خبرگزاری کار ایران

آیا محرومیت مهاجم پرسپولیس طبق قوانین است؟

از محرومیت شش ماهه آل کثیر تا 4 جلسه‌ای جان تری! (گزارش)

asdasd
کد خبر : ۹۷۷۱۵۱

شوک بزرگ به پرسپولیس در آستانه دیدار فینال منطقه غرب لیگ قهرمانان آسیا محرومیت شش ماهه عیسی آل کثیر به دلیل شادی گل او که به زعم کنفدراسیون توهین نژادپرستانه تلقی شده، بود.

به گزارش ایلنا، پرسپولیس با 4 گلی که عیسی آل کثیر خرید تازه وارد این تیم طی دیدارهای اخیر به ثمر رسانده، توانسته تا مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند. سرخپوشان در شرایطی که خود را مهیای دیدار با النصر عربستان در مرحله فینال منطقه غرب آماده می‌کردند، با حکم محرومیت شش ماهه عیسی آل کثیر شوکه شده‌اند.

این در حالیست که طی روزهای اخیر حرف و حدیث زیادی درباره شیوه شادی گل عیسی آل کثیر که از دوران حضور در نفت آبادان هم تکرار شده بود، به وجود آمده است. شادی گلی که آن را مربوط به میکائیل (برادرزاده‌اش) می‌دانند اما اکنون چالش بزرگی برای وی شکل داده است. در شرایطی که نمی‌توان شادی گل آل کثیر را مصداق توهین نژادپرستی دانست اما طی سالیان اخیر این موضوع (توهین نژادپرستی) را با جدیت و احکامی شدیدی با محرومیت مواجه کرده‌اند اما حکم محرومیت شش ماهه آل کثیر سنگین‌تر به حساب می‌آید.

 

در نمونه آسیایی توهین نژادپرستانه، سید باکر، مدافع بحرین در چارچوب مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 و در دیدار مقابل هنگ کنگ در زمان خروج از زمین با نگاه کردن به سمت تماشاگران هنگ‌کنگی چشمانش را باریک کرد. این رفتار توهین‌آمیز مدافع تیم ملی فوتبال بحرین در دوربین‌های ورزشگاه ملی هنگ‌هنگ ثبت شد و در اختیار فیفا قرار گرفت. کمیته انضباطی فدراسیون جهانی فوتبال نیز پس از بررسی‌ اسناد ارسالی، باکر را " 10 جلسه" از همراهی تیم ملی فوتبال بحرین در بازی‌های رسمی محروم کرد. همچنین جریمه نقدی 27 هزار و 600 یورویی برای این بازیکن در نظر گرفته شده است.

جان تری بازیکن سابق چلسی و سرمربی کنونی این تیم نیز در دوران بازی و در جریان دیدار با کوئینز پارک رنجرز خطاب به آنتون فردیناند جملاتی بر زبان آورد که در ادامه با محکومیت او همراه شد  و محرومیتی 4 جلسه‌ای نصیب او شد. 

از محرومیت شش ماهه آل کثیر تا 4 جلسه‌ای جان تری!  (گزارش)

امره بلوزاوغلو را به علت توهین نژادپرستانه به دیدیه زوکورا هافبک ساحل عاجی ابتدا از سوی فدراسیون ترکیه در سال 2012 با دو جلسه محرومیت محکوم شد. با این حال با پیگیری‌هایی که باشگاه رقیب داشت دادگاهی در استانبول رای به دو سال و نیم حبس داد. رییس دادگاه ضمن تایید تقاضای دو سال و نیم زندان برای بلوز اوغلو  از سوی دادستان، تصمیم گرفت که حبس را به صورت تعلیقی درآورده و این فوتبالیست در صورت تکرار چنین رفتاری طی پنج سال آینده راهی زندان شود.

از محرومیت شش ماهه آل کثیر تا 4 جلسه‌ای جان تری!  (گزارش)

لوییس سوارز مهاجم حال حاضر اتلتیکومادرید در زمان حضور در لیورپول و بازی برابر منچستریونایتد، در درگیری لفظی که با پاترس اورا مدافع فرانسوی حریف داشت، او را با لفظ "عقب افتاده آفریقایی" خطاب کرد که هشت جلسه محروم و 40هزار پوند جریمه از سوی اتحادیه فوتبال انگلیس برای او در نظر گرفته شد.

این از جمله احکامی است که برای توهین‌‎های نژادپرستانه در نظر گرفته بود اما یک نکته حائز اهمیت است. هم در نوع جریمه که در همگی آنها زیر 6 ماه محرومیتی است که برای عیسی آل کثیر در نظر گرفته شده و از سوی دیگر نیز تمامی مستندات نشان می‌دهد که این مهاجم جنوبی برخلاف نفراتی که اشاره شد به هیچ عنوان از عمد و قصد چنین رفتاری صورت نداده و به دنبال توهین نژادپرستانه نبوده است. 

باید دید بعد از این دیدار و تداوم پیگیری از سوی باشگاه پرسپولیس با مستنداتی قوی تر آنها قادر خواهند بود از این رای عبور کرده و آل کثیر را با حکم بخشش مواجه کنند یا خیر.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز