خبرگزاری کار ایران

از خط آتش آماده سرخ تا مهاجمان بی‌رحم آبی؛ در انتظار یک دربی پر گل باشیم؟

asdasd
کد خبر : ۹۵۹۶۲۹

سرخابی‌ها در حالی به دربی پا می‌گذارند که خط حمله آماده ای در اختیار دارند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، دو تیم استقلال و پرسپولیس در مرحله نیمه نهایی جام حذفی فوتبال ساعت 19 امروز به مصاف هم خواهند رفت تا با مشخص شدن برنده بازی، دیگر فینالیست این رقابت هم مشخص شود و تراکتوری‌ها حریف خود را در مرحله پایانی بشناسند.

دربی تهران حساس‌ترین و پر مخاطب‌ترین رویداد ورزشی در سراسر کشور است و با توجه به هواداران میلیونی دو باشگاه در شهرهای مختلف همیشه از چند روز قبل نگاه‌های ورزشی و غیر ورزشی را به خود معطوف می‌کند و علاقه‌مندان به فوتبال برای رسیدن آن لحظه شماری می‌کنند.

از سوی دیگر اهمیت و حساسیت بازی برای دو تیم بعضاً باعث می‌شود جانب احتیاط از سوی آنها در نظر گرفته شود و برخلاف انتظار شاهد بازی محتاطانه، کم موقعیت و کم گل هستیم که با روح جذابیت فوتبال در تضاد است و این موضوع در مقطعی به صورت مداوم به قدری تکرار شد که هواداران دو تیم متفق القول عقیده داشتند حاضریم ببازیم ولی یک تساوی بی رمق و بدون گل دیگر را شاهد نباشیم.

این روند مقطعی بود ولی در دیدارهای چند سال اخیر دو تیم معمولاً هم گل دیدیم و هم بازی برنده داشته و بعضاً پرگل هم بوده است و دیدارهایی تماشایی و ماندگار به ثبت رسیده است.

در آستانه دربی 93 به بررسی شرایط این دیدار و احتمالات آن می‌پردازیم. شرایطی که نشان می‌دهد دو تیم در شرایط آمادگی کامل به مصاف هم می‌روند و احتمالاتی که از یک دیدار جذاب و پر گل خبر می‌دهند.

 

خط حمله استقلال: طوفانی و بی رحم

استقلال با 55 گل زده در 30 بازی آمار خیلی خوبی از خودش در خط حمله به ثبت رسانده و بیش از هر تیم دیگری در لیگ نوزدهم موفق به باز کردن دروازه حریف شده است. آبی‌ها زوج مخوف قایدی - دیاباته را ساختند که به شدت هماهنگ و با کیفیت نشان داده و آمار فردی و تیمی خوبی به ثبت رساندند. شیخ دیاباته با 15 گل آقای گل لیگ برتر شده و 3 پاس گل هم داده تا از موثرترین بازیکنان لیگ باشد و مهدی قایدی هم با 8 پاس گل در کنار میلاد جهانی آقای پاس گل لیگ است و 10 بار هم موفق به گلزنی شده است. در کنار این دو نفر باید از ارسلان مطهری هم یاد کرد که در دربی آخر جای خالی دیاباته را به خوبی پر کرد و در اولین دربی عمرش 2 بار دروازه سرخپوشان را باز کرد. حالا این خط حمله آتشین برای بازی با پرسپولیس و باز کردن دروازه این تیم لحظه شماری می‌کند.

 

خط حمله پرسپولس: اسنایپرهای سرخپوش

پرسپولیس بعد از استقلال با 46 گل زده دومین خط حمله برتر لیگ را دارد و از لحاظ آماری شاید به پای تیم آبی نرسند ولی دیتاهای به ثبت رسیده از لیگ نوزدهم نشان می‌دهد قرمزها شرایط بهتری در نرخ تبدیل موقعیت به گل دارند یا به اصطلاح فرصت طلب تر بوده و از حداقل موقعیت‌هایشان در هر بازی گل های 3 امتیازی ساختند. به بازیکنانی که قابلیت ساختن گل از تک موقعیت‌ها دارند در فوتبال دنیا اسنایپر می‌گویند. اسنایپرها تیراندازانی هستند که با اسلحه اسنایپ هدف‌های از راه دور را با تک تیر مورد تیراندازی قرار می‌دهند و فرصت به هدف نشستنشان همان یک تیر است. مهدی ترابی 11 گل برای پرسپولیس زده و 4 پاس گل داده و علی علیپور 12 گل زده و 4 پاس گل داده و این دو نفرات کلیدی پرسپولیس در رسیدن به دروازه استقلال هستند و یک خط عقب تر می‌توان به بشار رسن و وحید امیری هم اشاره کرد.

 

توفیق اجباری: مساوی نداریم

بازی امروز ماهیت حذفی دارد و خوبی اش این است که دو تیم می‌دانند مساوی در کار نیست و یک تیم باید با سوت داور پیروزی را جشن بگیرد. این موضوع باعث می‌شود فکر بازی بسته و تلاش برای حداقل امتیاز از سر دو تیم به طور کامل بیرون شود و وقتی قرار نیست مساوی کنی طبیعتاً یا بازنده هستی و یا برنده و این را شجاعت و جسارت هر تیم در هجوم به دروازه حریف مشخص می‌کند و همین موضوع احتمال دیدن یک بازی جذاب و پر گل را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز