خبرگزاری کار ایران

حیدری: VAR نمی‌تواند در همه چیز دخالت کند/ اعتراض در فوتبال ایران خیلی زیاد استب

asdasd
کد خبر : ۹۵۸۲۴۰

داور سوپرجام در مورد قضاوت این دیدار صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، بیژن حیدری در مورد شرایط دیدار سوپرجام اظهار داشت: قبل از هر چیز بابت بازی جوانمردانه دو تیم در کل مسابقه خسته‌ نباشید می‌گویم. تلاش ما هم این بود بدون اشتباه باشیم به این دلیل که افشاریان به ما اجازه صحبت داد نمی‌توانم در مورد داوری صحبت کنم، اما کارشناسان،‌ صاحب‌نظران و ناظران نظر می‌دهند.

وی در مورد صحنه مصدومیت علیرضا حقیقی که 5 دقیقه سبب اتلاف وقت بازی شد، گفت: برخی چیزها به رشته دیگر ما بازمی‌گردد. شاید نتوانم دخالت پزشکی داشته باشم و با توجه به اصول حرفه‌ای کاری کنم، اما حدس زدم با توجه به ضربه‌ای که به زانوی حقیقی خورد، او دچار شوک عصبی شد. البته پس از چند لحظه فرد مصدوم بازمی‌گردد. رنگ و روی حقیقی در آن صحنه مشخص بود اما به این دلیل که نساجی دیگر تعویض نداشت، به او گفتم اگر لحظاتی صبر کنی می‌توانی به بازی بازگردی. او دروازه‌بان است و ما هم می‌توانیم در زمان مصدومیت دروازه‌بان بازی را نگه داریم.

داور دیدار سوپرجام در خصوص اینکه آیا دلیل اعتراض به داوری‌ها سطح ضعیف داوری کشور و نبودن جرایم بازدارنده است، عنوان کرد: خیلی مسائل در این موضوع نقش دارد. باید زمینه‌ای قوی داشته باشیم. همه ما در مورد ورود VAR صحبت می‌کنیم. این سیستم قطعا به فوتبال ما می‌آید و برای رسیدن حق به حق‌دار به داوری و تیم‌ها کمک خواهد کرد، اما باید فرهنگ استفاده از این سیستم را هم داشته باشیم.

حیدری خاطرنشان کرد: آیا قبول می‌کنیم در یک صحنه پر از تماشاگر خطایی اتفاق بیفتد، داور آن را اعلام نکند و پس از به ثمر رسیدن گل متوجه شوید یک پنالتی در آن طرف زمین رخ داده و باید گل به ثمر رسیده را مردود کنید. باید دید آیا تماشاگران،‌ کادر و... چنین موضوعی را می‌پذیرند. باید از قبل فرهنگ‌سازی کنیم و بدانیم که VAR نمی‌تواند در همه چیز دخالت کند. قبول دارم اعتراضات زیاد است. شاید بخشی از آن به دلیل اشتباهات ما و بخشی مربوط به نبودن جرائم بازدارنده است.

داور فوتبال کشورمان عنوان کرد: متاسفانه برخی اعضای کادر فنی تیم‌ها از قوانین اطلاعات کافی ندارند و خیلی مسائل را به‌روز نمی‌دانند. وقتی برای آنها توضیح می‌دهیم می‌گویند ممنون که گفتید، زیرا ما نمی‌دانستیم. البته در آن زمان اعتراضش را کرده و جو را بهم ریخته است. اکنون بازی‌ها بدون تماشاگر است،‌ اما وقتی بازی‌ها با تماشاگر برگزار شد شاید یک اعتراض سبب تشنج در سکوها شود.

وی در خصوص مشکل سیستم ارتباط رادیویی داوران گفت: این سیستم برای داوران خیلی مهم است. برخی باشگاه‌ها این سیستم را تهیه کرده‌اند. خود فدراسیون هم دوست دارد کار انجام شود و سفارشاتی داده است. اگر هم باشگاه‌ها تهیه کنند فدراسیون کمک می‌کند. سیستم رادیویی هزینه زیادی ندارد. همین سیستمی که امروز از آن استفاده کردیم برای یکی از تیم‌ها بود که با خودش همراه آورده بود. همه تیم‌ها می‌توانند یک سیستم رادیویی داشته باشند و در مسابقاتی که میزبان هستند در اختیار داوری بگذارند. شک نکنید که این کار به سود خودشان هم هست و ان‌شاءالله فدراسیون هم تهیه می‌کند و در اختیار داوران می‌گذارد. واقعا بودن این سیستم کمک می‌کند.

داور دیدار سوپرجام در خصوص بازگشت تعدادی از داوران مطرح فوتبال ما که در تست‌های پیش‌فصل رد شده بودند، توضیح داد: در مورد کیفیت داوری من نمی‌توانم نظر بدهم، بلکه باید صاحب‌نظران و کارشناسان نظر بدهند، اما این را بدانید هیچ داوری دوست ندارد که اشتباه کند زیرا اول از همه خودش تحت فشار قرار می‌گیرد و بیشتر بار روانی روی دوش داور است. همه ما دوست داریم در پایان مسابقه همه چیز آرام باشد و بدون اشتباه باشیم. خودمان اگر بدانیم اشتباهی کرده‌ایم این موضوع روی ما تأثیر می‌گذارد و شاید یک هفته بهم می‌ریزیم. هرچه فشار فضای مجازی و هواداران باشد خودمان ناراحت هستیم. همه قلبا دوست دارند بهترین عملکرد را بعد از هر بازی داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز