خبرگزاری کار ایران

مجیدی هم اشتباه کرد نه به اندازه سعادتمند

گزارش: دود جنگ فرهاد و آقای کارمند در چشم استقلال

asdasd
کد خبر : ۹۶۱۴۸۶

بازی فینال جام حذفی با برد استقلال تمام شد و این تیم به فینال جام حذفی صعود کرد اما تا به امروز استقلال به هیچ عنوان یکی تیم مدعی برای این بازی شناخته نمی‌شود؛ در امواج حواشی رویای کسب جام از دست رفتنی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، استقلال تهران در مرحله فینال جام حذفی باید تراکتور تبریز را از پیش رو بردارد تا به مقام قهرمانی دست پیدا کند؛ جامی که احمد سعادتمند آن را راحت می‌داند اما با توجه به اتفاقات روزهای اخیر به سخت‌ترین کار ممکن تبدیل شده است.

در روزهای منتهی به بازی مرحله نیمه نهایی جام حذفی بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس مشخص شد احمد سعادتمند به همراه معاونان باشگاه استقلال به اروپا سفر کرده است؛ این خبر رسانه‌ای نشده بود و مشخص نیست سعادتمند قصد پنهان کاری داشته یا به دلیل فرا رسیدن بازی حساس سعی داشت تمرکز و آرامش تیمش را حفظ کند؛ مسئله‌ای که البته امروز به راحتی مشخص شده است.

اختلاف ریشه‌ای

نزدیک به دو ماه از حضور احمد سعادتمند در پست مدیرعاملی باشگاه استقلال می‌گذشت. از روز حضور رئیس سابق هیات مدیره این باشگاه در پست جدیدش هر روز شایعاتی پیرامون رابطه او با سرمربی جوان این تیم مطرح می‌شد. سعادتمند که پس از استعفای علی فتح الله زاده این باشگاه را به انبوه بدهی‌ها تحویل گرفت توانست حداقل مطالبات دو بازیکن خارجی این تیم یعنی هروویه میلیچ و شیخ دیاباته را پرداخت کند اما رابطه او با مجیدی رو به سامان نبود.

اختلاف نظر مجیدی با سعادتمند از این نقطه آغاز شد که باشگاه استقلال با بدهی و شکایت‌ها رو به رو بود و بازیکنان این تیم پیش از شروع فصل هم دریافتی نداشتند و مجیدی در انتخاب سعادتمند به عنوان مدیرعامل جدید واکنش تندی نشان داد:"این تصمیم‌های نادرست مدیریتی را چه کسی برای استقلال می‌گیرد؟ چطور به این نتیجه می‌رسید که سرمایه‌دار برود و کارمند بیاید؟! پولدار برود و بی‌پول بیاید؟! آیا نمی‌دانید استقلال بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان پول نقد فوری برای چند هفته آینده به خاطر بدهی‌های دادگاهی نیاز دارد؟!" 

مجیدی در ادامه این پیام به وضوح اعلام کرد که قصد دارد در مسائل مدیریتی هم نظر بدهد و تنها روی مسائل فنی متمرکز نیست:"می‌شنوم که می‌گویند چرا مربی در امور مدیریتی اظهار نظر می‌کند. کدام امور مدیریتی؟ کدام ساختار؟ کدام تشکیلات؟ آیا منظورتان یک ساختمان در سعادت آباد است و یک تیم ۴۰ نفره که هر روز باید برای دو ساعت تمرین به یک گوشه از تهران اسباب کشی ‌‌کند؟"

سرمربی جوان استقلال به این پیام بسنده نکرد و 10 روز بعد اختلاف با سعادتمند که از سوی وزارت ورزش و جوانان انتخاب شده است را بروز داد:‌ "استقلال بیشتر از هر زمانی به مدیران توانا و پولساز نیاز دارد،  نه مدیرانی که بدون پشتوانه اقتصادی لازم و با تبلیغات و وعده‌های دروغ فقط وقت استقلال را هدر می‌دهند."

هنگامی که مجیدی به امارات سفر کرده بود و تمرینات تیم هم به دلیل موج گسترده ویروس کرونا تعطیل شد، اینطور اعلام شد که مجیدی بامدیرعامل در ارتباط است اما دیدار دیرهنگام این دو آن هم پس از کلی شایعات نشان داد که رابطه آقای کارمند و سرمربی ایده آل نیست. سعادتمند که سعی داشته طی این مدت رابطه با مجیدی را مناسب و بدون حاشیه نشان بدهد،  با اظهار نظری در فضای مجازی، به شایعات دامن زده بود. سعادتمند خطاب به طرفداران تیم استقلال اعلام کرد که از مجیدی درخواست کرده است تا لیست نقل و انتقالات تابستانی را تهیه و در اختیار باشگاه بگذارد اما با گذشت 2 هفته پس از این گفتگو، سرمربی جوان لیست مدنظر خود را به باشگاه تحویل نداده است.

سعادتمند که سعی داشته برای رفع شکایت آندره آ استراماچونی به فیفا و عدم پرداخت غرامت سنگین راه‌های مذاکره با سرمربی سابق استقلال را هموار کند، با شایعات بازگشت این سرمربی در تابستان رو به رو شده و پیش از فرا رسیدن سال جاری(99) گفته می‌شد در صورتیکه مجیدی نتواند خواسته‌های مدنظر باشگاه را برآورده کند، حتی اگر استراماچونی به ایران برنگردد، یک سرمربی خارجی جانشین مجیدی شود.

 

استعفای شوکه کننده

چندماه پس از حدس و گمانه‌زنی‌های متعدد پیرامون سعادتمند و مجیدی، این بار سرمربی جوان پس از برتری 6 بر سه مقابل پرسپولیس در نیمه نهایی جام حذفی به طور آشکار دلخوری‌اش از مدیرعامل باشگاه را مطرح کرد. هنوز 24 ساعت از برتری استقلال در ورزشگاه آزادی نگذشته بود که مجیدی اعلام کرد سعادتمند در سفر ناگهانی به اروپا با آندره آ استراماچونی برای بازگشت به تهران مذاکره کرده است. 

مجیدی در بیانیه‌ای که به منظور استعفا از سمت سرمربیگری استقلال نوشته بود به نکته بزرگی اشاره کرد. با اعلام او، یک ماه از لیست بازیکنانی که این سرمربی به سعادتمند برای نقل و انتقالات ارسال کرده بود می‌گذشت اما مدیرعامل باشگاه وجود چنین لیستی را تکذیب می‌کرد؛ لیستی که مجید نامجومطلق، مربی باشگاه هم وجود آن را تایید می‌کند: "طبق صحبتی که با فرهاد مجیدی انجام دادم، لیست بازیکنان تمدیدی در تاریخ ۳۱ تیر به صورت مکتوب تحویل آقای رمضانی شده است. همچنین در جلسه‌ای که به بهانه نقل و انتقالات در تاریخ ۲۸ مرداد بین آقایان سعادتمند، مجیدی و رمضانی در هتل آزادی برگزار شده بود نام چند بازیکن به عنوان لیست خرید به مدیرعامل باشگاه استقلال ارائه شد. منتهی چون در طول سال‌های اخیر اسناد مهم باشگاه طبق یک عادت غیراخلاقی توسط افرادی که هنوز شناسایی نشدند، خیلی زود رسانه‌ای می‌شود، لیست خرید بازیکنان جهت کنترل حاشیه‌های احتمالی به صورت شفاهی به آقای سعادتمند ارائه شد تا در فرصتی بهتر و بعد از پایان مسابقات به طور مکتوب و رسمی این لیست هم ارائه شود."

مجیدی همچنین روند مذاکرات با استراماچونی را غیرصادقانه خواند و به همین علت استعفایش را اعلام کرد.

 

دفاعیات سعادتمند

مدیرعامل استقلال که بلافاصله بعد از برد استقلال در دربی در ورزشگاه آزادی رو به روی دوربین خبرنگاران مدعی شد این تیم به راحتی تراکتور را در فینال جام حذفی شکست می‌دهد فردای استعفای مجیدی به برنامه ورزش و مردم رفت. سعادتمند در این برنامه اعتراف کرد با مدیربرنامه استراماچونی دیدار داشته است؛‌ در حالیکه اگر او قصد تخفیف گرفتن در پرونده شکایت سرمربی سابق این تیم را داشت برای برطرف کردن ابعاد حقوقی آن باید با وکیلش، ماتزیلی که در قطر سکونت دارد دیدار می‌کرد. او در حالی تمام صحبت‌های مجیدی در بیانیه‌اش را غیرواقعی خواند که دو مورد مذاکره با مدیربرنامه و صحبت‌های نامجومطلق نشان می‌دهد که مشکلات بزرگی بین سعادتمند و مجیدی وجود دارد اگرچه سعادتمند سعی بر آرام نگه داشتن فضا دارد.

او شب گذشته هم پس از پایان جلسه اعضای هیات مدیره باشگاه مذاکره با آندره آ استراماچونی را تنها برای تخفیف گرفتن دانست اما باز هم بازگشت این سرمربی را رد نکرد. سعادتمند گفت:‌ "بر اساس قوانین و مقررات باشگاه تصمیم می‌گیریم چون هواداران میلیونی داریم. اگر احتمالا یک در صد در جام حذفی نتیجه خوبی نگیریم قطعا روی گزینه‌های دیگر فکر می‌کنیم."

 

فینال

صحبت‌های مدیرعامل که چند ساعت بعد با واکنش مجیدی رو به رو شد نشان داد اگرچه او می‌گوید هیچ مشکلی با مجیدی ندارد اما اختلاف بین دو طرف مشهود است. در ماجرای عدم تمرکز استقلال برای کسب یک جام بزرگ در پایان فصل عجیب و باورنکردنی که تنها دلخوشی هواداران خواهد بود هم مجیدی و هم سعادتمند مقصر هستند. سعادتمند به صورت پنهانی با استراماچونی مذاکره کرد؛ در مقابل مجیدی یک هفته مانده تا فینال جام حذفی استعفا داد؛ سعادتمند به برنامه ورزش و مردم رفت تا پاسخ مجیدی را بدهد؛ مجیدی گفتگو می‌کند و به صراحت از رد پیشنهاد ملاقات مدیرعامل می‌گوید؛ سعادتمند هم در حالیکه با خبرنگاران گفتگو کرده بود به گفتگوی تلفنی با برنامه فوتبال برتر می‌رود تا دوباره به حواشی دامن بزند. حال در فاصله دو روز مانده به فینال جام حذفی مشخص شده مجیدی در استقلال ماندنی نیست و بازگشت استراماچونی هم دشوار شده است؛ با این شرایط احمد سعادتمند برای فصل آینده چه برنامه‌ای خواهد داشت؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز