خبرگزاری کار ایران

مذاکره فدراسیون با پنج مربی تراز اول دنیا برای هدایت تیم ملی والیبال ایران

asdasd
کد خبر : ۹۶۱۲۴۱

سخنگوی هیات رئیسه فدراسیون والیبال می گوید: فدراسیون با چهار-پنج مربی تراز اول خارجی برای هدایت تیم ملی مذاکراتی داشت و پس از هفته هشتم لیگ برتر سرمربی تیم ملی انتخاب خواهد شد.

ناصر میرفخرایی در گفتگو با ایلنا با بیان اینکه آرمان اصلی والیبال ایران در حاضر آن چیزی که در جلسه هیات رئیسه مطرح شد صعود تیم ملی والیبال به جمع چهار تیم برتر المپیک خواهد بود،بیان کرد:  با جلسه روز چهارشنبه هفت جلسه درباره سرمربی تیم ملی بحث شد ،والیبال ایران با توجه به پتانسیلی که دارد می‌تواند در جمع چهار تیم المپیک قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: در جلسه هیئت رئیسه فدراسیون  این موضوع مطرح شد که ما می‌خواهیم به صعود به جمع چهار تیم‌ المپیک برسیم ، ما یک مربی می خواهیم که با قابلیت های فوق العاده و سوابق بسیار درخشان در المپیک داشته باشد، حداقل مدال المپیک را در کارنامه خود داشته باشد، اما در بین مربیان ایرانی هیچکدام با همچین سوابقی نداریم و مجبور شدیم از گزینه خارجی استفاده کنیم.

 سخنگوی هیات رئیسه فدراسیون والیبال از مذاکره فدراسیون با چهار - پنج گزینه خارجی برای سرمربیگری تیم ملی والیبال خبرداد و افزود: فدراسیون با مربیان تراز اول دنیا مذاکراتی کرده است و آنهایی که فدراسیون مذاکره کرده است در جلسه بعدی هیئت رئیسه اعضا با آنها و شرایطشان آشنا خواهند شد.

ناصر میرفخرایی با اعلام اینکه کمیته فنی برای انتخاب سرمربی تیم‌ملی تشکیل می شود،خاطرنشان کرد: پیشنهاد دیگری هم در جلسه هیات رئیسه چهارشنبه هفته گذشته مطرح شد اینکه افرادی که فدراسیون با آنها مذاکره کرده است و می‌خواهد انتخاب شود شرایط آنها در کمیته فنی فدراسیون که به زودی تشکیل می‌شود بررسی شود و در نهایت انتخاب درستی داشته باشیم.

وی ادامه داد: کارگروه فنی تیم ملی والیبال که چندی قبل تشکیل و دو جلسه آن برگزار شده است، این کارگروه با مشورت ۱۸ الی ۲۰ مربی و کارشناس لیگ برتر را زیر نظر خواهد گرفت این ۱۸ الی ۲۰ نفر که ۱۴ نفر آنها سرمربی تیم های لیگ برتری هستند و بقیه هم ازنمایندگان رسانه‌ها و دیگر کارشناسان استفاده خواهد شد، این کارگروه تا هفته هشتم لیگ برتر را زیر ذره بین خواهد گرفت و ۲۴ نفر توسط مربیان و کارشناسان به کارگروه معرفی می شوند و  کارگروه مسلماً جمع‌بندی می‌کند واسامی ۲۴ نفر انتخابی را به فدراسیون والیبال تحویل می‌دهد و اسامی آنها را فدراسیون در اختیار سرمربی آینده تیم ملی قرار می‌دهد تا ازهفته هشتم به بعد که سرمربی تیم ملی نهایی شد،سرمربی انتخابی لیگ برتر را به خوبی زیر نظر بگیرد.

سخنگوی هیات رئیسه فدراسیون عنوان کرد: در حال حاضر بازیکنان تیم ملی توسط مربیان لیگ برتری و کارشناسان انتخاب می شوند تا کسی دیگر اعتراضی در این خصوص نداشته باشد، با خرد جمعی درباره موضوعات تیم‌ ملی تصمیم گیری می شود ، پروسه خوبی در حال طی شدن است، تا هفته هشتم فدراسیون فرصت دارد بررسی کند، از هفته هشتم به بعد موضوع انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال نهایی خواهد شد.

ناصر میر فخرایی در پاسخ به اینکه اگر تیم ملی با مربی خارجی به جمع چهار تیم المپیک راه پیدا نکند چه اتفاقی رخ خواهد داد،بیان کرد:همه تلاش می‌کنیم تا والیبال پیشرفت کند، بر اساس نظرات هیئت رئیسه در حال حاضر والیبال ایران پتانسیل حضور در چهار تیم المپیک را دارد، بایستی نقاط ضعف تیم ملی بررسی شود، سرمربی خارجی که برای تیم ملی والیبال ایران انتخاب می‌شود قطعا جزو ۵ مربی تراز اول دنیا است، بازیکنان واجد شرایط که توسط کارشناسان انتخاب می‌شوند و کمیته فنی همه موضوعات را بررسی می‌کند؛ مجموعه هیئت رئیسه فدراسیون داریم بررسی می‌کنیم  تا توانایی ما بالا برود و درصد خطا کم باشد، باید آسیب‌شناسی شود ببینیم که در چه حوزه هایی آسیب و ضربه میبینیم تا آن را مرتفع کنیم.

وی اضافه کرد: بازیکنان فعلی تیم ملی والیبال ایران هیچ چیزی از بازیکنان بزرگ دنیا کم ندارند، شاید تا چهار-پنج سال آینده دیگر همچنین تیم ملی نداشته باشیم، از کشورهای صاحب‌نام والیبال همچون ایتالیا،روسیه و برزیل چیزی کم نداریم، این گروهی که در حال حاضر در خصوص انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال فکر می دهد با برنامه ریزی و دیدگاه درست وارد می شود که تیم ما جزو چهار تیم برتر المپیک قرار بگیرد.

سخنگوی هیات رئیسه فدراسیون درباره چرایی عدم‌انتخاب مربی ایرانی،گفت: براساس نظر هیات رئیسه و شاخصه هایی را که مشخص کردیم با توجه به اینکه مربیان داخلی ما به آن درجه نرسیدند و فدراسیون به سمت مربی خارجی می رود، چون اهداف ما بزرگ است و همه آیتم ها باید خوب باشد تا بتوانیم بین چهار تیم برتر المپیک قرار بگیریم.

در پایان متذکر شد: در برنامه فدراسیون والیبال هست که از مربیان ایرانی در کادر فنی تیم ملی استفاده کند ما هم در جلسه هیات رئیسه از این موضوع دفاع خواهیم کرد و قطعا این اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز