خبرگزاری کار ایران

ابراهیم فیروزی: مربیان در کار داوران دخالت نکنند / تا هفته چهارم اشتباه تاثیرگذار در لیگ برتر والیبال نداشتیم

asdasd
کد خبر : ۹۷۴۵۷۱

رئیس کمیته داوران فدراسیون والیبال می‌گوید: اگر داوران در کارشان ضعیف عمل کنند و دچار اشتباهات تاثیرگذار شوند قطعا تنبیه خواهند شد و به آنها قضاوت نمی‌دهیم.

به گزارش ایلنا، در هفته های گذشته نوع چینش و نوع قضاوت داوران در لیگ برتر والیبال حاشیه ساز شد، ابراهیم فیروزی داور با سابقه والیبال کشورمان در دوران ریاست داورزنی در فدراسیون والیبال یکبار دیگر رئیس کمیته داوران شد تا اوضاع داوری والیبال کشورمان را به ساحل آرامش برساند؛ این روزها نحوه قضاوت داوران در لیگ برتر و چیدمان داوران که هر دو هفته انجام می شود مورد انتقاد برخی کارشناسان قرار گرفته است.

ابراهیم فیروزی در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایلنا درباره حواشی اخیر داوران در لیگ برتر والیبال، بیان کرد: ما امسال نسبت به سال های گذشته نظارت بیشتری انجام می‌دهیم و برگه های ارزیابی و سطح بندی داریم؛ اشتباه از طرف بازیکن، مربی، باشگاه و داور در والیبال عادی است اما اشتباهات تاثیر گذار در لیگ نداشتیم.

وی تصریح کرد: تا به امروز هیچیک از ناظرین هیچ گزارشی از اشتباه تاثیر گذار داوری ندادند  اما بصورت کلی اشتباهات جزئی از داوری است، ناظران همه موارد مرتبط با قضاوت داور در یک مسابقه را نظارت می‌کنند.

رییس کمیته داوران فدراسیون والیبال ادامه داد: مطمئنا اگر توسط داوران کار ضعیف اداره شود صدرصد تذکر و تنبیه داریم و کار خوب را هم تشویق می کنیم و در هفته چهارم به نسبت به هفته های گذشته عملکرد داوران ما بهتر بود، با توجه به اینکه در شش ماه گذشته بخاطر شرایط کرونا داوران هم تمرین نداشتند و داوری نکردند، روز به روز وضعیت داوری بهتر می شود.

ابراهیم فیروزی درباره چینش دو هفته ای داوران در لیگ برتر، گفت: کار ما فنی است و مدیریتی نیست چارچوب کاری ما فدراسیون جهانی است کل بازی های سال ۲۰۲۰ کمیته داوران جهان یکجا اعلام می‌کند، ما هم هر دو هفته اسامی داوران را اعلام می کنیم، هر دو هفته ۱۴ بازی داریم ۲۸ داور استفاده می‌کنیم و از بین این ۲۸ داور اگر داوری در هفته ابتدایی اشتباه داشته باشد قطعا عوض خواهیم کرد ، قضاوت داوران در هفته های مختلف لیگ برتر بستگی به عملکرد داور دارد.

وی در پایان متذکر شد: ما قصد داریم یک فضای آرامش برای داوری ایجاد کنیم ،از  انتقاد سازنده استفاده می کنیم  و اگر کسی مخالف ما هم باشد پذیرا نقد آن هستیم  و انتظار داریم مربیان در کار داوران دخالت نکنند همه کمک کنند لیگ به شرایط ایده آل برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز