خبرگزاری کار ایران

شاه‌حسینی: کمیته اخلاق باید تخلف مدیران فدراسیون فوتبال را رسیدگی کند

asdasd
کد خبر : ۹۷۰۲۵۵

رئیس اسبق کمیته انضباطی فدراسیون گفت: کمیته اخلاق یک کمیته قضایی است که به غیر از رسیدگی به تخلفات بازیکنان و مربیان باید از راس تا ذیل یک مجموعه را زیر تیغ عدالت قرار دهد.

به گزارش ایلنا، عبدالرحمن شاه‌حسینی در پاسخ به این سوال که چرا مدیران و هوارادان باید حرف فدراسیون فوتبالی که حرف تا عملش زیاد است را گوش دهند؟ اظهار داشت: اگر قرار باشد هر تصمیمی در قالب مقررات، به تمامی ارکان فدراسیون ابلاغ شود، باید در مراجعش مصوب شود و این مصوبه بعد از این به زیرمجموعه‌ها ابلاغ ‌شود و با اظهارات هر شخصی جنبه اجرایی پیدا نمی‌کند.

وی افزود: مسئولان فدراسیون در گذشته هم اعلام کرده بودند که باشگاه‌های بدهکار در دوره بعد لیگ شرکت نخواهند کرد، ولی مدت‌هاست که باشگاه‌های بدهکار در لیگ حضور دارند. اظهارات کنونی مدیران فدراسیون کذب محض است و اینگونه مطالب در گذشته نیز وجود داشت. 

رئیس اسبق کمیته انضباطی فدراسیون درباره عوارض این بی‌قانونی‌ها عنوان کرد: سقف قراردادها نیز در فوتبال ایران وجود خارجی ندارد و باعث بی‌نظمی و بی‌عدالتی اقتصادی خواهد بود. قانون سقف‌قرارداد برای باشگاههای متمول وجود ندارد و باعث ضرر برخی باشگاه‌ها می‌شود. عدم رعایت این قانون در بین باشگاه‌ها نیز جنگ نابرابری به وجود آورده است. اگر این قوانین در حد حرف باشد و اجرایی نشود، هر باشگاهی می‌تواند بازیکنان را با قیمت بالا به خدمت بگیرد و بعضی از باشگاه‌های دیگر نمی‌توانند در این رقابت شرکت کنند. این اقدام یک نوع نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی است و باید کمیته اخلاق در این مورد ورود کند. 

شاه‌حسینی در مورد اینکه نباید کمیته اخلاق فقط برای بررسی تخلفات بازیکنان و مربیان باشد، تاکید کرد: کمیته اخلاق یک کمیته قضایی است که به غیر از رسیدگی به تخلفات بازیکنان و مربیان باید از راس تا ذیل یک مجموعه را زیر تیغ عدالت ببرد و مدیران نیز باید در این کمیته مؤاخذه شوند. در این اساسنامه معیوب فدراسیون که هنوز حاکم است، ارکان قضایی‌شان، منصوب کسانی هستند که رابطه‌ بین آنها، رابطه رئیس و مرئوسی برقرار است. باید قوانین بین‌المللی در ارکان قضایی این مجموعه حکمفرما شود. کسانی که متخلف هستند به هیچ وجه مصونیت نداشته باشند. اگر رئیس فدراسیون فوتبال هم مرتکب تخلفی شد به تخلف او رسیدگی شود.

رئیس اسبق کمیته انضباطی فدراسیون در مورد اینکه اگر اوضاع به همین منوال پیش برود صد سال دیگر هم این مجموعه درست نمی‌شود، عنوان کرد: وقتی اعضای یک مجموعه تخلفی داشتند طبق مقررات باید نوع تخلف آنها رسیدگی شود. اعتقاد دارم با این وضعیت، تصمیمات مشابهی که در این فدراسیون گرفته شده، باعث تجدید بی‌نظمی اقتصادی می‌شود و در آینده نیز تبدیل به جرم خواهد شد. چرا کسانی که از اظهارات اعضای فدراسیون فوتبال متضرر شده‌اند، برای احقاق حق شان متحد نمی‌شوند؟

شاه‌حسینی با بیان این مطلب که فدراسیون فوتبال مثل یک چوپان دروغگو است، خاطرنشان ساخت: اگر کارشناسان، رسانه‌ها و تمام اهالی فوتبال یک رفراندوم را برگزار کنند کسی به اعضای این فدراسیون رای نمی‌دهد. بی اعتمادی به حد بالا رسیده است و می‌توان دید هیچ کسی از این مجموعه راضی نیست و فقط آنهایی که پشت میز نشسته‌اند از فدراسیون فوتبال راضی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز