خبرگزاری کار ایران

واکاوی از صحبت‌های جنجالی مالک تراکتور؛

از عارف غلامی و پیمان بابایی تا گل‌محمدی و محمد نادری با رگبار انتقادات زنوزی

asdasd
کد خبر : ۹۷۵۱۱۱

صحبت‌های روز گذشته محمدرضا زنوزی حاوی ادعاهای جنجالی زیادی بود که نیاز به واکاوی دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، محمدرضا زنوزی روز گذشته در گفتگویی رادیویی صحبت‌های جالب توجهی به زبان آورد که برخی از آنها رنگ و بوی افشاگری داشت. اشاره مالک باشگاه تراکتور به مشکلات اقتصادی باشگاه‌ها و تورم بیش از حد قیمت بازیکنان شاغل در لیگ برتر بود که البته تاکید داشت نقش دلال‌ها و واسطه‌ها در این میان خیلی پررنگ است و در این میان گراهایی در صحبت‌های مالک تراکتور بود که بررسی آنها می‌تواند نتایج جالبی به همراه داشته باشد.

 

* باشگاهی با 15 قرارداد جدید در یک روز

از عارف غلامی و پیمان بابایی تا گل‌محمدی و محمد نادری با رگبار انتقادات زنوزی

ماجرای عقد قرارداد یک باشگاه با 15 بازیکن در طول 24 ساعت از سوی محمدرضا زنوزی مطرح شد و اعلام کرد این اتفاق در یک باشگاه دولتی رخ داده است. این موضوع می‌تواند 12 تیم دولتی لیگ برتر را شامل شود و فقط 4 تیم در حال حاضر خصوصی هستند ولی از لحاظ تعداد عقد قرارداد با بازیکنان جدید و تمدید با نفرات قدیمی تا به امروز مس رفسنجان بیشترین تعداد عقد قرارداد را در پنجره تابستانی داشته است.  حسین شنانی، داود نوشی صوفیانی، سجاد آشوری، سعید کریمی، عقیل کعبی، علیرضا دغاغله، علیرضا نقی زاده، عماد میرجوان، فراز امامعلی، قائم اسلامی‌خواه، مسیح زاهدی، میثم نقی زاده و ناصر سالاری 13 بازیکنی بودند که تا کنون جذب فعال ترین باشگاه در نقل و انتقالات شدند و علاوه بر این نفرات تعدادی از بازیکنان مس هم که قراردادشان به پایان رسیده بود تمدید کردند.

مس رفسنجان که توانست به لیگ برتر صعود کند از ابتدا صحبتش بود که قصد دارد سرمایه‌گذاری خوبی روی فوتبال انجام دهد و در یک پروسه چند ساله تیمی مدعی روانه رقابت‌های لیگ برتر کند و حالا به نظر می‌رسد ولخرجی‌های این باشگاه تازه لیگ برتری شده صدای باشگاه‌های خصوصی مثل تراکتور را درآورده است.

 

* بازیکن استقلال که فسخ کرد و قراردادش 5 برابر شد

از عارف غلامی و پیمان بابایی تا گل‌محمدی و محمد نادری با رگبار انتقادات زنوزی

یکی دیگر از بخش‌های پر سرو صدای صحبت‌های روز گذشته زنوزی فسخ قرارداد یک بازیکن استقلال توسط مدیر برنامه‌هایش و بستن قرارداد جدید با همین باشگاه با 5 برابر قیمت است. اگرچه به طور قطع نمی‌توان گفت ولی گراهای موجود نشان می‌دهد اشاره زنوزی به عارف غلامی است که چندی پیش قراردادش را به صورت یک طرفه با باشگاه فسخ کرده و بعد قرارداد جدیدی به امضا رساند. اگرچه خود غلامی اعلام کرد فسخ قراردادش به دلیل مذاکره برای پیوستن به یک تیم خارجی بود ولی قرارداد جدیدش اینطور که شنیده می‌شود تفاوت زیادی با قرارداد قبلی دارد. غلامی فصل قبل در شرایطی متفاوت با امسال با استقلال قرارداد بسته بود و حالا که یکی از بازیکنان مهم و کلیدی تیم در طول فصل بوده مشخص است که اگر بخواهد قرارداد جدیدی امضا کند با توجه به این موضوع و همچنین نرخ تورم قراردادی به شدت سنگین‌تر امضا خواهد کرد و اینطور که پیداست زنوزی به این بازیکن اشاره داشته است.

 

* پیمان بابایی گران‌تر از شیخ دیاباته

از عارف غلامی و پیمان بابایی تا گل‌محمدی و محمد نادری با رگبار انتقادات زنوزی

زنوزی در بخشی دیگر از صحبت‌هایش از تلاش برای جذب پیمان بابایی، مهاجم سابق ماشین سازی و فصل گذشته سومقاییت خبر داد که ابتدا با تراکتور به توافق رسیده بود ولی بعد‌ها به دلایلی که سنگ‌اندازی‌های مدیربرنامه‌های او عنوان شده قیمت این بازیکن به قدری بالا رفته که قید جذب او را زده‌اند.

زنوزی اعلام کرد در حالی با درخواست 5.5 میلیاردی این بازیکن روبرو شده است که 12 میلیارد هم برای صدور رضایت‌نامه او خواسته شده و این یعنی در مجموع 17.5 میلیارد تومان جذب بابایی برای تراکتور هزینه بردار بوده است. این یعنی بابایی با قیمتی جذب تراکتور می‌شد که بیشتر از دریافتی شیخ دیاباته از استقلال (طبق ادعای روز گذشته مدیرعامل این باشگاه) بوده است.

 

* تکذیب علاقه به جذب حسینی و توافق بر سر مظاهری

از عارف غلامی و پیمان بابایی تا گل‌محمدی و محمد نادری با رگبار انتقادات زنوزی

پرونده رشید مظاهری همچنان در کمیته تعیین وضعیت در حال بررسی است و حکم نهایی این بازیکن در شکایت باشگاه تراکتور هنوز اعلام نشده است. با این وجود در روزهای اخیر شایعاتی مبنی برعلاقه منصوریان به جذب حسینی و تلاش باشگاه برای جذب او مطرح شده و گمانه زنی شده که تراکتور به خاطر جذب حسینی با استقلال سر مظاهری به تفاهم خواهد رسید و از شکایتش صرف نظر می‌کند. زنوزی با تکذیب این موضوع اعلام کرد علاوه بر اینکه این باشگاه علاقه‌ای به جذب حسینی ندارد، سر ماجرای مظاهری هم قصد کوتاه آمدن ندارد و تا آخر پیگیر حق و حقوق باشگاه در خصوص این بازیکن خواهد بود.

با توجه به گفته‌های زنوزی به نظر می‌رسد حل و فصل مسالمت آمیز پرونده مظاهری میان دو باشگاه استقلال و تراکتور فعلاً دور از دسترس است و باید منتظر حکم کمیته تعیین وضعیت و اتفاقات و حواشی بعد از آن باشیم و با یکی از پر چالش‌ترین پرونده‌های فوتبال ایران مواجه خواهیم بود.

 

* قرارداد دو میلیاردی منصوریان و مقایسه با مربی 16 میلیاردی

از عارف غلامی و پیمان بابایی تا گل‌محمدی و محمد نادری با رگبار انتقادات زنوزی

زنوزی در ادامه عقد قرارداد با منصوریان با 2 میلیارد صحبت کرد و این در حالیست که یک مربی دیگر 8 برابر این مبلغ از باشگاه خود گرفته است و این یعنی مالک باشگاه تراکتور از یک مربی 16 میلیاردی در فوتبال ایران صحبت کرده است. با توجه به اینکه مربیان گران قیمت فوتبال ایران تعدادشان زیاد نیست و باشگاه‌هایی که بتوانند چنین مبلغی هزینه کنند هم چند باشگاه محدود هستند، نمی‌توان این مبلغ را به محرم نویدکیا در سپاهان یا مهدی رحمتی در شهر خودرو نسبت داد و استقلال هم هنوز با سرمربی جدید خود قراردادی امضا نکرده و از همین رو احتمال می‌رود منظور زنوزی گل‌محمدی یا قلعه‌نویی بوده باشد که احتمالاً در اینجا منظور یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس است. البته زنوزی بابت ادعای خود مستنداتی ارائه نداده و صرفاً بر اساس شنیده‌ها این مسائل را مطرح کرده است و شاید چنین رقمی صحت نداشته باشد.

 

* انتقال بازیکن به بلژیک و برگشت قرضی به ایران

از عارف غلامی و پیمان بابایی تا گل‌محمدی و محمد نادری با رگبار انتقادات زنوزی

زنوزی در بخشی دیگر از صحبت‌هایش اشاره به فعالیت همان مدیر برنامه در انتقال بازیکنان به لیگ بلژیک و بازگرداندن آنها به ایران به صورت قرضی دارد که در نتیجه قرارداد ارزی با آنها امضا شده و قیمتشان چند برابر بالا می‌رود. دو بازیکنی که در سال‌های اخیر این شرایط را داشتند امید نورافکن و محمد نادری بودند.

با توجه به گفته‌های زنوزی و اختلافی که در این شرایط برایش ایجاد شده باید صحبت‌هایی که از پیوستن محمد نادری به تراکتور شنیده می‌شود را منتفی دانست و این بازیکن فصل بعد در یکی از تیم‌های دیگر توپ می‌زند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز