خبرگزاری کار ایران

سفر پرحاشیه و پردردسر مدیرعامل به ایتالیا

وزارت ورزش شانه خالی کرد، هیات مدیره پشت درآمد

asdasd
کد خبر : ۹۵۸۸۲۸

سفر ناگهانی و غیرمنتظره احمد سعادتمند مدیرعامل باشگاه و کاظم قیم معاون امور بین‌الملل استقلال به ایتالیا آن‌هم در فاصله 4 روز مانده به دربی حذفی حاشیه‌هایی برای آبی پوشان ایجاد حاشیه کرد.

به گزارش ایلنا،سفر ناگهانی  و غیرمنتظره احمد سعادتمند مدیرعامل باشگاه و کاظم قیم معاون امور بین‌الملل استقلال به ایتالیا  آن‌هم در فاصله 4 روز مانده به دربی حذفی حاشیه‌هایی برای آبی پوشان ایجاد حاشیه کرد. نکته‌ای که در این ماجرا عجیب بود ابراز بی‌اطلاعی ‌و شانه خالی کردن هیات مدیره باشگاه و وزارت ورزش از این ماجرا بود.

سایت رسمی باشگاه استقلال در واکنش به این ماجرا نوشت:«  برابر با مصوبه هیات مدیره باشگاه استقلال، احمد سعادتمند مدیرعامل استقلال جهت مذاکره مستقیم با وینفرد شفر و آندره آ استراماچونی جهت کاهش محکومیت‌های مالی این باشگاه، صبح امروز (شنبه) راهی اروپا شد.

احمد سعادتمند از امروز رایزنی‌های لازم را صرفاً جهت گرفتن تخفیف و کاهش محکومیت‌های سنگین مالی که شامل حال استقلال شده را با مربیان مذکور انجام می‌دهد تا منافع و صرفه و صلاح باشگاه استقلال تأمین شود.» برخلاف آنچه در که سایت باشگاه نوشته بود، مهدی عبدیان عضو هیات مدیره باشگاه از سفر مدیرعامل به اروپا ابراز بی‌خبری کرد:« تمام مسائل اجرایی باشگاه بر عهده سعادتمند است و او باید پاسخگوی این سفر باشد، چیزی که من اطلاع دارم این است سعادتمند قرار بود یک ماه گذشته بابت قرارداد استراماچونی به قطر سفر کند درمجموع هیات مدیره باشگاه اطلاع دقیقی از سفر او به اروپا ندارد.»

مدیرعامل استقلال هم در دفاع از انتقادهای مطرح‌شده خیلی کوتاه و مختصر توضیح داد که:«فاجعه‌ای مثل ماجرای قرارداد  ویلموتس برای استقلال در پیش بود و بیش از دو و نیم میلیون یورو خسارت ناشی از قرارداد استراماچونی و شفر خواهد بود.من فقط در راستای کسر این مبلغ و مذاکره برای صرفه و صلاح باشگاه و بیت‌المال عازم اروپا شدم تا از این طریق بتوانم از خسارت‌های احتمالی آینده جلوگیری کنم. »

پس از عضو هبات مدیره باشگاه نوبت به معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان رسید تا از سفر سعادتمند به ایتالیا و پیامدها و حاشیه‌های مربوط به آن شانه خالی کند:« سفر مدیرعامل باشگاه استقلال به اروپا بدون مجوز وزارت ورزش صورت گرفته است.»

پس از شانه خالی کردن هیات مدیره و وزارت ورزش از تبعات سفر مدیرعامل باشگاه به اروپا، شایعه مذاکره برای بازگشت استراماچونی قوت گرفت، اما  این بار اسماعیل خلیل زاده در حمایت از مدیرعامل و سرمربی تیم اعلام کرد این کار باید انجام می‌شد و ربطی هم به بازگشت مربی ایتالیایی ندارد:« با توجه به حرف‌وحدیث‌های به وجود آمده در رابطه با سفر سعادتمند به ایتالیا برای مذاکره با استراماچونی در آستانه دربی، باید بگویم با فرهاد مجیدی قرارداد داریم و به آن پایبند هستیم. این سفر برای مذاکره با شفر و استراماچونی در بحث شکایت آن‌ها از باشگاه استقلال است تا بتوانیم با رایزنی تخفیف یا زمان بگیریم. بنابراین، صحبت‌های مطرح‌شده در برخی رسانه‌ها و صفحات مجازی در خصوص این سفر صحت ندارد.»

پس از او نوبت عبدیان بود تا چرخشی 180 درجه‌ای داشته باشد:«2 ماه قبل در جلسه هیات مدیره مجوز داده شد تا مدیرعامل باشگاه در جهت گرفتن تخفیف در رأی‌های اعلام‌شده در خصوص مطالبات شفر و استراماچونی با این دو مربی وارد مذاکره شود. در آن زمان درخواست ویزا داده شد اما به خاطر کرونا جواب آن تازه به دست مسئولان باشگاه رسیده و بدیهی است که زمان درخواست ویزا نه قرعه‌کشی جام حذفی انجام‌شده بود و نه اینکه زمان دربی مشخص بود. یعنی هم‌زمانی صدور ویزا و بازی دربی قابل پیش‌بینی نبود.

به‌هرحال با توجه به اینکه زمان ویزا ۵ روزه بود و استراماچونی قبول نکرد برای مذاکره به قطر بیاید، مدیرعامل استقلال مجبور شد جهت مذاکره به ایتالیا برود که جا دارد از استراماچونی برای پذیرش این مذاکره تشکر کنم. اگر این سفر انجام نمی‌شد ویزا باطل می‌شد و فرصت مذاکره جهت کم کردن مطالبات این مربی هم از دست می‌رفت.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز