ما باشد، قول می‌دهم واسعی در کنار ما باشد. می‌دانم که واسعی از جمله بازیکنان خوب لیگ است.

مددی با اشاره به وضعیت پنجره نقل و انتقالات این باشگاه، اظهار داشت: پنجره ما بخاطر شفر بسته بود. متاسفانه به دلیل تعلل در پرداخت به وی دچار مشکل شدیم. جپاروف و پاختاکور هم به آن اضافه شدند. مطالباتی در AFC داریم که کفاف پاختاکور و جپاروف را می‌دهد. نامه نگاری‌هایی صورت گرفته تا بدهی‌ها پرداخت شود. هنوز AFC اقدامی انجام نداده اما پیگیر موضوع هستیم. AFC همیشه تحریم‌ها را بهانه می‌کند، اما ما از طریق فدراسیون و نبی این موضوع را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم. برای شفر هم تدابیر لازم اندیشیده شده تا بتوانیم بدهی‌ها را پرداخت کنیم و بازیکنان جدید خود را به خدمت بگیریم.

وی ادامه داد: متاسفانه حدود 3 میلیون دلار باید به طلبکاران پرداخت کنیم. تمام آنها سررسید شده و من میراث دار این بدهی‌ها هستم. باید به آینده امیدوار بود و تلاش کرد. مجموعه مدیریتی آستین همت بالا زده‌اند. با پشتوانه هواداران می‌خواهیم موانع را برداریم و استقلال را به جایگاه اصلی خود برسانیم. حمایت هواداران را نیاز داریم چون در گذشته اختلاف و دو دستگی آفت جان استقلال شده بود. کلید واژه این روزهای استقلال آرامش و وحدت است و فقط با این کلید واژه می‌توان جلو رفت.

مددی درخصوص آخرین وضعیت رشید مظاهری، خاطرنشان کرد: وی سنگربان خوب تیم ملی قراردادی با ما امضا کرد و تراکتور اعلام کرد که فسخ وی مشکل دارد. موضوع در حال پیگیری است و امیدوارم رای به سود استقلال صادر شود تا رشید را در ترکیب خود داشته باشیم، چون او یک استقلالی متعصب است. امیدوارم کمیته تعیین وضعیت رای را به نفع ما صادر کند. 

سرپرست باشگاه استقلال افزود: دوستانی که من را می‌شناسند می‌دانند که در مباحث مالی بسیار منظم هستم. باید بر اساس چیزی که داریم حرکت کنیم و برای هر حرکتی برنامه‌ریزی کنیم. من اهل شلختگی مالی نیستم. اگر خدا توان بدهد و همه کمک کنند و وظایف خود را به درستی پیگیری کنند و بدهی‌ها پرداخت شود، قول می‌دهم از احمد مددی هیچ میراث منفی بجا نماند چون به مسائل و انضباط مالی مقید هستم. من یک استقلالی هستم و بیرون گود خیلی اذیت شدم و حالا خودم وارد آتش شده‌ام. اگر از این بزنگاه خارج شویم، قول می‌دهم استقلال روزهای بسیار درخشانی را تجربه خواهد کرد و بدون هیچ چالشی ستاره سوم را بگیرد. 

وی درمورد اینکه گفته شده شاید تجدید نظری روی برخی قرارداد‌ها صورت بگیرد، گفت: متاسفانه در برخی قرارداد انضباط مالی کمی دیده شده است. برخی آپشن‌ها غیرمنطقی و نادرست است. تلاش می‌کنیم براساس قراردادهای برد-برد پیش برویم؛ نه اینکه قراردادی امضا کنیم و بازیکن سر از یک تیم قطری دربیارود. بندی در قرارداد چشمی بود که می توانست یک طرفه فسخ کند و باشگاه هیچ سودی نبرد.

وی افزود: وی با همان قرارداد قبلی موظف بود در لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کند و اگر این کار را نمی‌کرد، دو سال محروم می‌شد. شتاب‌زدگی را نمی‌پسندم و در مورد فکری هم دیدید که چگونه پیش رفتیم. بسیار تحت فشار رسانه‌ای بودیم، اما تا زمانی که شرایط فراهم نشد، اقدامی نکردیم. درمورد بازیکن هم باید این موضوع مدنظر باشد و قراردادهای برد-برد امضا شود.

مددی درمورد بدهی باشگاه استقلال به کنعانی‌زادگان، اظهار داشت: ما هیچ مشکلی درخصوص حرفه‌ای سازی نداریم. کنعانی‌زادگان از گذشته‌های دور از باشگاه طلب داشت و گلایه‌های به حقی هم داشت. حدود 10 بار با وی صحبت کردم و اتفاقات ناخوشایندی برای وی رخ داده بود، اما به او گفتم که استقلال نیازمند حمایت همه جانیه است و او هم شرایط را درک کرد. من نه دروغ می‌گویم و نه حرف اضافه می‌زنم. مقید به اقدامی هستم که قابل اجرا باشد. شومن نیستم و واقعیت‌ها را اعلام می‌کنم. کار بسیار سخت است، اما انسان به امید زنده است.

سرپرست باشگاه استقلال درمورد شرایط خصوصی‌سازی سرخابی‌ها، عنوان کرد: اتفاقات خیلی خوبی در حال رخ دادن است. برای قیمت گذاری برند و مجموعه کمپ تمرینی اقدامات خوبی صورت گرفته است. برند تیم‌های ورزشی مخصوصاً باشگاه استقلال نقطه کلیدی است و کارشناسان هم به این موضوع اذعان کرده‌اند. استقلالِ بزرگ با شرایطی که دارد نقش بزرگی در ارزش‌آفرینی این برند دارد. تا پاییز امسال که سهام باشگاه در بورس عرضه می‌شود، شاهد یک رکوردشکنی در بورس ایران خواهیم بود تا در تاریخ ثبت شود. با اقداماتی که صورت گرفته، نهایتا تا پایان پاییز سهام استقلال در بورس عرضه خواهد شد. اگر حال استقلال و پرسپولیس خوب باشد، حال بسیاری از مردم خوب خواهد بود.

مددی با اشاره به حاشیه‌‌سازی‌های اخیر بین برخی مدیران سابق و کنونی باشگاه، گفت: بزرگترین دشمن استقلال تفرقه افکنی برخی افراد مدعی است. من اهل حاشیه نیستم، اما با حاشیه‌سازان برخورد می‌کنم. از هواداران می‌خواهم که در دام تفرقه‌افکنی گرفتار نشوند. در چند روز اخیر یکی از معاونان سابق باشگاه اتهام‌هایی را به یکی از اعضای هیأت مدیره نسبت داد و من اعلام می‌کنم که این اظهارات واقعی نیست و اگر نیاز باشد اسناد را منتشر می‌کنم. هواداران در دام دروغ‌پراکنی‌ها نیفتند. معاون سابق به باشگاه بدهکار است و باید پاسخگو باشد و اگر این کار را نکند، ما او را پاسخگو خواهیم کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز