خبرگزاری کار ایران

بررسی اتفاقات هفته چهارم لیگ برتر والیبال؛

از سالن غیر استاندارد پیکان تا اعتراض بر عملکرد داوران

asdasd
کد خبر : ۹۷۳۴۸۰

هفته چهارم لیگ‌ برتر والیبال روز چهارشنبه برگزارشد اما عملکرد داوران در بازی های این هفته بحث بر انگیز بود تا جایی که سرمربی تیم قزوین داوری را مقصر شکست تیمش دانست.

به گزارش ایلنا، هفته چهارم لیگ برتر والیبال چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد و پنج تیم میزبان به پیروزی رسیدند و دو تیم میزبان مهمان نوازی کردند و بازی خود را واگذار کردند. خاتم اردکان، شهداب یزد، راهیاب ملل مریوان، لبنیات هراز، شهرداری گنبد پنج تیم میزبان این هفته لیگ بودند که مقابل رقبای خود به برتری رسیدند اما پیکان درخانه از ورامینی‌ها شکست خورد و شهرداری ارومیه بازنده بزرگ هفته بود.

بازی دو تیم پیکان تهران و شهرداری ورامین در سالن غیر استاندارد ایرانخودرو در حالی برگزار شد که سرمربی تیم ورامین با وجود بُرد سه بر یک بر عملکرد داور اعتراض داشت حتی تابش نژاد مدعی شد سوت های داور اول بازی مغرضانه بود؛ شاگردان محمد ترکاشوند در تیم پیکان در چهارمین هفته لیگ برتر برای سومین بار شکست خوردند و وارد چالش جدی شدند، اما ورامینی‌ها پس از شکست هفته گذشته خود به پیروزی ارزشمندی مقابل پیکان دست یافتند و به لیگ بازگشتند‌، پیکان در رده سیزدهم و شهرداری ورامین در جایگاه سوم جدول رده بندی قرار دارند.

سالن خانگی ایرانخودرو به معضل تیم های لیگ برتری تبدیل شده است، سالنی که برای تمرین خودرو سازان ساخته شده اما در این روزها مشخص نیست چگونه مدیران کمیته رویدادها به این تیم مجوز بازی در این سالن را دادند، مدیران برگزاری رقابت‌های لیگ برتر از سالن میزبانی بازی‌های پیکان بازدید کنند و تصمیمی برای آن بگیرند، سالن ایران‌خودرو در حد و اندازه‌های لیگ حرفه‌ای والیبال ایران نیست.

در دیگر بازی بزرگ هفته نیز تیم پرستاره شهرداری ارومیه میزبان فولاد سیرجان بود، شهرداری چیهای دیار چی چست که پوریا فیاضی، مرتضی شریفی، پوریا یلی، محمد رضا حضرت پور و ... ستاره‌های تیم‌ملی والیبال ایران را در اختیار دارند مقابل فولاد سیرجان سه بر صفر شکست خوردند تا نخستین باخت خود در لیگ برتر را تجربه کنند، سیرجانی ها هم به روند شکست ناپذیری خود در لیگ برتر همچنان ادامه دادند و به نوعی برای دیگر تیم ها خط و نشان کشیدند؛ فولاد سیرجان با چهار بُرد پی در پی صدر نشین لیگ است و ارومی‌ها در رده پنجم حضور دارند.

شهداب یزد در خانه میزبان شهرداری قزوین بود که این دیدار سه بر صفر به سود یزدی ها به پایان رسید، شهداب یزد کار سختی مقابل قزوین نداشت اما از آن طرف مسعودآرمات سرمربی قزوینی ها بر نحوه قضاوت عابدزاده داور اول این بازی انتقاد کرد و گفت: داور بازی مقصر باخت تیم قزوین مقابل شهروند اراک بود، یزدی ها در جایگاه چهارم و شهرداری قزوین در رده نهم جدول رده بندی حضور دارند.

شهرداری گنبد در خانه دست به کار بزرگی زد تیم مدعی سپاهان اصفهان را سه بر دو با شکست بدرقه کرد، شاگردان عظیم جزیده در تیم گنبد که در هفته های گذشته در امتیازات حساس با اشتباهات فردی رو به رو  می‌شدند در هفته چهارم بر اشتباهات خود پایان داد‌ند و به پیروزی ارزشمندی دست یافتند؛ سپاهان اصفهان هم که یکی از مدعیان قهرمانی لیگ برتر محسوب می شود در هفته چهارم لیگ وارد چالش شد و به پیروزی در بازی های آینده امیدوار است؛ گنبدی ها در جدول رده بندی لیگ دهم هستند و سپاهان اصفهان در جایگاه چهارم قرار دارد.

خاتم اردکان سه بر صفر در خانه مقابل هورسان رامسر به پیروزی رسید، شاگردان نفرزاده در این دیدار بازی خوبی به نمایش گذاشتند و باتجربه تر نسبت به حریف خود ظاهر شدند اما هورسانی ها تا هفته چهارم لیگ برتر برای دومین بار در بیرون از خانه شکست خوردند، البته رامسری ها بدشانس هم بودند در هفته اول با چالش کرونا مواجه شدند و ۹ نفره مقابل سایپا قرار گرفتند، در هفته دوم به دلیل مشکلات تیم شهروند اراک بازی آنها برگزار نشد، هفته سوم هم با قرعه استراحت رو به رو بودند و در سه هفته اخیر نتوانستند درست و حسابی در لیگ بازی کنند؛ نخستین نمایش هورسان در هفته چهارم بود که شکست خورد؛ خاتم اردکان در جدول هفتم است و هورسان در جایگاه یازدهم قرار دارد.

اما سایپایی‌ها در آمل مقابل لبنیات هراز غافلگیر شدند، شاگردان کارخانه در حالی که دو بر صفر برابر آملی ها جلو بودند سه بر دو مغلوب لبنیات هراز شدند، سایپا پس از سه بُرد سه امتیازی برای نخستین بار شکست خورد اما شاگردان بهروز عطایی در تیم لبنیات هراز که در دو بازی هفته اخیر خود را با شکست سپری کردند با پیروزی سه بر دو مقابل سایپا از بحران خارج شدند؛ لبنیات هراز و سایپا تهران به ترتیب در جایگاه های هشتم و دوم جدول رده بندی لیگ حضور دارند.

راهیاب ملل کردستان و شهروند اراک دو تیم شبیه هم لیگ هستند، هر دو تیم در لحظات پایانی وارد لیگ شدند و این دیدار جدال تیم های بدون برد لیگ برتر بود ، کردستانی ها سه بر صفر در خانه مقابل اراک پیروز شدند و اولین پیروزی خود در لیگ برتر را جشن گرفتند، راهیاب ملل کردستان در رده دوازدهم و شهروند اراک در جایگاه پانزدهم قعر نشین لیگ برتر است.

چینش داوران در لیگ برتر والیبال به درستی انجام نمی شود! ابراهیم فیروزی رئیس کمیته داوران فدراسیون چینش داوران را هر دو هفته انجام می دهد که مشخص نیست بر چه اساسی این چینش هر دو هفته انجام می شود؟ داورانی که سهوا دچار اشتباه در یک بازی شوند بازهم نام آنها در لیست قضاوت هفته آینده هست و نظارت درستی بر نحوه عملکرد آنها صورت نمی‌گیرد، چینش داوران باید براساس عملکرد آنها انجام شود، انتظار می رود مدیران فدراسیون بر این موضوع ورود کنند تا در لیگ برتر والیبال شاهد اشتباهات مکرر داوری نباشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز