خبرگزاری کار ایران

محمدی: باشگاه پیکان ملزم به اجرای ورزش کارگری است / متاسفانه در فوتبال ما نفر کلیدی ایجنت است

asdasd
کد خبر : ۹۶۶۷۱۷

سرپرست باشگاه پیکان از نقل دلالان در نقل و انتقالات فوتبال گلایه کرد.

به گزارش ایلنا، اکبر محمدی در گفتگو با رادیو ورزش در مورد سرپرستی باشگاه پیکان، اظهار داشت: قبل از هر چیزی، از زحمات تمام مدیران ماقبل خودم قدردانی و تشکر می‌کنم و باید ارج بنهم به کاری که  در این باشگاه انجام شده است. من به عنوان یک نیروی ورزشی و دانشجوی ورزش همیشه از هر فردی در این مسیر یاد گرفتم و آموختم. باید از زحمات همه دوستانی که این مجموعه را به اینجا رساندند تشکر کنم. به ویژه حمیدرضا گرشاسبی که در واقع جزو مدیران با سابقه و خوشنام و بسیار کارآمد نظام ورزش ما هستند. گرشاسبی زحمات بسیار زیادی را فصل گذشته برای حفظ جایگاه تیم کشید و خوشبختانه همراهی که با پرسنل باشگاه با مدیریت و کادرفنی داشتند این مهم به خوبی انجام شد. این مسئولیت سنگین ماحصل زحمات و تلاش این دوستان است.

سرپرست باشگاه پیکان ادامه داد: بهمن سال گذشته بود در جلسه‌ای خدمت مدیرعامل گروه ایران خودرو شرکت و با اوصحبت کردم. او بسیار علاقه‌مند به ورزش است. با نگاه علمی و دقیق و مهندسی، فوتبال و ورزش را به چشم یک صنعت می‌بیند و به فکر توسعه پایدار باشگاه پیکان یا همان موسسه فرهنگی ورزشی ایران خودرو است. این موسسه به جز ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، ملزم به اجرای ورزش کارگری است. حدود 40هزار پرسنل ایران خودرو چشم به زحمات و خدمات این باشگاه دارند و باید در این حوزه به شدت به آن‌ها خدمات داد. فوتبال رشته استراتژیک این باشگاه است و باید برای آن باید برنامه ریزی ویژه‌ای شود. 

اکبری درباره فعالیت‌های باشگاه پیکان گفت: باشگاه پیکان سوابق و افتخارات زیادی هم در والیبال دارد. در والیبال بانوان و رشته‌های دیگر هم فعالیت داریم. حدود 100نفر پرسنل اداری داریم و علاوه بر این، با اماکن ورزشی و رشته‌هایی که چه به صورت قهرمانی و  چه به صورت کارگریفعالیت می‌کنند، مسئولیت خیلی سنگینی روی دوش من است. اکبر محمدی که به عنوان یک کارگر در پیکان مشغول کار شده ماحصل سرمایه گذاری ورزش و فوتبال ما و بسیاری از افرادی است که در این مسیر به من کمک کردند.

محمدی در مورد اینکه دلالی در سال‌های اخیر چقدر به فوتبال ما لطمه زده، گفت: اصلی ترین توجیه ایجاد یک سیستم نقل و انتقال برای بازیکنان این است که باشگاه‌ها حق داشته باشند منافع و بازده سرمایه گذاری خودشان را از بازیکنان دریافت کنند. ضمن اینکه از طریق این مساله به دنبال جذب بازیکنان با کیفیت هم هستند. یعنی دو توجیه اصلی دارد. باشگاه‌ها منافع خودشان را از طریق بازیکنان با کیفیت خودشان و از طریق جذب بازیکنان با کیفیت دیگر بتوانند حفظ کنند. در این مسیر افراد زیادی را دخیل می بینیم که مهمترین آن ها ایجنت یا مدیربرنامه است. هیچ کجای دنیا ایجنت یا کارگزار قانونی هم این محوریت را با این شکل ندارد. چرخه‌ای متشکل از بازیکن، مدیرورزشی باشگاه که معمولا هم از مربیان خوشنام یا از مدیران ورزشی باسابقه و خود باشگاه، یعنی این چرخه سه ضلع دارد که متاسفانه در فوتبال ما نفر کلیدی ایجنت است. این به واسطه کم اطلاعی یا هر چیز دیگری می تواند باشد.

محمدی تصریح کرد: اگر مرجعیت فنی در باشگاه وجود داشته باشد، یعنی  صرف نظر از بازیکنانی که حضور دارند یا مربی که که قرار است در آنجا کار کند، یک کمیته فنی وجود باشد که به نیاز سنجی بپردازد و بعد، عملکرد تیم و نیازهای پستی تیم را بر اساس درخواست سرمربی بررسی کند، مسیر درست تعریف می‌شود. بعد از آن نیاز به یک قانون ارزشگذاری مالی برای جذب حرفه‌ای بازیکنان است که این در واقع حلقه مفقوده در فوتبال ما است. هیچ کس نمی‌داند که یک بازیکن چرا باید آنقدر پول بگیرد و این را برای چند بازی باید بگیرد. به چه شکل باید بگیرد؟ آیا تحت هر شرایطی باید این مبلغ را دریافت کند؟ چه کسی آن را تعیین می‌کند و مواردی از این دست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز