خبرگزاری کار ایران

نویدکیا - کی‌روش استنلی؛ همکاری این زوج جواب می‌دهد؟

asdasd
کد خبر : ۹۷۳۵۴۰

به نظر می‌رسد فصل سختی در انتظار مهاجم برزیلی سپاهان باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، کی‌روش استنلی سوارز، مهاجم برزیلی سپاهان یکی از بازیکنان خارجی چند سال اخیر شاغل در فوتبال ایران است که توانسته با عملکرد نسبتاً خوبش ماندگار شود و حتی فصل گذشته پیشنهادات خوبی هم داشت که ترجیح داد در جمع طلایی پوشان اصفهانی بماند ولی حالا با توجه به تغییرات کادرفنی این تیم وضعیت او در لیگ بیستم تبدیل به یک علامت سوال در ترکیب سپاهان شده است.

کی‌روش استنلی لیگ هفدهم با نظر مثبت قلعه‌نویی به ذوب آهن رفت و در کنار مرتضی تبریزی زوج خوبی تشکیل داد ولی به دلیل اینکه مهره شماره یک تیم برای باز کردن دروازه حریف تبریزی بود او کمتر فرصت گلزنی پیدا کرد ولی با این حال عملکرد بدی نداشت و در 21 بازی 9 گل به ثمر رساند.

استنلی فصل بعد همراه قلعه‌نویی به سپاهان رفت و لیگ هجدهم اوج کار این بازیکن در ایران بود، جایی که توانست با 16 گل زده در لیگ برتر به طور مشترک با هموطنش لوسیانو پریرا آقای گل شود و در پنجره تابستانی مشتریان قابل توجهی پیدا کرد که در نهایت تصمیم به تمدید 2 ساله قراردادش گرفت.

استنلی در لیگ نوزدهم مثل فصل قبل از آن پرفروغ نبود چرا که وی به دلیل مسائل خانوادگی یک ماه دیرتر از سایرین به اردوی پیش فصل اضافه شد و چند بازی ابتدایی فصل را به دلیل عدم آمادگی بدنی یا از دست داد یا در شرایط بدی به میدان رفت و از سوی دیگر تعطیلی لیگ به دلیل کرونا هم بار دیگر او را از آمادگی بدنی دور کرد و این شد که حاصل کارش در لیگ برتر 22 بازی و 7 گل زده باشد.

با این وجود استنلی همچنان یک بازیکن شاخص در شکل بازی خودش است و در شرایطی که سبک بازی او با شکل بازی تیم همخوانی داشته باشد مهاجم زهردار و خطرناکی است ولی سوال اینجاست که همکاری او با نویدکیا نتیجه می‌دهد؟

استنلی را به عنوان یک مهاجم متخصص در بازی مستقیم و هوایی می‌شناسند و شرایط بازی او در سپاهان به شکلی بود که توپ ها برای گلزنی به وی ختم می‌شد و پلن اصلی این تیم برای رسیدن به دروازه حریف بود. ضمن اینکه سپاهانِ فصل گذشته بازی بلند را در برنامه کاری خود داشت که تخصص استنلی هم بود.

سپاهانِ نویدکیا طبق آن چیزی که در دیدارهای آسیایی نشان داده اصرار به فوتبال روی زمین دارد و بیشتر دنبال بازیکنان سرعتی و تکنیکی در ترکیب خودش است و در چنین سیستمی طبق تجربه کی‌روش کارایی خودش را از دست می‌دهد.

نویدکیا هم با علم به این موضوع سعی کرد شهباززاده را به جای کی‌روش در نوک حمله به کار بگیرد و در این اوضاع به نظر می‌رسد استنلی در فصل جدید بیشتر به یک نیمکت نشین و بازیکن تعویضی در ترکیب سپاهان بدل شود و مثل علی قربانی در فصل قبل به عنوان پلن B عمل کند.

با توجه به محدودیت های جذب بازیکن خارجی سپاهانی‌ها قصد دارند با مهاجم برزیلی ادامه دهند ولی به نظر می‌رسد نقش پررنگ 2 فصل اخیر خودش را نخواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز