خبرگزاری کار ایران

وقتی پرسپولیس به سرمربی‌اش باخت

یادداشتی برای یحیی گل‌محمدی؛ هیس، آقا معلم‌ها اشتباه نمی‌کنند

asdasd
کد خبر : ۹۶۰۱۵۶

الان که دربی با شکست سرخ‌ها خاتمه یافته، یحیی گل محمدی در مظان اول انتقادات قرار دارد و البته اینقدر اشتباه فنی و تاکتیکی داشت که جز این نمی‌تواند باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در نیمه نهایی جام حذفی، برخلاف استقلال که نفرات کلیدی تیمش را خصوصا در خط دفاعی در اختیار نداشت و نتوانست از وجود روزبه چشمی و سیاوش یزدانی سود ببرد، یحیی بهترین حربه را گماشتن ترکیبی کاملا تهاجمی دید.

 

با این حال سرمربی سرخ‌ها که یک بار با انتخاب هر سه مدافع مرکزی خود در جدال با ذوب آهن، به اشتباه این موضوع پی برده بود و در همان ابتدای نیمه دوم سیدجلال حسینی را را به نیمکت بازگرداند تا شجاع را از دفاع چپ به قلب دفاعی بازگرداند، اینبار هم همان برنامه را چید  و البته با همان تغییر تکراری به دنبال جبران آن برآمد.

 

گمانه‌زنی‌ها درباره انتخاب ترکیب دربی از ساعاتی قبل از این بازی در نهایت همانی بود که یحیی نیز برای این بازی بزرگ در نظر گرفته بود. تیمی با تمام عناصر تهاجمی قابل اعتنا در زمین که مطمئنا یحیی چشم انتظار سود بردن از مشکلات خط دفاعی حریف با توجه به غیبت روزبه چشمی و سیاوش یزدانی و همچنین نیمکت نشینی فرشید باقری بود.

 

برنامه او اما برای از کار انداختن نبوغ فردی مهدی قایدی اما چیزی نبود که انتظارش را می‌کشید و همین عاملی شد تا این بازیکن جوان خیلی سود نیمکت سرخ‌ها را در شوک فرو ببرد. یحیی که بعد از گل هم تیمش را سراسیمه و پراشتباه می‌دید، دست به اولین تعویض زودهنگام در دربی زد. خروج مهدی شیری و جایگزین کردن کمال کامیابی نیا در مرکز زمین برای بردن جنگ‌های فیزیکی.

اقدامی که شاید باید از همان ابتدا در ترکیب اصلی صورت می‌گرفت تا نفرات میانی سرخ‌ها با حضور بشار رسن، سیامک نعمتی، مهدی ترابی و حتی احمد نوراللهی که ذاتا میل به هجوم دارند و قدرت فیزیکی و جنگندگی کمتری دارد، به این شکل به این تیم آسیب نزند.

 

یحیی اما در روزی که با توجه به گماردن شجاع خلیل زاده در سمت چپ، بار تهاجمی تیمش را از آن نقطه کاهش داده بود، نخواست در سمت راست نیز این شرایط دنبال شود و ترجیح داد مهدی شیری را به عنوان یک تعویضی زودهنگام از زمین خارج کند و سیامک نعمتی را به عقب بکشد و امیدوار به شکل گیری حملات از این جناح با همکاری بشار رسن و نعمتی باشد.

یادداشتی برای یحیی گل‌محمدی؛ هیس، آقا معلم‌ها اشتباه نمی‌کنند

در نیمه دوم نیز یحیی یک تعویض زودهنگام دیگر صورت داد و اینبار محمد نادری به عنوان مدافع چپ تخصصی وارد زمین کرد تا همانند بازی با ذوب آهن این سیدجلال حسینی باشد که در رختکن تعویض می‌شود. اقدامی که بار دیگر می‌توانست از ابتدای ترکیب صورت گیرد و نادری با شم تکنیکی و هجومی بالای خود بتواند گره گشای این تیم لقب گیرد، همانطور که در اولین اقدام برای ارسال خود، اتفاقی مشابه جدال با پیکان را رقم زد و زمینه ساز گل تساوی تیمش شد. با این حال مصدومیت زودهنگام این بازیکن که تحت فشار اخبار نقل و انتقالات و جانشینانی که یحیی برای او تراشیده قرار دارد و از سوی دیگر با نیمکت نشینی در دربی و دیدارهای اخیر، شرایط را علیه خود می‌بیند، کار را برای پرسپولیس سخت‌تر کرد.

یادداشتی برای یحیی گل‌محمدی؛ هیس، آقا معلم‌ها اشتباه نمی‌کنند

پرسپولیس هرچند در دقایق پایانی نیمه دوم توانست گل برتری را روی ارسال کامیابی نیا و تیزهوشی علیپور به ثمر برساند، اما در اقدامی عجیب برنامه‌ای برای حفظ توپ نداشت و همین عاملی شد تا در ثانیه‌های پایانی برتری‌اش را از دست بدهد و البته در وقت اضافه هم یحیی بزرگترین اشتباهاش را به نمایش بگذارد.

 

شاید خیلی‌ها با توجه به روند مثبت حضور کمال کامیابی نیا و محمد نادری، یحیی را در بازی‌خوانی در این بازی موثر بدانند اما باید این نکته را ذکر کرد که این نفرات اشتباه چینش ابتدایی پرسپولیس محسوب می‌شدند و چه بسا اگر به شکل درست از ابتدا به میدان می‌رفتند، سرخ‌ها چالش کمتری داشتند.

 

یحیی اما در وقت اضافه با بیرون کشیدن دو پنالتی زن اصلی تیمش قافیه را باخت. علی علیپور که در نیمه نهایی لیگ قهرمانان و برابر السد و حتی برابر استقلال مقابل تماشاگران موفق به گلزنی از پنالتی شده بود، در دقایق پایانی بیرون کشیده شد و بشار رسن نیز که بارها نشان داده در موقعیت سنجی و تصمیم گیری جزو بهترین‌هاست، دیگر تعویضی او در دقایق پایانی بود تا در نهایت سرخ‌ها در ضیافت پنالتی حذف شده بزرگ بازی لقب گیرند.

یادداشتی برای یحیی گل‌محمدی؛ هیس، آقا معلم‌ها اشتباه نمی‌کنند

سرمربی پرسپولیس اما بدون توجه به تصمیماتی که منتهی به از دست رفتن بازی داشته، برخلاف سرمربیان حرفه‌ای باخت در این بازی را به همه چیز از مدیرعامل تا اتفاقات دیگر ربط داد غیر از اشتباهش در مهره چینی و حفظ بازی در ثانیه پایانی. او در نهایت نیز با انتشار استوری روی ذهنیت خود پافشاری کرد و البته "دغدغه" خود را به بدترین شکل نشان داد. با این حال برای مردی که در دومین حضور خود در پرسپولیس، هواداران امیدوارند رویاهای بزرگی را دنبال کند، آقا معلم هم نشان داد که اشتباه کردن را بلد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز