خبرگزاری کار ایران

شجاع خلیل زاده باید ۵-۶ سال زودتر به پیراهن تیم ملی می‌رسید

افاضلی: اسکوچیچ در بازی با ازبکستان به چیزی که می‌خواست رسید/ ویلموتس آمده بود پولش را بگیرد و برود/ کی‌روش دستاورد خاصی نداشت که سرمربی تیم ملی را با او مقایسه می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۹۷۹۸۱۲

کارشناس فوتبال در مورد شرایط تیم ملی و بازی مقابل ازبکستان صحبت کرد.

هومن افاضلی در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص دیدار تیم ملی مقابل ازبکستان و استفاده از نفرات جدید اظهار داشت: اسکوچیچ در فهرست نفراتی که به تیم ملی دعوت کرده بود و آنها را به بازی گرفت سعی در ایجاد یک تحول و دگردیسی در ترکیب تیم داشت تا با استفاده از نفرات جوانتر و پایین آوردن میانگین سنی تیم به چیزی که در مرحله قبل با اسکوچیچ به آن نرسیده بودیم دست پیدا کند. بازیکنانی که قبلاً به اردوها دعوا می‌شدند و به آنها بازی نمی‌رسید یا نفراتی که دعوت نمی‌شدند. در مجموع برایند خوبی در تیم ملی دیده شد و به نظرم اسکوچیچ به خواسته خودش رسید.

وی افزود: در مورد نفرات دعوت شده هم باید بگویم این تغییر و تحول نیاز به آزمون و خطا دارد و اصلاً به این معنی نیست که افرادی که دعوت شدند حتماً در فهرست بعدی هم هستند یا نفراتی که دعوت نشدند دیگر دعوت نخواهند شد و قطعاً بازهم شاهد تغییراتی خواهیم بود که لازم است. این کار را من در تیم امید و در زمان دایی و برانکو در تیم ملی هم انجام دادیم و به نظرم کاری است که لازم بود.

کارشناس فوتبال در مورد عملکرد بازیکنان جدید هم گفت: تعدادی از این بازیکنان در گذشته به دلیل مشکلات شخصی کی‌روش با پرسپولیس دعوت نمی‌شدند و بعد از آن به دلیل عدم شناخت ویلموتس از فوتبال ایران و یکی مثل شجاع خلیل زاده باید 5-6 سال زودتر از این به ترکیب اصلی تیم ملی اضافه می‌شد و واقعاً حقش بود. خوبی اسکوچیچ این است که لیگ را به خوبی می‌شناسد و به کارش عشق و علاقه دارد و روزی 15-16 ساعت مشغول فعالیت است و دقیقا نقطه مقابل یکی مثل ویلموتس است که مشخص بود آمده پولش را بگیرد و برود و هیچ زمانی برای تیم نمی‌گذاشت.

افاضلی در مورد شانس صعود تیم ملی از گروه خود در مرحله مقدماتی جام جهانی هم توضیح داد: متاسفانه به دلیل نتایج ضعیف ویلموتس کار تیم ملی خیلی سخت شده است و اینکه برای تغییرات اساسی و ساخت تیم جدید نیاز به زمان داریم که این کار در تیم ملی خیلی سخت است چرا که مربی تیم ملی بازیکنان را 5 یا نهایتاً 10 روز در اردوها در اختیار دارد که این هم به خاطر وضعیت کرونا و تغییراتی که در فوتبال ایجاد کرده باعث شده فاصله اردوها زیاد و مدت زمانش کم شود و قبل از این بازی فکر می‌کنم ویلموتس فقط یک روز تیم کاملش را در اختیار داشت و برای همین کار خیلی سخت است. این را هم بگویم که اگر از اول به جای ویلموتس اسکوچیچ انتخاب شده بود الان وضعیت متفاوتی در تیم ملی داشتیم و شرایطمان می‌توانست خیلی بهتر از این باشد.

وی در مورد اینکه خیلی از علاقه‌مندان به فوتبال همچنان نام کی‌روش را می‌آورند و سرمربی تیم ملی با او مقایسه می‌شود هم گفت: به نظرم باید از این مرحله دیگر عبور کنیم و کی‌روش را فراموش کنیم و اجازه دهیم سرمربی تیم ملی در آرامش کارش را انجام دهد. ضمن اینکه ما در زمان کی‌روش هم هیچ دستاورد خاصی نداشتیم و در 8 سال حضور ایشان در تیم ملی نه قهرمانی به دست آوردیم و نه اتفاق خاصی در جام جهانی در گروه ما رخ داد در حالیکه در جام جهانی فقط یواخیم لو اگر اشتباه نکنم سبقه بیشتری از کی روش روی نیمکت تیمش داشت. ما با سیستم و سبک بازی کی‌روش یک بازنده محترم بودیم و برای پیروزی وارد زمین نمی‌شدیم. کی‌روش از لحاظ جایگاه و اعتبار مربی نامداری بود ولی از لحاظ نتیجه گیری دستاورد خاصی نداشت. رنکینگ فیفا هیچ مزیتی ندارد و تنها مزیتش این است که تیم های بالاتر معمولاً برای بازی دوستانه از تیم پایین تر پول می‌گیرند که این سیستم در زمان صفایی فراهانی و دادکان وجود داشت ولی بعد از آن در فدراسیون فوتبال از بین رفت. به نظرم باید از کی روش عبور کنیم و به فکر آینده باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز