خبرگزاری کار ایران

یحیی گل محمدی به دنبال طلسم شکنی تاریخی با پرسپولیس

asdasd
کد خبر : ۹۷۷۹۶۹

شاگردان یحیی گل محمدی با شکست النصر موفق شدند به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، شاگردان یحیی گل محمدی در دیداری سخت و نفس گیر در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا موفق شدند با شکست النصر عربستان در ضربات پنالتی برای دومین باز جواز حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنند. شاگردان گل محمدی در حالی موفق به صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا شدند که این چهارمین تجربه حضور تیم‌های ایرانی در فینال لیگ قهرمانان آسیا می‌باشد. 

سپاهان در سال ۲۰۰۷ با هدایت لوکا بوناچیچ درحالی راهی فینال شد که در بازی رفت در اصفهان با اوراواردز به تساوی یک بر یک رسید و در بازی برگشت در ژاپن دو بر صفر شکست خورد تا دست این تیم از جام قهرمانی کوتاه بماند.

سه سال بعد در سال ۲۰۱۰ دیگر تیم اصفهانی یعنی ذوب‌آهن به هدایت منصور ابراهیم زاده که تجربه حضور در فینال سال ۲۰۰۷ را به عنوان دستیار در کارنامه داشت موفق به حضور در فینال آسیا شد و در ورزشگاه ملی توکیو به مصاف سئونگنام کره جنوبی رفت که در پایان با نتیجه ۳ بر یک از این تیم شکست خورد تا بار دیگر یک تیم ایرانی در راه کسب عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا ناکام بماند.

۸ سال بعد برانکو موفق شد با پرسپولیس برای نخستین بار به فینال لیگ یه قهرمانان آسیا صعود کند. شاگردان برانکو که با پنجره بسته به فینال رسیده بودند در بازی رفت در ژاپن با نتیجه ۲ بر صفر به کاشیما باختند و در بازی رفت در ورزشگاه آزادی راه به جایی نبردند تا بازی با نتیجه صفر صفر به پایان برسد تا در پایان کاشیما قهرمان آسیا شود و بار دیگر دستان یک تیم ایرانی از جام قهرمانی دور بماند.

حالا بعد از دو سال بار دیگر این قرعه در حالی به نام پرسپولیس و یحیی گل محمدی افتاده است تا شاید بتوانند به ناکامی تیم ایرانی پایان دهند که کمتر کسی فکر می‌کرد که پرسپولیس بتواند در فصل جاری به فینال این مسابقات برسد.

همچنین بعد از لوکا بوناچیچ، منصور ابراهیم زاده و برانکو ایوانکوویچ حالا این باز قرعه به نام یک سرمربی ایرانی خورده تا بتواند به این طلسم پایان دهد. همچنین  پرسپولیس بعد از ۷ حضور در نیمه نهایی و یک فینال سوادی نخستین قهرمانی در آسیا را در سر دارد و چنانچه یحیی گل محمدی موفق شود به این مهم دست پیدا کند می‌تواند نام خود را در تاریخ فوتبال ایران و آسیا به ثبت برساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز