خبرگزاری کار ایران

بررسی حضور گل‌محمدی و مجیدی در دربی به عنوان بازیکن و مربی

asdasd
کد خبر : ۹۵۹۵۴۶

دربی جام حذفی در حالی قرار است برگزار شود که یحیی گل‌محمدی و فرهاد مجیدی برای دومین بار رو در روی هم قرار می‌گیرند.

به گزارش ایلنا،دربی جام حذفی در حالی قرار است برگزار شود که یحیی گل‌محمدی و فرهاد مجیدی سرمربیان پرسپولیس و استقلال، برای دومین بار رو در روی هم قرار می‌گیرند. آنها در بازی برگشت لیگ تازه به اتمام رسیده لیگ نوزدهم و در دیداری که 17 بهمن 98 ودر چارچوب هفته نوزدهم لیگ برتر برگزار شد، برای اولین بار مقابل هم قرار گرفتند که آن مسابقه با تساوی دو بر دو به پایان رسید. اما این دیدار مرحله نیمه نهایی جام حذفی قطعا برنده خواهد داشت و یحیی و فرهاد در شرایطی به دنبال پیروزی در این بازی حساس هستند که آمار جالبی به عنوان بازیکن و مربی در دربی‌های تهران داشته‌اند.

یحیی گل‌محمدی که متولد ۲۸ اسفند ۱۳۴۹ در میناباد استان اردبیل است، در زمان بازیگری در پست مدافع به میدان می‌رفت. یحیی نخستین بار، هشتم دی ماه سال 1374 در دربی 42 که بازی برگشت لیگ پنجم آزادگان بود، حضور در دربی را تجربه کرد که آن دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید. او در ۱۵ دربی برای پرسپولیس به میدان رفت که حاصل آن، چهار پیروزی، هشت تساوی و سه شکست است. سرمربی فعلی پرسپولیس سابقه گلزنی در دربی را هم دارد. او در دربی 55 که بازی برگشت لیگ برتر دوم بود و با پیروزی دو بر یک پرسپولیس به پایان رسید، زننده گل‌ اول تیمش بود. گل‌محمدی در قامت سرمربی اولین بار در ششم بهمن ماه سال 1391 و در بازی برگشت لیگ برتر دوازدهم، در حالی که جایگزین مانوئل ژوزه پرتغالی شده بود، در دربی 77 مقابل استقلال تحت هدایت امیر قلعه‌نویی قرار گرفت که آن دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.

فرهاد مجیدی قادیکلایی که متولد ۱۳خرداد ۱۳۵۵ در تهران است، در زمان بازیگری در پست مهاجم به میدان می‌رفت. فرهاد نخستین بار در 20 تیر 1376 در بازی برگشت لیگ ۷۶- ۱۳۷۵ حضور در دربی را تجربه کرد که با شکست سه بر صفر استقلال همراه شد. او سال بعد باز هم در دربی متحمل شکست یک بر صفر شد و در واقع تا سال ۱۳۸۹ سهم مجیدی از حضور در دربی شکست یا تساوی بود. البته بالاخره عروسی به کوچه فرهاد رسید و او با پاس مجتبی جباری، سند پیروزی آبی‌ها را امضا کرد. اتفاقی که 23 مهر 89 در دربی رفت لیگ برتر دهم (دربی شماره 70) افتاد و تک گل مجیدی پیام‌آور شادی برای آبی‌پوشان شد.

بردهای فرهاد ادامه پیدا کرد و او در سال‌های بعد سه بار دیگر طعم شیرین پیروزی در دربی را چشید. سرمربی فعلی استقلال در مجموع ۱۶ بار دربی را به عنوان بازیکن تجربه کرد که چهار پیروزی، چهار شکست و هشت تساوی حاصل آن بود.

مجیدی در مجموع موفق شد چهار گل در دربی‌های (68،69،70،72) برای استقلال به ثمر برساند و خود را به عنوان خالق عدد چهار که در کُری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، معرفی کند. مجیدی 10 فروردین سال گذشته به عنوان دستیار وینفرد شفر در استقلال، مقابل پرسپولیس قرار گرفت که این دیدار با برتری یک بر صفر سرخپوشان خاتمه یافت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز