خبرگزاری کار ایران

بررسی گزینه‌های خط دفاعی استقلال در غیاب چشمی و یزدانی

asdasd
کد خبر : ۹۵۹۴۰۵

استقلال برای دربی امروز روزبه چشمی و سیاوش یزدانی، غایب هستند.

به گزارش ایلنا، طبق اعلام کادر فنی استقلال برای دربی امروز روزبه چشمی و سیاوش یزدانی، غایب هستند. به‌این‌ترتیب فرهاد مجیدی برای چیدمان خط دفاع علاوه بر عارف غلامی فقط  شاهین طاهرخانی و عظیم گوگ و البته فرشید باقری را در اختیار دارد.

پست تخصصی باقری دفاع میانی نیست  هرچند که به تعداد انگشت‌شمار سابقه بازی در این پست را دارد که البته تجربه چندان مثبت و موفقی نبوده است. نمونه آخرش گل به خودی بود که در بازی با سایپا وارد دروازه استقلال کرد تا گل تماشایی مسعود ریگی بی‌حاصل شود. جدا از این باقری در خط  دفاع سرعت لازم را ندارد و در بسیاری از صحنه‌ها اصرار به دریبل و حفظ توپ بی‌مورد دارد.

جدا از این دقت پاس‌های فرشید چندان بالا نیست و بارها پیش‌آمده که با اشتباه در ارسال پاس و لو دادن توپ تیم را به دردسر انداخته است. در کنار این مسائل دوری طولانی‌مدت او از تمرینات به دلایل انضباطی هم می‌تواند روی عملکرد او در دربی تأثیرگذار باشد. باقری در دربی رفت به‌عنوان هافبک دفاعی 6 بار توپ را لو داد و مالکیت توپ را به حریف واگذار کرد. هرچند 3 تکل موفق، 2 پاس کلیدی و 2 دریبل موفق باعث شده تا با نمره متریکا 78/7 یکی از بازیکنان موفق دربی رفت البته به‌عنوان یک هافبک باشد.

در چنین شرایطی شاهین طاهرخانی جوان که حضور در لیگ قهرمانان آسیا و دربی برگشت باعث شده تا این بازیکن 23 ساله چندان بی‌تجربه نباشد. اولین دربی طاهرخانی پر از نبردهای یک‌به‌یک او با اوساگونا بود. او در اغلب نبردهایش برنده بود و 5 عملکرد دفاعی ثبت کرد. نقطه تاریک بازی او در دربی قبلی به مقصد نرسیدن اغلب پاس‌هایش بود. فقط 9 پاس از 21 پاس او به مقصد رسید و هر 8 پاس بلندش به خطا رفت. درگیر نشدن او با اوساگونا روی گل اول پرسپولیس، فرهاد مجیدی را هم شاکی کرده بود تا نیمکت نشین شود.البته در آن بازی استقلال با سیستم 3 دفاعِ بازی کرد که طاهرخانی دفاع چپ بود.

هرچند روی گل اول پرسپولیس محمد دانشگر و حسین حسینی هم مقصر بودند. دانشگر برعکس  روزبه چشمی در دربی رفت فقط یک نبردش را باخت اما فقط 2 عملکرد دفاعی داشت. روی گل اول پرسپولیس جا ماندن او علیپور را در مقابل دروازه خالی استقلال صاحب توپ کرد. بنابراین استقلالی‌ها نباید از غیبت این مدافع چندان نگران و ناراحت باشند.حسینی هرچند مقصر اصلی گل‌های پرسپولیس نبود، اما روی هر دو گل می‌توانست بهتر عمل کند. او توپ ارسالی گل اول را قطع نکرد. به‌این‌ترتیب طاهرخانی جوان در دربی اولش درمجموع نمره قبولی گرفت تا فرهاد برای اعتماد کردن دوباره به او چندان دلهره و واهمه نداشته باشد. آن‌هم در استادیومی که این بار خالی از تماشاگر است.

هرچند نمره متریکا طاهرخانی دردربی رفت 58/6 بود که با توجه به نمره چشمی(75/6) و دانشگر(12/6) وهروی میلیچ(49/6) و وریا غفوری(35/6) نمره چندان بدی نمی‌تواند باشد. به‌هرحال فرهاد مجبور است تا در کنار عارف غلامی یکی از این 2 نفر را به بازی بگیرد و دستش برای انتخاب‌های بیشتر بازنیست.معادلات روی کاغذ و آمار می‌گوید غلامی و طاهرخانی جوان زوج خط دفاع استقلال خواهند بود که این جوانی و کم‌تجربگی می‌تواند کار دست استقلال بدهد. در نقطه مقابل نیروی جوانی و سرعت و انگیزه آن‌ها کار را برای مردان مهاجم پرسپولیس سخت خواهد کرد.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز