خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته نقل‌وانتقالات سازمان لیگ: منافع سودجویان به خطر افتاده است

asdasd
کد خبر : ۹۵۷۸۹۳

رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: اجرای قانون منع ورود خارجی های به فوتبال ایران باید چکش‌کاری شود.

به گزارش ایلنا، فریبرز محمودزاده در پاسخ به این سوال که قانون منع به کارگیری مربیان و بازیکنان خارجی در لیگ فوتبال در سازمان لیگ به تصویب هیأت رئیسه  رسیده است اظهار داشت: باید هیات رئیسه و مجمع فدراسیون فوتبال آیین‌نامه را به تصویب برسانند. قانون را بعد از کارشناسی تصویب خواهند کرد و سپس این آیین نامه در اختیار سازمان لیگ قرار خواهد گرفت. هنوز موضوعی به تصویب نرسیده و در حد کارشناسی است. سازمان لیگ تا زمان تصویب این قانون، مجری مصوبات هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال است. اجرای این قانون باید چکش‌کاری شود، سپس قانونی که مصوب شد در نهایت به شکل اجرایی دربیاید.

رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ فوتبال کشورمان در خصوص این که گفته می‌شود برخی از بازیکنان قراردادهای خودشان را با دلار برای فصل بعد امضا خواهند کرد، عنوان کرد: من هم صحبت‌هایی را در این خصوص شنیده‌ام که برخی از بازیکنان سعی دارند قراردادشان را دلاری ببندند، ولی این موضوع نیز راه حل دارد، چون پول رایج کشورمان ریال است. می‌شود در قوانین این موضوع را مطرح کرد و به طور حتم موافق و مخالفین زیادی خواهد داشت و سپس کفه ترازو هر سمتی رفت قانون تصویب می‌شود.

محمودزاده افزود: البته باید منافع ملی را در نظر بگیریم و حتی ممنوعیت ورود خارجی‌ها به فوتبال ایران نیز تبعاتی را در بر خواهد داشت، ولی این مهم است که چه مسائلی پیش آمده که به این نقطه رسیده‌ایم و چه فرایندی به فوتبال ایران گذشته است که هیأت رئیسه سازمان لیگ نیز به این موضوع ورود کرده است.

وی در مورد این که برخی مدیران به فکر منافع ملی نیستند، تأکید کرد: نباید از بحث دلالی غافل شویم، در ورزش و فوتبال همه می‌دانند که چه اتفاقاتی در بحث دلالی رخ می‌دهد. این بی‌عدالتی‌ها در فوتبال ما خیلی زیاد وجود دارد و به خاطر یک سود بیشتر، مدیرعامل باشگاه بازیکن مصدوم را در تیم خود جای می‌دهد و در نهایت بازیکنی که حتی یک دقیقه هم بازی نکرده، در فیفا پرونده شکایت از تیم‌های باشگاهی فوتبال ایران دارد که نمونه‌اش به تیم فوتبال گل گهر سیرجان برمی‌گردد که حتی قراردادی نیز امضا نشده، باشگاه را در فیفا محکوم کرده است.برخی از دلالان و واسطه‌ها هیچ گاه منافع ملی و باشگاهی را در نظر نمی‌گیرند و به فوتبال ما آسیب می‌زنند که باید این موضوعات توسط کارشناسان ریشه یابی شود.

رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ در باره بازداشت این دلالان و یا مدیران فاسد در بدنه ورزش نیز اذعان کرد: دو وزارتخانه ورزش و اطلاعات وارد این مباحث فساد در فوتبال شده‌اند و به طور حتم در پی شفاف‌سازی در فوتبال ایران هستند و روندی شروع شده که منافع سودجویان در خطر خواهد بود. البته در بخش‌های مختلف صنعت یا صادرات و واردات از این گونه مباحث تبانی و دلالی وجود دارد. مراجع ذی صلاح در زمینه با قدرت ورود می‌کنند و جلوی آنها را خواهند گرفت. امیدوارم در آینده در رادیو و تلویزیون کشورمان در مورد روند مثبت ورزش صحبت کنیم و دیگر حرفی از این گونه مشکلات به میان نیاید.

محمودزاده در خصوص فصل نقل و انتقالات لیگ یک و لیگ برتر فوتبال کشورمان، خاطرنشان کرد: فصل نقل و انتقالات فوتبال کشورمان را طوری برنامه ریزی کرده‌ایم که به 4 تیم آسیایی حاضر در رقابت‌های گروهی لیگ قهرمانان آسیا آسیب نزند. بازیکنانی که قرار است برای این مرحله از رقابت‌ها مدارک شان ارسال شود تا 9 و 10 شهریور رجیستر خواهند شد. باشگاه‌های دیگر نیز که در لیگ برتر حضور دارند، تا 29 آبان ماه فرصت دارند که بازیکنان قدیمی خود را ریجستر کنند.

وی ادامه داد: طوری طراحی کردیم که اگر به هر دلیل وقفه دو ماهه یا دوماهه نیمه لیگ آینده انجام شود سه هفته لیگ آینده را در هفته های ابتدایی فصل نقل و انتقالات و مسابقات داشته باشیم. حتی با این وقفه‌ها بازی‌های فیفا هم جابجا شد ولی بعد از اعلام برنامه‌های قطعی بازی‌های فصل بعد را جمع‌بندی خواهیم کرد و برنامه بازی‌ها را در روزهای آینده اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز