خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی فدراسیون فوتبال:

از محتوای قرارداد ویلموتس بی اطلاعم

asdasd
کد خبر : ۹۵۷۸۹۵

معاون حقوقی فدراسیون فوتبال هم نسبت به محتوای قرارداد سرمربی پیشین تیم ملی ابراز بی اطلاعی کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت و گو؛ برنامه " ورزش بدون ویرایش " با موضوع جایگاه حقوق و حقوقدانان ورزشی به بهانه قرارداد ویلموتس در ارتباط تلفنی با دکتر صفی‌الله فغان پور، معاون حقوقی فدراسیون فوتبال روانه آنتن شد.

فغان پور در آغاز از عدم وجود جایگاه مناسب برای حقوقدانان انتقاد کرد و گفت: با وجود آن که در ساختار کشور یک قوه به مسائل حقوقی اختصاص دارد و تعداد زیادی دانشگاه و فارغ التحصیل حقوق در کشور وجود دارد اما آن طور که شایسته است به حقوق چه در مسائل ورزشی و چه غیر ورزشی بها داده نمی‌شود.

وی با بیان این که‌شان حقوقدانان در همه جای دنیا مشخص است، اظهار کرد: مردم بیشتر کشورهای دنیا پیش از انجام یک کار با حقوقدان مشورت می‌کنند و کار خود را به او می‌سپارند تا این متخصصین با درنظر گرفتن قوانین و مقررات جاری کشور مراحل کار را انجام دهند.

این کارشناس حقوقی تاکید کرد: بی توجهی به مسائل حقوقی در ورزش تنها مختص ورزشکاران یا مربیان خارجی نیست و این مسئله در ورزش داخلی هم شرایط نامناسبی دارد و حجم بالای پرونده‌های کمیته تعیین وضعیت ورزش کشور این خلا را به خوبی نشان می‌دهد.

فغان پور به سختگیری‌های خود در قراردادهای فوتبال اشاره کرد و گفتف: گاهی آنقدر بر سر تنظیم یک قرارداد دقیق و جزیی رفتار می‌کنم که همکاران فدراسیون تصور می‌کنند بنده قصد اذیت کردن آنها را دارم در حالی که حتی یک ویرگول می‌تواند معنای برداشت شده از یک جمله را تغییر دهد.

وی تاکید کرد: پس از گذشت مدتی از این روند، اکنون همکاران فدراسیون به درک رسیده‌اند که این سختگیری‌ها سبب افزایش قدرت در محاکم و مراجع قضایی می‌گردد و قطعا به سود آنهاست.

این مقام مسئول در فدراسیون فوتبال درباره حضور خود در فدراسیون فوتبال کشور گفت: زمانی که از طرف آقای تاج به سمت معاون حقوقی فدراسیون منصوب شدم به حدی این موضوع برای جامعه ورزش ناشناخته بود که حتی برای کار خود اتاق هم نداشتم.

فغان پور خاطر نشان کرد: بخش حقوقی فدراسیون نمی‌تواند بدون ارجاع و درخواست یک پرونده یا موضوع، آن را بررسی کند یا اصطلاحا پیش دستی کند اما هر جا که به ما فرصت دادند و هر زمان که از ما خواسته شد به خوبی و قاطعیت وارد شدیم.

وی به نقش معاونت حقوقی در تنظیم قرارداد ویلموتس اشاره کرد و گفت: امروز به صراحت اعلام می‌کنم مسئولیت هر کاری که خود من انجام داده‌ام و هر قراردادی که منعقد کرده‌ام را می‌پذیرم و پاسخگو هستم اما اگر موضوعی به ما ارجاع نشده است نمی‌توانم پاسخ دهم.

معاون حقوقی فدراسیون فوتبال گفت: در شرایط دیگری به استحضار مردم ایران می‌رسانم که در باره موضوع قرارداد ویلموتس چه کارهایی به ما ارجاع شده است و چه مسائلی بدون مشورت با بخش حقوقی انجام شده است.

فغان پور با بیان این که پس از گذشت این مدت هنوز متن کامل قرارداد ویلموتس را ندیده‌ام، عنوان کرد: بارها از فدراسیون خواتم که همان گونه که همه دنیا ازن قرارداد را خوانده‌اند آن را به من هم نشان بدهند.

وی، " محرمانه بودن " و عدم شفافیت را یکی از بزرگترین معضلات همه بخش‌های کشور دانست و گفت: از نمایندگان مجلس خواهش می‌کنم قانونی تصویب کنند که واژه " محرمانه " از سیستم اداری کشور حذف شود چرا که این واژه تنها برای نهادهای امنیتی و نظامی است.

فغان پور در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا این موضوع که وکیل فدراسیون پروانه وکالت ندارد صحت دارد، توضیح داد: در کشور حقوقدانان بسیاری وجود دارند که پروانه وکالت ندارند اما به عنوان مشاوران حقوقی در ادارات مشغول به کار هستند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۲۰۰میلیارد تومان از بیت المال دریک مرحله از بین رفته است، بنابراین بهتر است به جای بیان این مسائل و به هم پریدن به دنبال حل مسئله باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز