خبرگزاری کار ایران

تاکتیک خاص یا تمارض؟

گزارش: 15 دقیقه گم شده فینال جام حذفی!

asdasd
کد خبر : ۹۶۲۸۴۰

دیدار جنجالی استقلال و تراکتور تبریز با یک سوال بزرگ به پایان رسید: این مسابقه چند دقیقه وقت اضافه داشت؟

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم فوتبال استقلال تهران در بازی فینال جام حذفی اگرچه طبق آمار در هر فاکتوری از تیم تراکتور برتری داشت اما نتوانست جام قهرمانی را به دست بیاورد. شاگردان فرهاد مجیدی که شانس کسب یک جام در پایان 15 ماه سختی و ناکامی را در دسترس می‌دیدند اسیر تاکتیک تیمی شدند که برای کسب یک جام از هیچ فرصتی دریغ نکرد.

تراکتور برای کسب جام در نیمه نخست سه فرصت و شوت به سمت دروازه داشت که هر سه آن به گل تبدیل شد و نیمه نخست را با برتری سه بر صفر به پایان رساند. این نتیجه باورنکردنی برای تراکتور در نیمه دوم با گل‌های مهدی قایدی و امیرارسلان مطهری شکننده به نظر می‌رسید اما تاکتیک‌های قابل پیش بینی حریف مانع از ثبت سومین گل استقلال در این مسابقه شد.

استقلال در نیمه دوم بازی برخلاف 45 دقیقه اول سراسر هجومی بود و پس از تعویض امیر ارسلان مطهری با آرش رضاوند آنها با سه مهاجم روی دروازه حریف فشار آوردند تا نتیجه بازی را تغییر بدهند. تلاش استقلال در دقیقه 51 نتیجه داد و مهدی قایدی یکی از سه گل خورده را جبران کرد. فشار حملات استقلال موجب شد تا هر 11 بازیکن تراکتور در زمین خود لاک دفاعی تشکیل داده و تنها منتظر ضد حمله باشند.

گزارش: 15 دقیقه گم شده فینال جام حذفی!

موج حملات پی در پی استقلال که برای آنها 13 شوت، تقریبا دو برابر تراکتور، را به دنبال داشت فشار را روی سرمربی این تیم افزایش داد تا جنجال ساکت الهامی در کنار زمین موجب اخراج خودش و وقفه طولانی مدت در جریان بازی شود. بعد از این ماجرا تعداد مصدومیت‌های کوچک و گرفتگی‌هایی که بیشتر به یک تاکتیک برای کاهش فشار حملات حریف شبیه بود بیشتر و بیشتر می‌شد اما امیرارسلان مطهری توانست در دقیقه 80 دومین گل آبی‌ها را هم به ثمر برساند.

بعد از این گل تعداد مصدومیت‌های بازیکنان تراکتور به اندازه‌ای افزایش داشت که حتی فرشید اسماعیلی و بازیکنان استقلال به روند آنها اعتراض کردند. داور مسابقه که در اواخر بازی تقریبا به تاکتیک تیم الهامی پی برده بود اجازه مداوا به بازیکنان در داخل زمین را نمی‌داد اما به هر حال وقفه در مسابقه هرچند کوتاه موجب تاخیر برنامه‌های تاکتیکی تیم استقلال می‌شد.

اعتراض بازیکنان استقلال زمانی شدت گرفت که داور بازی در پایان 90 دقیقه تنها 9 دقیقه وقت اضافه اعلام کرده بود! دیدار جنجالی استقلال و تراکتور تبریز با یک سوال بزرگ به پایان رسید: این مسابقه چند دقیقه وقت اضافه داشت؟ شواهد و بررسی صحنه‌های بازی به وضوح نشان می‌دهد که در کنار جنجال ساکت الهامی، توقف متعدد جریان بازی به دلیل مصدومیت‌ بازیکنانش نزدیک به 24 دقیقه در نیمه دوم وقت تلف شد که با حساب 9 دقیقه وقت اضافه در این بازی 15 دقیقه به نوعی گم شده است!(صرف نظر از اینکه تیم تراکتور در وقت‌های اضافه هم حدود 5 دقیقه وقت تلف کرده بود.)

گزارش: 15 دقیقه گم شده فینال جام حذفی!

مصطفی صداقت، مربی تیم تراکتور در نشست خبری پیش از این بازی در کنایه به مشکلات بین فرهاد مجیدی و احمد سعادتمند اعلام کرده بود: "پس از برگزاری 30 هفته از لیگ برتر و 4 مرحله جام حذفی، تیم‌ها شناخت کافی را نسبت به یکدیگر دارند. ما تراکتور هستیم، تدابیر لازم را برای بازی با استقلال داشتیم و برنامه خاص خود را داریم." او همینطور ابراز امیدواری کرده بود که بازی تماشاگرپسند هم باشد: "امیدوارم بازی خوب و تماشاگرپسندی که در شان نام دو باشگاه و فینال جام حذفی است، انجام دهیم و بینندگان از تماشای مسابقه لذت ببرند."

تنها تماشای هایلایت این بازی هم به شما نشان می‌دهد که با اختلاف بسیار زیاد نیمه دوم بازی تراکتور و استقلال یکی از مسابقات غیرمنتظره از یک تیم حرفه‌ای را نشان می‌دهد که با وجود پخش مستقیم کاپیتانش  در حالیکه حتی بازی به اواسط نیمه دوم هم نرسیده به وضوح از بازیکنان تیمش درخواست می‌کند تا جریان بازی را کنترل کرده و آرام کنند؛ ظاهرا تاکتیک خاصی که مربی تراکتور از آن خبر می‌داد صحنه‌هایی است که واکنش‌ها در فضای مجازی نشان می‌دهد هیچگونه ارتباطی به فوتبال حرفه‌ای ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز