خبرگزاری کار ایران

آمار وحشتناکی که دست استقلال را از جام کوتاه کرد

بیشترین گل خورده در بین تمام مدعیان

asdasd
کد خبر : ۹۶۳۷۵۲

استقلال در این فصل کمتر توانسته کلین شیت بکند.این تیم در ۵ هفته پایانی لیگ در همه بازیها گل خورده است.

به گزارش ایلنا، استقلال با ۳۱ گل خورده، بین ۶ تیم مدعی بالای جدول، بیشترین گل خورده را داشت و در بین ۱۶ تیم لیگ، نُهمین خط دفاعی ضعیف لیگ را داشت. جالب اینجاست این تیم از پارس جنوبیِ رده پانزدهمی که به لیگ یک سقوط کرد، بیشتر گل خورده است. در فوتبال روزِ دنیا، برای قهرمان شدن فاکتورهای متعددی نیاز است که یکی از مهمترین آنها، داشتن یک خط دفاعیِ مستحکم می‌باشد.

در لیگ خودمان هم معمولا تیم‌های قهرمان صاحب بهترین خط دفاعی بوده اند. مثل استقلال خوزستان فصل ۹۴-۹۵ و پرسپولیس این چند فصل اخیر فاکتورهای متعددی را میتوان برای ضعف خط دفاعی استقلال بیان کرد که از مهمترین آنها باید به مصدومیت‌ها و جابجایی‌های فراوان مدافعان، عدم بالانس تیم در فاز دفاعی، اُفت فاحش حسینی در خط دروازه و نبود یک رقیب و آلترناتیو سطح بالا برای او اشاره کرد.

عارف غلامی و سیاوش یزدانی و روزبه چشمی، بازی‌های زیادی را بخاطر مصدومیت از دست دادند.محمد دانشگر چند بازی را بخاطر مسائل انضباطی و یا محرومیت از دست داد و زکی پور و حسینی از آمادگی دور بودند. همانطور که گفتیم عدم بالانس تیم هم در فاز دفاعی به این تیم لطمه زد. بازیکنانی که با عطش فراوان در حمله شرکت می‌کردند ولی هنگام دفاع در برگشت‌ها یا کُند بودند و یا ناهماهنگ. بخصوص بال‌های کناری که در هنگام دفاع باید نقش مدافع کناری را بازی می‌کردند ولی در بسیاری از صحنه‌ها، جایِ خالیه آنها دیده میشد و گاهی مدافعان وسط برای پوشش به کناره‌ها میرفتند وهمین امر باعث ایجاد فضا در عمق دفاع می‌شد.

آمار هم گویای همین نکته است که استقلال در این فصل کمتر توانسته کلین شیت بکند.این تیم در ۵ هفته پایانی لیگ در همه بازی‌ها گل خورده و مدافعان این تیم براحتی به حریف اجازه بازیسازی و خودنمایی دادند.اما هواداران این تیم باید امیدوار باشند با حفظ اکثریت این بازیکنان و جذب چند مهره جدید و ترمیم نقاط ضعف، بخصوص در فاز دفاعی، استقلال برای فصل آینده می‌تواند مدعی قهرمانی باشد بشرط آنکه هرچه زودتر تکلیف نیمکت این تیم مشخص شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز